چگونه بلیط هواپیما را ارزان بخریم

شرح خبر: شاید برای افرادی که مسافرت‌های محدودی را با هواپیما انجام می‌دهند خرید بلیط هواپیما و آگاهی از قیمت‌های آن اهمیت چندانی نداشته باشد. اما کسانی وجود دارند که به طور دائم با هواپیما به مسافرت می‌روند؛ به همین جهت هم آگاهی کاملی از شرایط و ترفند‌های خرید بلیط هواپیما دارند
چگونه بلیط هواپیما را ارزان بخریم
دیگران چه می خوانند:
به گزارش پایگاه خبری شرح خبر:
شاید برای افرادی که مسافرت‌های محدودی را با هواپیما انجام می‌دهند خرید بلیط هواپیما و آگاهی از قیمت‌های آن اهمیت چندانی نداشته باشد. اما کسانی وجود دارند که به طور دائم با هواپیما به مسافرت می‌روند؛ به همین جهت هم آگاهی کاملی از شرایط و ترفند‌های خرید بلیط هواپیما دارند. این مسافران حرفه‌ای راهکار‌های موثری را برای خرید بلیط ارزان هواپیما به کار می‌بندند تا هزینه‌های سفرشان به طرز چشمگیری کاهش یابد. در این مقال همراه باشید تا از راز‌ها و ترفند‌های اساسی خرید بلیط هواپیما آگاهی یابید:
 

جستجوی بلیط برای تک تک اعضا 
ممکن است گاهی اوقات برای سفر کردن، مسافرت دست جمعی را بر مسافرت انفرادی ترجیح دهید. اگر می‌خواهید به صورت گروهی و با هواپیما سفر کنید بهتر است هم قیمت بلیط هواپیما را به صورت گروهی و هم به صورت تک تک جستجو کنید. به این ترتیب شاید برای قیمت پایین‌تر بلیط هواپیما مجبور باشید با خطوط هواپیمایی مختلفی سفر خود را آغاز نمایید و در مقصد به هم بپیوندید.



در روز‌های میانی هفته پرواز‌ها را جستجو نمایید
معمولا در روز‌های پایانی هفته قیمت بلیط هواپیما افزایش می‌یابد. پس سعی کنید مسافرت خود را به وسط هفته موکول کنید و از روز‌های پیک پرواز و مسافرت فاصله بگیرید.
 

از پرواز‌های توقف دار نترسید
نیازی به گفتن ندارد که پرواز‌های توقف دار از پرواز‌های بدون توقف ارزان‌تر هستند. اگر تمایل به خرید بلیط ارزان هواپیما دارید حتما حواستان به پرواز‌های توقف دار باشد. حتی بهتر است پرواز‌هایی را انتخاب نمایید که توقفی طولانی دارند! چرا که در این صورت می‌توانید گشت و گذاری هم در شهر داشته باشید که خود مانند دو مسافرت محسوب می‌شود.
 

سفر در تعطیلات اجتناب ناپذیر است
همه ما دوست داریم که در ایام تعطیلات به مسافرت برویم و از روز‌های تعطیل به نحو احسن استفاده نماییم. اما اگر می‌خواهید از تعطیلات لذت ببرید و در عین حال هزینه خرید بلیط هواپیما هم برای شما کاهش یابد بهتر است تاریخ رفت و برگشت سفر خود در تعطیلات را یک روز جا به جا کنید. مثلا در ایام نوروز تاریخ برگشت شما از سفر، ۱۴ یا ۱۵ فروردین باشد. به این ترتیب توانسته اید در هزینه‌های سفرتان صرفه جویی فوق العاده‌ای بکنید.



از جستجوی پرواز‌های رفت ایرلاین‌های متفاوت غافل نشوید
همان طور که می‌دانید در بسیاری از خطوط هوایی مختلف هزینه پرواز رفت و برگشت ارزان‌تر از پرواز یک طرفه است. اما برای آن که اطمینان شما بیشتر شود، بهتر است پرواز‌های رفت و پرواز‌های برگشت را به طور جداگانه جستجو نمایید تا با آگاهی کامل اقدام به خرید بلیط هواپیما نمایید. به این ترتیب می‌توانید هر کدام از موارد را که قیمت پایین تری داشت برای خرید انتخاب نمایید.
 

از بلیط‌های چارتر غافل نشوید
در هر زمانی که می‌خواهید به سفر بروید حتما، هم قیمت بلیط‌های چارتری و هم قیمت بلیط‌های سیستمی را به طور هم زمان چک کنید! زیرا این یک باور غلط است که همیشه بلیط‌های چارتر از بلیط‌های سیستمی ارزان‌تر است. گاهی اوقات ممکن است در شرایطی که تقاضا زیاد است قیمت بلیط‌های چارتر به سرعت بالا برود و از بلیط سیستمی هم گران‌تر شود. پس بهتر است حواستان به تمامی پرواز‌ها باشد.
 

به دنبال اسم هواپیمایی‌های بزرگ نباشید
در بعضی مواقع ممکن است ایرلاین‌هایی را که اسمشان را هم نشنیده اید، پرواز مورد نظر شما را با قیمت پایین تری نسبت به ایرلاین‌های بزرگ ارائه دهند. پس حواستان به نام هواپیمایی‌ها و قیمت ارائه شده توسط آن‌ها باشد.
 

نگاهی به قیمت تور‌ها بیندازید
اگر در مسافرت خود علاوه بر رزرو و خرید بلیط هواپیما به رزرو هتل هم نیاز دارید، بهتر است به پکیج تور‌ها یا وب سایت‌هایی که امکان رزرو هتل را برای شما فراهم آورده است مراجعه نمایید. سایت‌های مختلفی وجود دارند که امکان رزرو هتل و یا خرید تور را در دستور کاری خود قرار داده اند. به این ترتیب می‌توانید سفری راحت و بدون دغدغه را برای خود مهیا سازید.
 

سفر در ایام ما بین سیزن و لو سیزن (زمان‌های شلوغی سفر و کم سفر) را تجربه کنید
در روز‌های فصل بهار و پاییز که مابین،‌های سیزن و لو سیزن هستند، برای سفر خود برنامه ریزی نمایید. در این روز‌ها معمولا قیمتبلیط هواپیما و قیمت تور‌ها بسیار مناسب است و خبری از شلوغی و ازدحام مسافران نیست. به این ترتیب می‌توانید با خیالی راحت و آسوده و به دور از هرگونه هیاهو و شلوغی به یک مسافرت خوب با هزینه‌های معقول منطقی بروید و سفری خاطره انگیز را تجربه نمایید.
 

عضو باشگاه مشتریان شوید 
هنگامی که بلیط هواپیما را به صورت آنلاین خریداری می‌نمایید، حتما عضو باشگاه مشتریان شوید. زیرا با عضویت در باشگاه مشتریان از امتیازات ویژه و تخفیف در خرید‌های بعدی برای بلیط هواپیما بهره‌مند خواهید شد. روشی خوب و راحت برای برخورداری از بلیط ارزان هواپیما!



خرید بلیط ارزان هواپیما
پرواز هواپیما در روز‌های پایانی هفته یعنی سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه دارای تخفیف‌های بیشتری در خطوط هوایی مختلف می‌باشد. همچنین پرواز‌های شبانه و تاخیردار هم جز مواردی است که در بعضی اوقات تخفیف‌هایی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. به این ترتیب شما می‌توانید با به کار گیری این ترفند‌ها بلیط ارزان هواپیما خریداری نمایید.
 

کنترل ظرفیت
معمولا ایرلاین‌های مختلف، موجودی صندلی‌های خود را از راه‌های مختلفی بررسی و مدیریت می‌نمایند و آمار حاصل از این بررسی را با میزان تقاضا برای خرید و همچنین روند آن بررسی می‌نمایند. همان طور که آگاهی دارید برای به فروش رفتن صندلی‌های یک هواپیما تکنیک و روش‌های مختلفی وجود دارد. پس اگر شما بتوانید کمی تاریخ و زمان رفتن به سفر خود را جا به جا نمایید، از قیمت مناسب و حتی تخفیفات قابل توجهی بهره‌مند خواهید شد.
 

مقصد
می‌توانید تجربه سفر کردن از فرودگاه‌های کوچک را هم امتحان نمایید. زیرا فرودگاه‌های بین المللی و بزرگ هزینه حق بیمه را هم به بهای بلیط شما اضافه می‌کنند. به این ترتیب اگر شما فرودگاه‌ها و شهر‌های کوچک دیگری را برای مسافرت انتخاب نمایید، می‌توانید هزینه‌های سفر خود را تا حد قابل توجهی کاهش دهید و حتی پول‌های خود را پس انداز نمایید!


روز‌های سفر 
اگر با روز‌های رفتن به سفر مشکل نداشته باشید و کمی برای خرید بلیط هواپیما انعطاف به خرج دهید، می‌توانید بلیط ارزان تری را برای خود خریداری نمایید. چرا که این دو عامل از مهم‌ترین نکاتی است که برای خرید یا رزرو بلیط هواپیما باید مد نظر داشته باشبد. سعی کنید بلیط‌های هواپیمای خود را قبل آن که مرخصی بگیرید رزرو نمایید. به این ترتیب قبل از رفتن به سفر می‌توانید پول‌های بیشتری را برای خود پس انداز نمایید.

عضویت در خبرنامه
همیشه سعی کنید در خبرنامه آژانس‌های مختلف هواپیمایی عضو شوید تا بلافاصله از تخفیفات و پیشنهاد‌های شگفت انگیز با خبر شوید؛ به این ترتیب می‌توانید در زمان مناسب و با هزینه کم بلیط خود را خریداری نمایید.
 

آنلاین خرید نمایید
اگر برای خرید بلیط هواپیما قصد آن را دارید که به صورت حضوری به دفاتر فروش بلیط هواپیما بروید، باید بدانید که شانس خرید بلیط ارزان هواپیما را از دست داده اید. زیرا زمانی که برای خرید بلیط هواپیما به آژانس می‌روید گزینه‌های کمتری برای انتخاب پیش روی شما قرار دارد و امکان مقایسه بسیار کمتر می‌شود. اگر می‌خواهید هم در وقت و هم در هزینه هایتان صرفه جویی نمایید بهترین راه برای شما، خرید اینترنتی بلیط هواپیماست. یکی دیگر از دلایل این کار هم آن است که در دنیای مجازی، رقابت شدیدی بین فروشندگان بلیط وجود دارد و آژانس‌ها سعی می‌کنند با پایین آوردن قیمت، مشتریان بیشتری را جذب کنند و رقیبان را از میدان رقابت خارج نمایند.


تغییر فرودگاه 
نسبت به فرودگاه مقصد خود تعصب نشان ندهید! گاهی اوقات این امکان برای شما فراهم می‌شود که فرودگاه خود را از شهر مقصد به یک شهر دیگر تغییر دهید. به این ترتیب با پرداخت اندکی هزینه برای اتوبوس یا تاکسی، هزینه‌های سفرتان تا حد چشمگیری کاهش می‌یابد.
 

شبکه‌های اجتماعی را دنبال نمایید
در دنیای پیشرفته امروز که با تکنولوژی و فناوری همراه است، بسیاری از سامانه‌های فروش بلیط هواپیما، تخفیفات خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی اعلام می‌نمایند. پس بهتر است مطالب شبکه‌های اجتماعی آژانس‌های مختلف را دنبال نمایید تا از تازه‌ترین و جدیدترین خبر‌ها مطلع شوید.

در پایان باید بگوییم که با دانستن نکات بالا و به کار گیری هر یک از این راهکار‌ها در زمان مناسب خود، می‌توانید یک سفر ارزان قیمت را به هر شهر یا کشوری که دوست دارید، تجربه نمایید. به این ترتیب هم توانسته اید در کنار خانواده به یک سفر لذت بخش بروید و هم آن که یک بلیط ارزان قیمت با کیفیت نصیب شما شده است. شما می‌توانید ترفند‌های خرید بلیط ارزان هواپیما را در اختیار دوستان و آشنایان خود قرار دهید تا آن‌ها لذت این کار تجربه نمایند./سیمرغ24

چگونه بلیط هواپیما را ارزان بخریم

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟