گزارش عملکرد مثبت موسسه ملل در ۱۲ ماهه ۹۷ و دو ماهه نخست ۹۸

شرح خبر: عملکرد مثبت موسسه اعتباری ملل در دو ماهه نخست سال ۱۳۹۸ در حالی است که این موسسه در اول خرداد امسال با انتشار صورت‌های مالی ۱۲ ماهه اعلام کرد، ۲۱۶ ریال سود محقق کرده است.
گزارش عملکرد مثبت موسسه ملل در ۱۲ ماهه ۹۷ و دو ماهه نخست ۹۸
دیگران چه می خوانند:
به گزارش پایگاه خبری شرح خبر:
عملکرد مثبت موسسه اعتباری ملل در دو ماهه نخست سال ۱۳۹۸ در حالی است که این موسسه در اول خرداد امسال با انتشار صورت‌های مالی ۱۲ ماهه اعلام کرد، ۲۱۶ ریال سود محقق کرده است.

بر این اساس، موسسه اعتباری ملل دردوره ۱ ماهه منتهی به ۳۱/۰۲/۹۸ از محل سود تسهیلات خود مبلغ ۳,۸۳۴ میلیارد ریال درآمد داشته که نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل از ۱۵۵% افزایش داشته است ضمن اینکه در این دوره مبلغ ۱,۵۴۹ میلیارد ریال سود تسهیلات پرداخت نموده است که تراز مثبت ۱۴۸% به ثبت رسانده است.

این شرکت براساس عملکرد ۲ ماهه برای سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۳۹۸ نیز مبلغ ۵,۴۷۹ میلیارد ریال درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۰% افزایش داشته است ضمن اینکه شرکت در این دوره مبلغ ۳,۰۶۵ میلیارد ریال سود سپرده پرداخت نموده که تراز مثبت ۷۹% به ثبت رسانده است این در حالی است که شرکت در مدت مشابه سال قبل تراز مثبت ۳۷% ثبت کرده بود.

پیش از این و در اول خرداد ماه سال ۱۳۹۸ موسسه ملل با انتشار یک اطلاعیه شفاف سازی در سامانه کدال، شرکت اعتباری ملل در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۹۷ «حسابرسی نشده» به ازای هر سهم ۲۱۶ ریال سود محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۷۰۰ درصد رشد داشته که عمدتا بخاطر افزایش ۱۲۵ درصدی جمع درآمد‌ها است.

در ادامه این گزارش شفاف سازی مالی آمده است که این شرکت براساس عملکرد ۱۲ ماهه برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۹۷ مبلغ ۱.۳۰۶ میلیارد ریال سود خالص محقق کرده است.

عملکرد موسسه ملل در زمینه بانکداری الکترونیک

سید امین جوادی مدیرعامل موسسه ملل با بیان اینکه موسسه ملل تا به امروز از لحاظ شاخص‌هایی مانند کفایت سرمایه در وضعیت مناسبی قرار دارد، می‌گوید: این موسسه تاکنون زیانی را تجربه نکرده و بانک مرکزی برخی مسوولیت‌ها را به این موسسه سپرده است که همکاران ما در صف وستاد به خوبی از عهده آن برآمده اند بطوریکه ساماندهی تعاونی اعتباری وحدت با حدود ۴۰۰ هزار سپرده‌گذار، مساله‌ای بود که به موسسه ملل واگذار شد و این بار سنگین در حال حاضر تقریبا کامل از دوش نظام بانکی برداشته شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه موسسه اعتباری ملل در تامین بنگاه‌های تولید داخلی کارنامه موفقی داشته است، می‌گوید: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما در موسسه ملل اطمینان از تزریق تسهیلات به بخش تولید است. 

به گفته جوادی: در حال حاضر موسسه اعتباری ملل در زمینه توسعه همه ابزار‌های بانکداری الکترونیک مرسوم و نوآوری در این زمینه فعالیت دارد و همپا با بانک‌های بزرگ کشور خدمات مالی و پولی الکترونیکی ارائه می‌دهد.

وی در ادامه با پرداختن سامانه دیتامیت در موسسه ملل می‌گوید: دیتا میت شامل فرآیند‌های خرد بانکی، شرکتی وتجاری است. این سامانه امکان تبادل ارز، ضمانت‌نامه بانکی و عقودی مانند مضاربه، صدور اعتبار اسنادی، مشارکت و وکالت را فراهم می‌کند.

به گفته مدیرعامل موسسه ملل: این موسسه در زمینه تحقق بانکداری الکترونیک گام‌های زیادی برداشته و ما در تلاش هستیم تا همگام با توسعه خدمات الکترونیکی در بانکداری جهانی این خدمات را برای شهروندان ایرانی به بهترین شکل فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه موسسه اعتباری ملل در زمینه سلامت بانکی در وضعیت نسبتا خوبی قرار دارد، اظهار کرد: ما در حال حاضر مکانیزم اعتبارسنجی دقیقی در موسسه پیاده کرده‌ایم.

به گزارش شما نیوز، موسسه اعتباری ملل در نماد معاملاتی «وملل» با سرمایه ثبت شده ۶۰۶ میلیارد تومانی در بازار سرمایه فعال است.

این موسسه یکی از بزرگترین مؤسسات مالی و اعتباری خصوصی در ایران است که مجوز فعالیت از بانک مرکزی را داراست. در تیر ماه ۱۳۹۵، نام این مؤسسه از «مؤسسه اعتباری عسکریه» به مؤسسه اعتباری ملل تغییر یافت.


منبع:شمانیوز

 

گزارش عملکرد مثبت موسسه ملل در ۱۲ ماهه ۹۷ و دو ماهه نخست ۹۸

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟