عملکرد مثبت موسسه اعتباری ملل در راستای شفافیت، مشتری مداری و کاهش ریسک سرمایه گذاری

شرح خبر: عملکرد مثبت موسسه اعتباری ملل در راستای شفافیت، مشتری مداری و کاهش ریسک سرمایه گذاری
عملکرد مثبت موسسه اعتباری ملل در راستای شفافیت، مشتری مداری و کاهش ریسک سرمایه گذاری
به گزارش پایگاه خبری شرح خبر: نگاهی به عملکرد موسسه اعتباری ملل با سرمایه ثبت شده 606 میلیارد تومانی در طی سالهای اخیر نشاندهنده حرکت مثبت و شفاف این موسسه در جهت سیاستهای بانک مرکزی و احترام به مشتریان است که در این گزارش به بخشی از توانمندیهای عملکردی و مدیریتی این موسسه خوشنام پرداخته می شود:

 

 

عملکرد مثبت موسسه اعتباری ملل در اسفند 97

دیگران چه می خوانند:

موسسه اعتباری ملل که در نماد معاملاتی «وملل» با سرمایه ثبت شده 606 میلیارد تومانی در بازار سرمایه فعال است ،  در مجموع  در سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه 97 نزدیک به 2.8 هزار میلیارد تومان از محل پرداخت انواع تسهیلات درآمد حاصل کرد و همچنین نزدیک به 1.5 هزار میلیارد تومان به سپرده گذاران در این موسسه سود پرداخت کرده که با این حساب در پایان سال گذشته تراز عملیاتی مثبت 1.3 هزار میلیارد تومانی را ثبت کرده و گزارش های جدید حاکی از تداوم عملکرد مثبت این موسسه در سال 98 است.

 

وملل یک افزایش سرمایه جذاب را برنامه ریزی می کند

21 خردادماه 98 شرکت اعتباری ملل با صدور اطلاعیه ای در سامانه کدال اعلام کرد: با توجه به ماده ۳ دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار «مصوب ۱۷ مهر ماه ۹۵ هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و اوراق بهادار» بر اساس گزارش توجیهی هیات مدیره به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ ۶.۰۶۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به مبلغ ۱۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته به منظور دستیابی به اهداف توسعه ای موسسه، افزایش توان رقابت پذیری، اصلاح ساختار مالی، افزایش نسبت کفایت سرمایه و هم چنین کاهش ریسک ناشی از آن است که در ۱۹ خرداد ماه ۹۸ به تصویب هیات مدیره رسیده و برای اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

بر اساس این گزارش شفاف سازی، میزان افزایش سرمایه ۶۵ درصد و محل تامین آن مطالبات و آورده نقدی و سود انباشته است.

همچنین در ادامه این گزارش شفاف سازی آمده است که اظهارنظر بازرس قانونی نسبت به گزارش مذکور بزودی اطلاع رسانی می شود.

 

خدمات گوناگون در یک رقابت سالم به دنبال جذب نظر مشریان و رضایت

موسسه اعتباری ملل که هم اکنون وارد سی و سومین سالگرد تاسیس خود می شود با ارائه خدمات گوناگون در یک رقابت سالم در بازار پول، به دنبال جذب نظر مشریان و رضایت آن هاست.

  • خدمات ملل
  1. سپرده گیری موسسه ملل هم در قالب قرض الحسنه و هم در قالب سرمایه گذاری کوتاه مدت و بلند مدت انجام میگرد.
  2. ملل در ارائه خدمات الکترونیک که مطئن همواره یکی از پیشگامان شبکه بانکی کشور بوده است.
  3. صدور انواع کارت های خرید، کارت اعتباری، کیف پول الکترونیکی و ... نمونه های بارزی از فعالیت های بانکداری الکترونیکی این موسسه به شمار می رود.
  4. موسسه ملل خود را در ایجاد فرصت های شغلی مناسب برای رهایی خانوارها از معضل بیکاری جوانان مسوول میداند و نقشه راهی برای این منظور نیز در این موسسه ترسیم شده است.
  5. علاوه بر وجوه ریالی، سپرده گذاران میتوانند وجوه ارزی خود را نیز نزد موسسه ملل سپرده گذاری کنند.
  6. صدور انواع ضمانت های بانکی و انواع اعتبار اسنادی
  • انواع سپرده
  1. حساب های قرض الحسنه: حساب های قرض الحسنه خود در دو قالب پس انداز و جاری به مشتریان ارائه می شوند. حجم سپرده های قرض الحسنه پس انداز در پایان خرداد ماه سال گذشته در موسسه ملل بیش از 5/197 میلیارد تومان بوده است.
  2. به صاحبان حساب قرض الحسنه جاری، دسته حواله یا همان دستور پرداخت اعطا میشود. همچنین آن ها میتوانند از وام قرض برابر با ضوابط مربوط با اقساط 12 ماهه و کارمزد چهار درصد بهره مند شوند.
  3. حساب های سرمایه گذاری: سپرده گذاری سرمایه گذاری از یک ساله تا پنج ساله در موسسه اعتباری ملل موجود است و مشتریان با سبد متنوعی از بسته های سرمایه گذاری مواجه خواهند شد. طبق آخرین آمار منتشر شده، در پایان خرداد سال گذشته، حجم سپرده های سرمایه گذاری کوتا/ه مدت به نزدیک 5/5 هزار میلیارد تومان رسیده بود و حجم سپرده های بلند، بیش از 8/3 هزار میلیارد تومان برآورد شده است. سپرده های سرمایه گذاری دریافتی از بانک ها نیز تا پایان فصل اول سال گذشته بیش از 370 میلیارد تومان بوده است.

 

  • انواع تسهیلات:

مشترین در موسسه اعتباری ملل ، با تسهیلات مشارکت ، مرابحه و قرض الحسنه مواجه هستند .بیشترین حجم تسهیلات اعطایی در این موسسه ، تاکنون به مشارکت مدنی اختصاص داشته است . خالص تسهیلات اعطایی تا پایان خرداد 96، حدود حدود هشت هزار میلیارد تومان بوده است .همچنین حدود 92 میلیارد تومان نیز تسهیلات قرض الحسنه توسطموسسه ملل به مشتریان تا پایان فصل بهار 96 ارائه شده بود .

طبق قوانین موسسه، کلیه متقاضیان و سپرده گذاران میتوانند با افتتاح حساب نزد شعب موسسه پس از گذشت حداکثر شش ماه از انواع تسهیلات موسسه در بخش های خدمات، بازرگانی،مسکن،صنعت و معدن و .... در قالب عقود اسلامی و با رعایت ضوابط و مقررات استفاده کنند.موسسه ملل،امکانی را فراهم کرده تا مشتریان بتوانند بدون معرفی ضامن تسهیلات دریافت کنند.

بر این اساس، بین 60 تا 90 درصد سپرده های سرمایه گذاری انجام شده به صاحب سپرده ، به عنوان تسهیلات در قالب عقود اسلامی پرداخت می شود که در این طرح نیازی به معرفی ضامن نخواهد بود و صرفا گواهی سپرده بلند مدت به عنوان وثیقه به موسسه تحویل می شود .

 

  • اینترنت بانک

از جمله خدماتی که در حال حاضر به عنوان خدمات بانکداری الکترونیک در ملل قابل ارائه است ،میتوان به همراه بانک، اینترنت بانک مبتنی بر سایت،دستگاه های پوز و... اشاره کرد . اکنون ملل نیز با بیش از 320 شعبه در سراسر کشور و با استفاده از سیستم نوین بانکداری  و با ارائه ی خدمات الکترونیکی به صورت شبانه روزی نسبت به سایر موسسات مشابه ،پیشرو محسوب می شود.

 

  • خدمات هوشمند:

سه عامل رشد برای استفاده بانک ها و موسسات مالی از اینترنت اشیا معرفی میشود، در درجه اول اینکه مشتریان تمایل زیادی به استفاده از ابزارهای متصل به اینترنت از قبیل ابزار پوشیدنی هوشمند،حجم چشم گیر استفاده از پرداخت موبایلی در پایانه های فروش و استفاده از پرداخت های غیر تماسی نظیر NFC پیدا کرده اند.

دومین عامل ، در دسترس بودن اشیا متصل به اینترنت از طریق سرمایه گذاری های گسترده در زیرساخت های جهانی است و سومین عامل نیز رقابت شدیدی است که در صنعت فناوریهای مالی به وجود آمده و بانک ها و موسسات مالی تمام تلاش خود را برای پیروی در این فرصتی که اینترنت اشیا پیش روی آنها قرار داده خواهند کرد.

 

 

عملکرد موسسه ملل در زمینه بانکداری الکترونیک

سید امین جوادی مدیرعامل موسسه ملل با بیان اینکه موسسه ملل تا به امروز از لحاظ شاخص‌هایی مانند کفایت سرمایه در وضعیت مناسبی قرار دارد، می‌گوید: این موسسه تاکنون زیانی را تجربه نکرده و بانک مرکزی برخی مسوولیت‌ها را به این موسسه سپرده است که همکاران ما در صف وستاد به خوبی از عهده آن برآمده اند بطوریکه ساماندهی تعاونی اعتباری وحدت با حدود ۴۰۰ هزار سپرده‌گذار، مساله‌ای بود که به موسسه ملل واگذار شد و این بار سنگین در حال حاضر تقریبا کامل از دوش نظام بانکی برداشته شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه موسسه اعتباری ملل در تامین بنگاه‌های تولید داخلی کارنامه موفقی داشته است، می‌گوید: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما در موسسه ملل اطمینان از تزریق تسهیلات به بخش تولید است.

به گفته جوادی: در حال حاضر موسسه اعتباری ملل در زمینه توسعه همه ابزار‌های بانکداری الکترونیک مرسوم و نوآوری در این زمینه فعالیت دارد و همپا با بانک‌های بزرگ کشور خدمات مالی و پولی الکترونیکی ارائه می‌دهد.

وی در ادامه با پرداختن سامانه دیتامیت در موسسه ملل می‌گوید: دیتا میت شامل فرآیند‌های خرد بانکی، شرکتی وتجاری است. این سامانه امکان تبادل ارز، ضمانت‌نامه بانکی و عقودی مانند مضاربه، صدور اعتبار اسنادی، مشارکت و وکالت را فراهم می‌کند.

به گفته مدیرعامل موسسه ملل: این موسسه در زمینه تحقق بانکداری الکترونیک گام‌های زیادی برداشته و ما در تلاش هستیم تا همگام با توسعه خدمات الکترونیکی در بانکداری جهانی این خدمات را برای شهروندان ایرانی به بهترین شکل فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه موسسه اعتباری ملل در زمینه سلامت بانکی در وضعیت نسبتا خوبی قرار دارد، اظهار کرد: ما در حال حاضر مکانیزم اعتبارسنجی دقیقی در موسسه پیاده کرده‌ایم.

منبع:شمانیوز

 

عملکرد مثبت موسسه اعتباری ملل در راستای شفافیت، مشتری مداری و کاهش ریسک سرمایه گذاری

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟