قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار

شرح خبر: قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز جمعه 98/5/11 + تغییرات
قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار
به گزارش پایگاه خبری شرح خبر:

قیمت دلار // جمعه 09/05/11

متوسط نرخ قیمت دلار در سه ماهه نخست سال ۹۸ براساس آمار بانک مرکزی به ۱۳ هزار و ۸۷۷ تومان رسید و قیمت این ارز در خردادماه ۷.۵ درصد نسبت به اردیبهشت ماه کاهش یافت.

دیگران چه می خوانند:

براساس آمار بانک مرکزی متوسط قیمـت فـروش یک دلار آمریکا در خرداد ماه ١٣٩٨ در بازار آزاد شهر تهران ۱۳ هزار و ۴۲۷ تومان بود که در مقایسه با ماه قبل ۷.۵ درصد کاهش داشته است. همچنین حداقل و حداکثر نرخ فروش یک دلار آمریکـا در ماه مذکور به ترتیب ۱۲ هزار و ۷۶۳ تومان و ۱۴ هزار و ۱۹۳ تومان بوده است.

همچنین در خرداد ماه ١٣٩٨ متوسط قیمت فروش یک یورو در بازار آزاد شهر تهران ۱۵ هزار و ۲۸۱ تومان بود که در مقایسه با ماه قبل ۶.۹ درصد کاهش داشته است. همچنین حداقل و حداکثر نرخ فروش یک یورو در ماه مذکور به ترتیب ۱۴ هزار و ۶۲۷ تومان و ١۶ هزار و ۵۴ تومان بوده است.

در سه ماه اول سال ١٣٩٨ متوسط قیمت فروش یک دلار آمریکا و یک یورو در بازار آزاد شهر تهران به ترتیب ١٣ هزار و ۸۷۷ تومان و ۱۵ هزار و ۷۵۲ تومان بوده است. متوسط قیمت فروش و درصد تغییر سایر ارزهای عمده در جداول شماره زیر نشان داده شده است./ایبنا

 

 

قیمت خری دقیمت دلار در بانک// پنجشنبه 98.05.10

بعد از شتاب ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و افزایش مراجعه مردم به مراکز خرید و فروش ارز برای فروش ارزهای خانگی، بانک مرکزی از بانک‌ها خواست نسبت به خرید ارزهای مردمی فعال شوند.

برهمین‌اساس شعب ارزی بانک‌ها هر روز بعد از دریافت نرخ از بانک مرکزی، نسبت به خرید ارز از مردم اقدام می‌کنند. دستور بانک مرکزی به بانک‌ها بعد از آن صادر شد که صرافی‌ها از خرید ارزهای مردمی خودداری و میدان را به دلال‌ها واگذار کرده بودند.

گفتنی است، امروز بانک‌های عامل قیمت دلار   را 11 هزار و 557 تومان، قیمت یورو را 12هزار و 763 تومان و 7 ریال و قیمت پوند انگلیس را 14هزار و 14 تومان و 3 ریال برای خرید از مردم اعلام کرده‌اند.

قیمت دلار  نسبت به روزهای کاری قبل کاهش چشم‌گیری داشته و وارد کانال 11هزارتومانی شده است، در عین حال قیمت‌ها نسبت به روزکاری گذشته کاهش داشته است.

** توجه داشته باشید که قیمت‌های درج‌شده در این خبر برای قیمت دلار ، یورو و پوند، قیمت خرید بانک از مردم است نه فروش!/تسنیم

 

قیمت طلا جهانی// جمعه 09/05/11

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۹ درصد کاهش به ۱۴۳۲ دلار و ۱۵ سنت رسیدپس از آنکه ترامپ به صورت یکطرفه اقدام به نقض آتش بس تجاری با چین کرد، قیمت طلا روز جمعه کاهش داشت، اما با توجه به افزایش بیش از 2 درصدی روز پنجشنبه، فلز زرد همچنان در مسیر ثبت سومین افزایش هفتگی 4 هفته اخیر قرار دارد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.9 درصد کاهش به 1432 دلار و 15 سنت رسید. اوایل امروز قیمت فلز زرد تا رقم 1446 دلار و 10 سنت بالا رفته بود. قیمت طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود یک درصد افزایش یافته است. قیمت طلای آمریکا نیز امروز با یک درصد افزایش به 1445 دلار و 90 سنت رسید.

پس از بازگشت مذاکره کنندگان آمریکایی از شانگهای و اعلام اینکه چین آن میزان محصولات کشاورزی که که وعده داده بود از آمریکا وارد نکرده است، ترامپ دیروز اعلام کرد از اول سپتامبر بر 300 میلیارد دلار دیگر از کالاهای وارداتی از چین تعرفه 10 درصدی اعمال خواهد کرد.

ترامپ همچنین گفته، در صورتی که مذاکرات تجاری پیشرفتی نداشته باشد، ممکن است تعرفه های 10 درصدی بر این 300 میلیارد دلار کالا باز هم افزایش یابد و به بالای 25 درصد برسد.

به گفته کارشناسان، افزایش تعرفه ها ممکن است فدرال رزرو را وادار سازد تا برای حمایت از اقتصاد آمریکا در برابر سیاست های تجاری مخرب ترامپ دست به کاهش مجدد نرخ بهره بزند.

موضع غیرمنتظره ترامپ موجب شده تا بازارهای مالی در سراسر جهان شاهد افت شدید شاخص ها باشند و رشد ارزش اخیر دلار در برابر ین کاملا خنثی شود.

شاخص ارزش قیمت دلار در برابر ارزهای معتبر جهانی دیروز بیشترین افت در طی 2 هفته اخیر را به ثبت رساند و امروز نسبتا ثابت بود./تسنیم

 

 

مرور بازار در روز گذشته ( پنجشنبه 10 مرداد )

امروز در بازار سبزه‌میدان، قیمت طلا نسبت به روز کاری قبل، کاهش جزئی داشته است؛  هر گرم طلای 18عیار با قیمت 401 هزار و 700 تومان، هر گرم طلای 24عیار با قیمت 535 هزار و 600 تومان و هر مثقال طلا با قیمت یک میلیون و 742 هزار تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

سکه‌فروشان سبزه‌میدان، امروز قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید را 4 میلیون و 75 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم را 3 میلیون و 994 هزار تومان، نیم‌سکه بهار آزادی را 2 میلیون و 248 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی را یک میلیون و 439 هزار تومان و سکه گرمی را 969هزار تومان اعلام کرده‌اند.

 

نوع

قیمت لحظه

قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید

4 میلیون و 75  هزار تومان

قیمت سکه بهار آزادی طرح قدیم

3  میلیون و 994  هزار تومان

قیمت نیم سکه بهار آزادی

2 میلیون و 248  هزار تومان

قیمت ربع سکه بهار آزادی

یک میلیون و 439 هزار تومان

قیمت سکه گرمی

969 هزار تومان

قیمت هر گرم طلای 18 عیار

401  هزار و 700  تومان

قیمت هر گرم طلای 24 عیار

535  هزار و 600  تومان

قیمت هر مثقال طلا نوع

قی یک میلیون و 742  هزار تومان

قیمت هر اونس طلای جهانی

1403.2 دلار

 

 

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟