برای تنظیم بازار نیاز به واردات محدود داریم/برخی قطعات لوازم خانگی را مجبور هستیم وارد کنیم

شرح خبر: کائینی گفت:با توجه به وجود زیرساخت‌ها ما می‌توانیم یک میلیون دستگاه تلویزیون، 600 هزار دستگاه ماشین لباسشویی، 120 هزار دستگاه یخچال و فریزر تولید کنند که تمام آنها با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا صورت خواهد گرفت ضمن آنکه موبایل، مانیتور را نیز در برنامه داریم.
برای تنظیم بازار نیاز به واردات محدود داریم/برخی قطعات لوازم خانگی را مجبور هستیم وارد کنیم
دیگران چه می خوانند:
به گزارش پایگاه خبری شرح خبر: در نشست خبری رونمایی از تولید اولین تلویزیون تولید داخل با تکنولوژی 4K امیرعباس کائینی عضو انجمن تولید کنندگان لوازم خانگی با اشاره به تحریم‌های اعمال شده و اثرگذاری آن بر روی صنعت لوازم خانگی گفت: با اعمال تحریم‌ها، ما با محدودیت در واردات قطعات روبه‌رو شدیم که اصلی‌ترین مشکل ما در بحث نقل و انتقال مالی بود در حالی که شرکای کره‌ای ما هیچکدام تمایل نداشتند از بازار ایران خارج شوند و حتی هنوز هم به صورت مستمر و ماهیانه جلسات ما با آنها ادامه دارد و به دنبال راهی برای بازگشت به شرایط پیش از تحریم‌ها هستند.


وی ادامه داد: با توجه به این شرایط تصمیم گرفتیم که تولید را با استفاده از یک برند ملی ادامه دهیم که حتی در صورت تشدید تحریم‌ها باز هم بتوانیم به تولید ادامه دهیم. از سوی دیگر همزمان به دنبال افزایش عمق داخلی‌سازی هستیم هرچند برخی از قطعات های تک تولید آنها منحصرا به چند کشور است اما در سایر قطعات مذاکراتی را به شرکتها انجام داده‌ایم.


وی ادامه داد: پس از آنکه آخرین محصول قطعات کره‌ای در اسفند 97 به ایران وارد شد دیگر هیچ قطعه‌ای به صورت رسمی از کره جنوبی وارد کشور نشد و همین عامل باعث شد که شاهد نوساناتی در بازار باشیم اما اکنون با همکاری قطعه‌سازان و دیگر شرکتهای تولیدکننده لوازم خانگی محموله اول تولید تلویزیون داخل در بازار کشور توزیع شد. قیمت این تلویزیون 30 درصد پایین‌تر از نوع مشابه خارجی آن است و با همان کیفیت K4 به بازار عرضه می‌شود.


کائینی در پاسخ به این سوال که گفته شده گروهی برای واردات لوازم خانگی به صورت SKD با وزیر صنعت مکاتبه کردند گفت: با توجه به کمبود لوازم خانگی در بازار اگر چنانچه این کالا به صورت محدوود وارد کشور شود می‌تواند نیاز امروز ما را تامین کند اما مهمترین بخش این است که این واردات در یک محدوده زمانی مشخص صورت بگیرد تاپس از آن به تولید داخل ضربه نزند. زیرا برآورد ما این است که نسل جدید لوازم خانگی تولید داخل نهایتا در 9 ماه آینده با ظرفیت کامل وارد بازار خواهد شد. تنظیم بازار با استفاده از ابزار واردات می‌تواند جلوی تنش در بازار را بگیرد و در نهایت به نفع مصرف‌کننده باشد مشروط بر اینکه قاچاق و انحصار شکل نگیرد.


عضو انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی در خصوص میزان تولید لوازم خانگی در کشور گفت: با توجه به وجود زیرساخت‌ها ما می‌توانیم یک میلیون دستگاه تلویزیون، 600 هزار دستگاه ماشین لباسشویی، 120 هزار دستگاه یخچال و فریزر تولید کنند که تمام آنها با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا صورت خواهد گرفت ضمن آنکه موبایل، مانیتور را نیز در برنامه داریم.


مدیر شرکت جی پلاس در خصوص سرنوشت شرکت ال جی در ایران گفت: این شرکت به صورت رسمی به خاطر تحریم‌ها نمی‌توانند در ایران به فعالیت خود ادامه دهند هر چند خدمات پس از فروش آن فعال است و به تعهدات خود عمل خواهد کرد اما اکنون این شرکت فقط به صورت محدود با جی پلاس همکاری می‌کند در حال حاضر بار اصلی تولید قطعات با تکنولوژی بالا در مورد لوازم خانگی در کشور چین است و هر چند در این کشور نیز تامین کنندگان متنوعی وجود دارند کما اینکه برخی از این شرکت‌ها توسط کره‌ای ایجاد شده اما در نهایت برای قطعات های‌تک مانند ماژور تلویزیون مجبور هستیم که فقط از کره و یا اروپا و آمریکا واردات انجام دهیم.


منبع: شمانیوز



برای تنظیم بازار نیاز به واردات محدود داریم/برخی قطعات لوازم خانگی را مجبور هستیم وارد کنیم

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟