نقش بانک تجارت در تجارت الکترونیک

شرح خبر: انتخاب یک ارائه دهنده سرویس پرداختی مطمئن از جمله تصمیمات تاثیر گذار و کلیدی در هر کسب و کاری است. موضوع جایی حساس‌تر می‌شود که می‌بینیم بسیاری از معیارهای سنجش سیستم‌های پرداخت آنلاین در حوزه تجارت الکترونیک غیر قابل اندازه گیری هستند.
نقش بانک تجارت در تجارت الکترونیک
به گزارش پایگاه خبری شرح خبر: پیشرفت تکنولوژی و شبکه های بانکی تاثیر چشمگیری بر نحوه انواع پرداخت گذاشته است. این تاثیرات، مزیت های زیادی برای مشتریان، فروشندگان و حتی بانک ها  به همراه داشته است، هر چند درکنار این مزیتها خطاها و مشکلاتی هم دیده می شود. دستگاه های کارتخوان موسوم به POS برای اولین بار در دهه ۱۹۷۰ توسط شرکت IBM به بازار معرفی شدند.

 

 خوشبختانه درایران بر خلاف بسیاری از کشورها، سوئیچهای POS به سوئیچهای بانکی متصل هستند به همین دلیل این نوع پرداخت گستردگی بیشتری به خود گرفته است. اما مهمترین ویژگی و مزیت کارتخوان ها چیست که تا این حد فروشندگان را راغب به استفاده از این دستگاه ها کرده است؟

دیگران چه می خوانند:

 

اما در باب نقش دستگاه پوز (POS) در تجارت الکترونیک باید گفت که علی رغم این که انتخاب یک شبکه پرداخت برای پذیرش کارت‌های اعتباری به ظاهر عملی ساده است، انتخاب یک ارائه دهنده سرویس پرداختی مطمئن از جمله تصمیمات تاثیر گذار و کلیدی در هر کسب و کاری است. موضوع جایی حساس‌تر می‌شود که می‌بینیم بسیاری از معیارهای سنجش سیستم‌های پرداخت آنلاین در حوزه تجارت الکترونیک غیر قابل اندازه گیری هستند. ارائه سرویس به مشتریان، پشتیبانی فنی و رابط کاربری راحت و زیبا میان پردازنده و دستگاه پوز بخشی از مهمترین فاکتورهایست که صاحبان فروشگاه‌های آنلاین و سنتی به آن توجه ویژه‌ای دارند.

 

نرخ‌های موفقیت تراکنش‌ها و هزینه‌ها و کارمزدها میان بسیاری از فعالان این حوزه به نوعی مشابه است. موضوعی که باعث می‌شود صاحبان کسب و کارها به یک شرکت ارائه دهنده خدمات پرداختی اعتماد کنند، حمایت از نیازهای کسب و کار و سرویس دهی بیشتر و بهتر نسبت به سایر فعالان حوزه است.

 

بانک تجارت از جمله بانک هایی است که خدمات خود را از طریق دستگاه پوز به مشتریان به خوبی ارائه داده به گونه ای که می توان گفت نقش بانک تجارت در رونق تجارت الکترونیک انکارناپذیر است.  در این باره لازم است قدری با تاریخچه این بانک با تجربه آشنا شویم.

 

بانک تجارت به عنوان یکی از بزرگترین و تاثیرگذارترین بانک های تجاری فعال در شبکه بانکی کشور که نقش انکارناپذیری در رشد و اعتلای اقتصاد ملی داشته است، و از ادغام 11 بانک ایران و انگلیس ، بین المللی ایران و ژاپن ، تجارتی ایران و هلند، ایران و خاورمیانه ، اعتبارات ایران، بازرگانی ایران، ایرانشهر، صنایع ایران، شهریار، ایرانیان و کار با سرمایه ای بالغ بر 39 میلیارد ریال در تاریخ در سال 58 تاسیس و در قالب شرکت سهامی خاص با مالکیت دولت جمهوری اسلامی ایران در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسید و سپس در سال 1360 بانک ایران و روس نیز به آن ملحق شد.

 

به این ترتیب بانک تجارت با مجموعه ای از تجربیات و خدمات روزآمد بانکداری که در آن زمان وجود داشت، فعالیت خود را آغاز کرد.

 

 بانک تجارت برپایه این مزیت نسبی و همچنین با دارا بودن زیرساخت های غنی انسانی و فنی در زمینه بانکداری که حاصل تجربیات بانک های تشکیل دهنده بود توانست در ارائه بسیاری از خدمات بانکی چه در حوزه بانکداری الکترونیک و چه در حوزه بانکداری بین الملل (استفاده از سیستم SGB، بکارگیری ATM و اولین بانک استفاده کننده از شبکه سوئیفت) پیشگام باشد.

 

تحلیل هوشمندانه شرایط بازار ، شناسایی و ورود به کسب و کارهای جذاب و مرتبط با محصولات و خدمات بانکی و مالی برای رفع نیازهای مشتریان و تامین منافع همه ذی نفعان، به عنوان رویکرد مستمر بانک انتخاب شده است. 

 

تلاش در جهت مشتری مداری ، تامین منافع پایدار سهامداران و سرمایه گذاران از طریق کسب بازدهی مناسب ، تبدیل شدن به یکی از بزرگترین بانک های بورسی از حیث میزان سرمایه ، تلاش برای ایفای مسئولیت های اجتماعی ، کسب جایگاه برتر از حیث مانده پذیرش تعهدات درمیان فعالان سیستم بانکی ، اعتماد روزافزون مردم به بانک به عنوان حافظ منافع سپرده گذاران و تامین کننده منابع مالی چرخه اقتصاد کشور و همچنین کسب عنوان بانک برتر از حیث تلاش برای بهبود مستمر در فرآیندهای افزایش دهنده بهره وری نشان از حرکت بانک به سمت ایجاد تغییرات بنیادین دارد.

 

گفتنی است؛ بانک تجارت در افق چشم انداز خود، به عنوان انتخاب اول مشتریان، بانکی پاسخگو خواهد بود که نیازهای مشتریان را در کوتاه ترین زمان و با جدیدترین خدمات تامین می نماید.

 

بانک تجارت در کنار تمامی خدمات بهینه ای که طی این سالها به مشتریان خود ارائه داده است در زمینه خدمات سفارشی قابل ارائه از طریق دستگاه کارتخوان نیز موفق ظاهر شده است.که امکانات آن به شرح ذیل است.

  • اتصال به رایانه (PGPOS ) : امکان اتصال مستقیم پایانه به سیستم فروش پذیرنده 
  • اتصال به چاپگر : امکان اتصال پایانه به چاپگر و چاپ رسید روی کاغذ معمولی 
  • اتصال به بارکدخوان : خواندن بارکد قبوض و در نتیجه حذف ورود دستی شناسه قبض و پرداخت 
  • اخذ شناسه واریز : امکان کنترل های مورد نیاز از جمله صحت مبلغ پرداختی یا شناسایی پرداخت کننده وجه 
  • اتصال چند حساب به پایانه فروش : افزودن گزینه پرداخت به منوی پایانه و امکان انتخاب حساب مقصد جهت تسویه وجه در هر تراکنش 
  • تسهیم مبلغ هر تراکنش : امکان واریز سهم هر یک از ذینفعان یک تراکنش به حساب های جداگانه 
  • انتخاب نحوه تسویه تراکنش : پذیرندگان می توانند نحوه واریز مبلغ تراکنش به حساب متصل به پایانه فروش خود را به صورت ریز یا سرجمعتراکنش هر سیکل تعیین کنند . پیش فرض به صورت تجمیعی است 
  • پشتیبانی از طرح های ویژه دولتی : مانند سبد کالا ، کارت اعتباری خرید کالای ایرانی و درج نام و نشان پذیرنده روی رسید کارتخوان 
  •  

و اما در حوزه خدمات قابل ارائه ازطریق دستگاه کارتخوان می توان به خرید ، پرداخت قبض ،خرید شارژ تلفن همراه ،  مشاهده موجودی کارت بانکی و  گزارش تراکنش ها و درگاه پرداخت اینترنتی ( IPG )اشاره کرد.

گزارش:معصومه افلاکی

منبع:شمانیوز
 

نقش بانک تجارت در تجارت الکترونیک

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟