برگزاری کمپ آموزشی برنامه‌نویسی مولتی پلتفرم

شرح خبر: با همت یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان و با حمایت بخش اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی ریاست جمهور، همایشی برای آموزش معرفی ابزار توسعه نرم‌افزار جدید و گرافیکی با هدف فرهنگ‌سازی و توسعه فناوری‌های حوزه برنامه‌نویسی و طراحی نرم‌افزار و کارآفرینی در مهرماه برگزار می‌شود.
برگزاری کمپ آموزشی برنامه‌نویسی مولتی پلتفرم
به گزارش پایگاه خبری شرح خبر:

 

به گزارش شمانیوز، محمدابراهیم سپهر از برگزارکنندگان کمپ آموزشی برنامه‌نویسی مولتی پلتفرم در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه کمپ تخصصی آموزش SDK با حمایت بخش اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی معاونت علمی ریاست جمهوری در حوزه برنامه نویسی برگزار می‌شود، اظهار کرد: اخیرا نرم افزارهای موبایل به دلیل در دسترس بودن این نرم‌افزارها، راحتی و سرعت کار کردن و همچنین جذابیت‌هایی که برای مخاطبین به ارمغان می‌آورند، جایگاه ویژه‌ای در فعالیت‌های روزمره، اقتصادی و اجتماعی مردم دارند.

دیگران چه می خوانند:

وی با اشاره به کسب و کارهای جدید مبتنی بر موبایل، ادامه داد: توسعه این حوزه به گونه‌ای شده که کسب و کارهایی که هرگز به صورت فعلی وجود نداشته‌اند، تحت نرم‌افزارهای موبایل شروع به خدمت رسانی و درآمدزایی کرده‌اند که این امر ناشی از خلاقیت، ریسک و سرمایه‌گذاری‌ توانسته بخشی از اقتصاد را در دست بگیرد؛ از این رو بها دادن به ایده‌ها و دادن ابزار اجرای پروتوتایپ به این افراد می‌تواند بسیار آینده‌ساز باشد.

سپهر با اشاره به برگزاری کمپ آموزشی برنامه نویسی، خاطر نشان کرد: ما از سال‌های گذشته در حوزه توسعه نرم افزار موبایل فعالیت داریم و برای تعداد بسیار زیادی از کسب و کارها و استارتاپ‌ها توسعه نرم افزار سفارشی داشته‌ایم. از مهمترین معضلات ما در این زمینه یافتن روشی برای راحت‌تر شدن توسعه نرم افزارهای سفارشی با "باگ" کمتر و امکان سفارشی سازی برای انواع سلیقه کارفرما بوده است.

وی اضافه کرد: حاصل سرمایه گذاری ما در این زمینه موجب شد که بعد از هفت سال به یک ابزار توسعه نرم‌افزار یکپارچه (SDK) دست یابیم که در سال ۹۷ تحت نام "زعفران کد"، به ثبت رسید؛ ضمن آنکه دانش بنیانی این شرکت نیز احراز شد.

این محقق حوزه برنامه نویسی با اشاره به این ابزار توسعه یکپارچه، گفت: ما SDK زعفران را با SDK React که محصول جانبی سال‌ها توسعه سایت فیسبوک بود را مقایسه کردیم، این بررسی‌ها نشان داد شباهت‌هایی از نظر معماری با یکدیگر دارند. اولین موضوع در مورد این SDK ها این است که در تایید کارایی آنها می‌شود به نرم افزارهای تولید شده توسط آنها در شرکت‌های مادر دسترسی داشت. بر این اساس محققان این شرکت صدها نرم افزار از جمله نرم‌افزارهای موبایل اتوماسیون فراگستر، اتوماسیون شهرداری تهران، نرم افزارهای بیمه نوین و بیمه کارآفرین، نرم افزار موبایل شبکه ورزش و باشگاه اکسیژن به کمک این SDK برای سیستم عامل‌های اندروید و IOS توسعه داده‌اند و همچنان نیز در حال توسعه نرم افزار های دیگر هستیم.

سپهر با اشاره به مزایای این نرم افزار یکپارچه، ادامه داد: برخلاف بسیاری از ابزارهای توسعه نرم افزار مولتی پلتفرم که برای توسعه نرم‌افزار IOS نیاز به سیستم عامل مکینتاش دارند، به کمک این ابزار توسعه‌دهنده می‌توان از هر کدام از سیستم عامل‌ها، هر دو خروجی نرم افزار اندروید و IOS و همچنین دسکتاپ، اپلیکیشن تهیه کرد. این ویژگی در هیچ ابزار توسعه نرم افزار دیگری دیده نمی‌شود.

وی محیط گرافیکی این نرم افزار را Adobe Animate دانست و گفت: این محیط ابزاری مانند فتوشاپ و مخصوص توسعه موشن گرافیک و انیمیشن است که به کاربر اجازه می‌دهد هر نوع طرح و انیمیشن را با ۶۰ فریم بر ثانیه (و یا حتی بیشتر) تولید و با استفاده از ابزار زعفران کد آنها را به نرم‌افزاری با عملکردی روان و کاربر پسند تبدیل کرده و در پنل تحت وب تعداد بازدید و نصب‌های نرم‌افزارهای خود را رصد کند و در زمان مورد نیاز نسخه‌های قدیمی از نرم‌افزارهای خود را قفل کرده و به کاربران پیغام دهد.

این فعال حوزه برنامه نویسی، با تاکید بر اینکه تمام کدهای نوشته شده در زعفران کد به صورت باز و Open Source بوده تا توسعه و استفاده از آن به سهولت انجام شود،‌ یادآور شد: هم اکنون ما در مراحل اولیه ارائه آن به فریلنسرها (کسی که در پروژه‌های انتخابی خود طبق برنامه آزاد کار می‌کند و رابطه استخدامی با شرکت یا ارگانی ندارد) هستیم و کم کم‌ با پرسش و پاسخ‌هایی که از سوی کاربران جدید این ابزار در فروم‌ها مطرح شود، استفاده و فراگیری آن را برای کاربران بعدی راحت‌تر خواهیم کرد.

وی همچنین به جزئیات دوره آموزشی تولید اپلیکیشن اشاره کرد و توضیح داد: رویداد بوت کمپ با موضوع معرفی ابزار توسعه نرم‌افزار جدید و گرافیکی SaffronCode، جهت سهولت توسعه نرم‌افزارهایی با گرافیکی پویا و بدون محدودیت در متحرک سازی برگزار می‌شود.

این محقق حوزه نرم افزار اضافه کرد: در این رویداد هر کسی که ایده نرم افزارهای پر تحرک و گرافیکی و یا ساخت اپلیکیشن‌هایی پر از انیمیشن و موشن گرافیک را در سر می‌پرورانید، می‌تواند به صورت رایگان ثبت‌نام کند. در این همایش شرکت کنندگان با ابزارهای توسعه نرم افزار ارائه شده توسط شرکت Adobe و همین طور ابزار توسعه نرم افزار این شرکت آشنا خواهند شد.

به گفته وی، زعفران کد یک SDK توسعه نرم افزار Android، iOS و Desktop بر بستر نرم افزار Adobe Animate بوده که به کاربران امکان توسعه نرم افزارهایی بدون محدودیت در ظاهر گرافیکی را تنها با یک بار کدنویسی و بدون نیاز به داشتن سیستم عامل مکینتاش ارائه می‌دهد. به کمک این ابزار به سادگی می‌توان نرم افزاری با پرفورمنس و عملکرد استاندارد و کاربرپسند ایجاد کرد و تحت نرم افزارهای موبایل و دسکتاپ در فروشگاه‌های اپ بین‌المللی انتشار داد.

به گفته وی این همایش در روز ۲۵ مهرماه امسال برگزار خواهد شد. 



منبع:شمانیوز


 

برگزاری کمپ آموزشی برنامه‌نویسی مولتی پلتفرم

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟