بازگرداندن پول بلیط های کنسلی چارتری توسط علی بابا

شرح خبر: علی بابا، سامانه خرید بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس، اهمیت ویژه‌ای به مشتریان داده و با ارائه خدمات مناسب، پشتیبانی و اهمیت به حقوق مشتریان موفق به کسب اعتماد 97.2 درصدی در میان آن‌ها شده است. ا
بازگرداندن پول بلیط های کنسلی چارتری توسط علی بابا
به گزارش پایگاه خبری شرح خبر:

علی بابا ، سامانه خرید بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس، اهمیت ویژه‌ای به مشتریان داده و با ارائه خدمات مناسب، پشتیبانی و اهمیت به حقوق مشتریان موفق به کسب اعتماد 97.2 درصدی در میان آن‌ها شده است. امکان استرداد آنلاین بلیط هواپیما در علی بابا، اعم از چارتری و سیستمی، سرعت سادگی خرید و یا حتی کنسلی اینترنتی بلیط ، پشتیبانی 24 ساعته و... رتبه یک فروش بلیط را از آن علی بابا کرده است.

 

دیگران چه می خوانند:

زمان استرداد وجه بلیط کنسل شده هواپیما در سامانه علی بابا برای کاربران از یک ساعت الی 72 ساعت اعلام شده است و  تقریبا در بیشتر از 95 درصد مواقع یک ساعت پس از کنسلی بلیط از سوی کاربران، وجه مورد نظر را به حساب آن‌ها بازگردانده خواهد شد.

 

به این بهانه با علی اکبر سلطانلو، مدیر پشتیبانی شرکت سفرهای علی بابا به گفتگو نشسته‌ایم:

 

به عنوان اولین سوال، در علی بابا استراد چه نوع بلیط هایی امکان‌پذیر است؟

استرداد آنلاین هر نوع بلیطی از قطار گرفته تا اتوبوس و هواپیما در حال حاضر برای همه مشتریان علی بابا امکان‌پذیر است.

 

در مورد شرایط کنسلی بلیط  قطار و اتوبوس توضیح دهید.

علی بابا در حال حاضر اولین سامانه‌ایست که امکان استرداد آنلاین برای بلیط قطار و اتوبوس را فراهم کرده است. بنابراین اگر بلیط قطار و یا اتوبوسی از علی بابا خریداری شده و مشتری به هر دلیلی قصد کنسل کردن آن را دارد این امکان برایش فراهم بوده و با مراجعه به پروفایل کاربری خود به راحتی می تواند بلیط سفر خود را کنسل کرده و وجه پرداختی به حساب او واریز خواهد شد.

 

استرداد همه بلیط‌های قطار و بخش زیادی از بلیط‌های اتوبوس تا یک ساعت پس از خرید با توجه به مدت باقی مانده تا ساعت حرکت، بدون جریمه انجام می‌شود. بعد از یک ساعت طبق درصد جریمه‌های اعلامی انجام می‌شود و این قوانین برای همه شرکت‌های ریلی (غیر از قطارهای حومه‌ای و گردشگری) ثابت است.

 

برای مثال کنسل کردن بلیط قطار تا 12 ظهر یک روز قبل از حرکت فقط شامل 10 درصد جریمه می‌شود. شرایط استرداد قطار و اتوبوس در قسمت قوانین و مقررات سایت علی بابا بطور دقیق در دسترس است. همچنین باید به این نکته اشاره کنم که استرداد بلیط قطار و اتوبوس در سامانه علی بابا بلافاصله انجام شده و وجه پرداختی در کمتر از ده دقیقه به کارت بانکی کاربر بازگردانده می‌شود.

 

در مورد بلیط هواپیما چطور؟

اگر مسافر بخواهد به هر دلیلی بلیط هواپیما را کنسل کند باتوجه‌ به قوانین ایرلاین مورد نظر، شناسه نرخی بلیط خریداری شده و مدت زمان باقی‌مانده تا پرواز، درصد جریمه محاسبه و بعد از کسر آن از مبلغ بلیط، مابقی به مسافر برگشت داده می‌شود.

 

درخواست کنسلی بلیط‌های سیستمی از طرف مسافر، مطابق قوانین هواپیمایی کشوری، شامل جریمه‌ کنسلی بلیط در ایرلاین‌ها می‌شود. این در حالیست که مقدار این جریمه طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری و قوانین ایرلاین متفاوت است و پس از درخواست استرداد توسط مسافر، مبلغ جریمه کنسلی از قیمت بلیط کسر و باقی‌مانده مبلغ به حساب مسافر واریز می‌شود.

 

زمان استرداد وجه بلیط کنسلی به چه صورت است؟

در علی بابا زمان استرداد وجه بلیط کنسل شده هواپیما از یک ساعت الی 72 ساعت و پس از اخذ تائیدیه از ایرلاین است. ما در علی‌بابا تقریبا در بیشتر از 95 درصد مواقع یک ساعت پس از کنسلی بلیط از سوی کاربران، وجه مورد نظر را به حساب آن‌ها باز می‌گردانیم و در 5 درصد مابقی این نرخ نهایتا تا 72 ساعت پس از کنسل شدن از جانب مسافر به حساب او بازگردانده خواهد شد.

 

همچنین جهت افزایش سرعت استرداد و رضایت مشتری در شرایطی که پروازها دارای تاخیر بالای دو ساعت هستند و نیاز به ارسال اصل بلیط مهر شده به ایرلاین‌ها یا تامین کننده‌ها باشد، علی بابا، قبل از دریافت وجه از ایرلاین و تامین کننده، هزینه پرداختی مشتریان را مسترد می کند.

 

میزان استرداد بلیط در سال 98 در علی بابا به چه صورت بوده؟

تعداد بلیط‌ های استراد شده در علی بابا در تابستان 98 رقمی معادل  11 هزار و 336 بلیط بوده این درحالیست که این رقم در بهار امسال 12 هزار و 470 بلیط بوده است.

 

در نوروز 98 چه طور؟

میزان استرداد بلیط در علی بابا را در نوروز 98 رقمی معادل 5 هزار و 391 بلیط بوده است.

 

پاسخگویی و پشتیبانی مشتریان در علی بابا به چه صورت است؟

ما در تابستان 98 پاسخگوی  11 هزار و336 کاربر بودیم که شامل  91 هزار و396 مکاتبات ایمیلی  و یک میلیون و752 هزار و 295 دقیقه مکالمه تلفنی بوده است. این درحالیست که این رقم در بهار امسال 12 هزار و 470  بوده که از طریق بیش از  92 هزار و 278  مکاتبه ایمیلی و یک میلیون و 512 هزار و 952 مکالمه تلفنی صورت گرفته است. جالب اینجاست که اعلام کنم نتیجه اثر بخشی در اولین تماس‌ها  در این دو فصل 78.06  درصد بوده که رقم نسبتا خوبی است.

 

چطور می توانیم بلیط پرواز خود را کنسل کنیم؟

کاربران برای استرداد بلیط هواپیما از علی‌بابا، ابتدا باید با استفاده از گزینه‎‌ «ورود - ثبت نام» با وارد کردن ایمیل و رمز عبور وارد حساب کاربری خود شوند. در این مرحله می‌توانند با انتخاب گزینه «سفارش‌ها و استردادها» وارد صفحه سفارش‌های خود شده و با انتخاب هر کدام از آنها برای درخواست استرداد آن سفارش اقدام کنند.

 

در پروازهای داخلی مسافران اگر به دلایل شخصی پروازشان را کنسل کرده یا ساعت پرواز آنها به کمتر از دو ساعت تغییر کرده است در قوانین و مقررات سایت می‌توانند از قوانین هر ایرلاین برای میزان جریمه مطلع شوند. اما اگر هواپیمایی پرواز شما را لغو کرده است و یا پرواز شما بیش از 2 ساعت تأخیر یا تعجیل داشته و شما مایل به استفاده از پرواز نیستید، بلیط شما بدون کسر جریمه کنسل می‌شود.

 

ما درعلی بابا تدابیری اتخاذ کرده‌ایم که حتی مشتریانمان که بلیط‌های سیستمی که امکان کنسلی و استرداد آنها به هیچ وجه وجود ندارد را خرید کرده‌اند در شرایطی که از خرید خود منصرف شده‌ا‌ند، ده درصد هزینه خرید بلیط را به حساب آنها بازگردانیم.

 

آیا امکان کنسلی بلیط چارتری و استرداد وجه در سامانه علی بابا وجود دارد؟

بلیط‌های چارتر اصولا غیرقابل استرداد هستند، اما علی‌بابا به منظور جلب رضایت کاربران، تا حد ممکن استرداد بلیط چارتر را براساس تاریخ پرواز انجام می‌دهد. به عنوان توضیح کلی هر چه به زمان پرواز نزدیک می‌شویم درصد جریمه بلیط چارتر بیشتر می‌شود. در اکثر مواقع در فاصله یک روز مانده به پرواز (و روز پرواز) بلیط چارتر غیرقابل استرداد می‌شود. اخیرا به منظور ارائه خدمات عالی، استرداد بلیط چارتری در پروازهای خارجی و استرداد بلیط سیستمی غیرقابل استرداد نیز به خدمات استرداد علی بابا اضافه شده است.

 

نحوه بازگشت وجه به چه صورت است؟

چگونگی نحوه پرداخت مبلغ استرداد شده را مسافر انتخاب می‌کند. شما دو گزینه‌ی شارژ اعتبار علی‌بابا و واریز به حساب بانکی را برای انتخاب پیش رو دارید. اما باید توجه داشت که افراد درصورتی که گزینه واریز به حساب بانکی را انتخاب کنند، مبلغ به همان شماره کارتی که با آن خرید خود را انجام داده‌اند بازمی‌گردد.

 

تفاوت بلیط چارتر با سیستمی در چیست؟

شاید تصور شود مسافرانی که بلیط هواپیما چارتر می‌خرند سفر بی‌کیفیت‌تری خواهند داشت، در حالی که چنین تصوری کاملا اشتباه است. خریداران بلیط هواپیما چارتر شرایط یکسانی را با خریداران بلیط سیستمی از لحاظ پرواز، نوع صندلی، کابین و پذیرایی تجربه خواهند کرد.

 

حتی امکان خرید بلیط چارتر بیزینس کلاس هم وجود دارد. بنابراین شرایط پرواز میان بلیط هواپیما چارتر و سیستمی فرقی ندارد، اما در کل تفاوت‌هایی بین این دو وجود دارد. قیمت بلیط چارتر هواپیما برای تمام سنین یکسان است، در حالی که بلیط سیستمی برای نوزادان و کودکان با درصدی کاهش در قیمت فروخته می‌شود.

 

همچنین در ایام پرسفر سال که بلیط‌های چارترکننده به سرعت به فروش می‌روند، قیمت بلیط هواپیما چارتر معادل با قیمت بلیط سیستمی است و چه بسا در بسیاری از موارد در ایام پرسفر مانند تعطیلات، قیمت بلیط چارتر هواپیما گران‌تر از بلیط سیستمی باشد.

اگر شما هم در کنار خرید سریع، امن و راحت آنلاین بلیط سفر به دریافت خدمات پشتیبانی اهمیت می‌دهید، اگر برایتان مهم است که هنگام لغو سفر از امکان استرداد بلیط سفرهای چارتری و سیستمی بهره‌مند شوید به علی بابا مراجعه کنید.

منبع:شمانیوز

 

بازگرداندن پول بلیط های کنسلی چارتری توسط علی بابا

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟