همیاری بانک تجارت در بهار تحصیلی با دانش آموزان ایرانی

شرح خبر: در آستانه سال تحصیلی جدید آنچه که بیش از هرچیزی به عنوان نیاز مبرم جامعه مطرح می شود وجود مدارس به عنوان مکانی برای رشد و شکوفایی فرزندان این سرزمین است. بانک تجارت در راستای پیشبرد مسئولیت های اجتماعی خود با احداث 41 باب مدرسه در سالهای اخیر سعی داشته در ترسیم آینده درخشان فرزندان این سرزمین، سهم عمده ای را از آن خود کند.
همیاری بانک تجارت در بهار تحصیلی با دانش آموزان ایرانی
به گزارش پایگاه خبری شرح خبر:

 امروزه در ایران با وجود توسعه بخش های مختلف همچنان جای خالی مدارس به خصوص در مناطق محروم و کمتر برخوردار احساس می شود اما با توجه به نقش قابل توجه تعلیم و تربیت کودکان این سرزمین در آینده فرزندانمان لازم است در تامین و ایجاد محیط های آموزشی که مهم آنها مدرسه است تلاش بی دریغی از جانب دولت، سازمان ها و نهادهای مرتبط و مردم صورت گیرد.

 

دیگران چه می خوانند:

از مهم‌ترین ارکان توسعه در هر کشوری، مدرسه و امکان تحصیل است. با مدرسه و به طور کل با آموزش می‌توان بسیاری از مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را برطرف کرد.

بدون شک آموزش و پرورش سنگ زیربنای توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی هر جامعه است. مدرسه اولین قدم از نردبان آموزش و مدرسه سازی کاری نیک و بسیار پسندیده است.

 

بررسی عوامل موثر بر پیشرفت و ترقی در جوامع پیشرفته نشان می‌دهد، همه این کشورها از آموزش و پرورش توانمند و کارآمد برخوردار بوده‌اند. نگاه گذرا بر تاریخ جهان نیز بیان کننده این واقعیت است که دوران شکوفایی و درخشیدن آنها با اهمیت دادن به جایگاه بنیادین مدرسه و همچنین توجه ویژه به رشد و پویایی نظام تعلیم و تربیت و سیستم آموزشی متقارن بوده است.

 

بر اساس اعلام سازمان نوسازی مدارس، در حدود ۳۳ درصد از مدارس کشور کاملا فرسوده هستند و برای نوسازی این مدارس، به چیزی بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است. طبق این آمار، یک سوم مدارس کشور فرسوده و فاقد ایمنی لازم هستند و در صورتی که اقدام به نوسازی و یا ایمن‌سازی این مدرسه‌ها نشود، چنان که در گذشته شاهد بروز حوادث ناگوار ناشی از فرسودگی مدارس بودیم، در آینده نیز خسارات مالی و جانی در انتظار دانش‌آموزانی است که ناچار به تحصیل در چنین مدرسه‌های فرسوده‌ای هستند.

 

 از طرفی تعداد زیادی از مناطق کم‌برخوردار در استان‌های مختلف فاقد مدرسه و امکانات آموزشی اولیه هستند و در این مناطق، بسیارند کودکان و نوجوانانی که با وجود هوش و استعداد بالا از تحصیل و آموزش بازمانده‌اند.

اما بانک تجارت با درنظر گرفتن این مهم و جایگاه کسب علم و دانش در کودکان این سرزمین در راستای مدرسه سازی گام بلند و مستمر برداشته است به طوری که طی سالهای گذشته تا به امروز تعداد قابل توجهی از مدارس را در جای جای این سرزمین ایجاد کرده و این امر را به نوعی رسالت و مسئولیت اجتماعی خود برشمرده است.

 

بانک تجارت با تطبیق تعهد خود به مسئولیت‌های اجتماعی با آرمان‌های جهانی توسعه پایدار، کیفیت آموزش که هدف چهارم آرمان‌های جهانی توسعه پایدار محسوب می‌شود را دستور کار خود قرار داده و در همین راستا  اقدام به احداث مدارس در مناطق کمتر بهره‌مند کشور با هدف توسعه فضا و ایجاد فرصت‌های آموزشی در این مناطق کرده است.

 

این بانک در سال‌های گذشته نسبت به احداث 41 باب مدرسه از محل صرفه جویی در هزینه‌های تبلیغات بانک و کمک‌های نقدی کارکنان در مناطق کمتر بهره‌مند در اقصی نقاط ایران اقدام کرده است.

گفتنی است؛ بانک تجارت اقدامات مختلفی را در زمینه تجهیز مدارس به وسایل کمک آموزشی به انجام رسانده که از آن جمله می‌توان به هوشمند‌سازی بیش از80 مدرسه در مناطق زلزله‌زده استان‌های آذربایجان شرقی و بوشهر اشاره کرد.

 

در این میان توزیع بسته‌های مورد نیاز دانش‌آموزان نیز از دیگر اقدامات این بانک به‌شمار می‌رود که در این زمینه از سال‌های گذشته ده‌ها هزار بسته لوازم‌التحریر اهدایی این بانک در بین دانش‌آموزان در استان‌های کمتر بهره‌مند کشور توزیع شده است.

با شروع سال تحصیلی جدید بانک تجارت نیزبه موجب تفاهمنامه همکاری سه جانبه امضا شده میان بانک تجارت به عنوان خیر، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به عنوان ناظر و جامعه خیرین مدرسه ساز به عنوان هماهنگ کننده، در احداث سه باب مدرسه در مناطق آسیب دیده از سیل استانهای گلستان،لرستان و خوزستان مشارکت می کند.

بر اساس این تفاهمنامه مبلغ 30 میلیارد ریال از محل کمک های نقدی جمع آوری شده توسط کارکنان بانک تجارت به احداث مدرسه در مناطق آسیب دیده از سیل استانهای گلستان، لرستان و خوزستان اختصاص می یابد.

 

گفتنی است که بانک تجارت در کنار 15 بانک دیگر در پویش «سیل مهربانی» برای کمک به سیل زدگان همراهی و تعامل قابل توجهی داشت و کارکنان این بانک‌ به صورت خودجوش با مشارکت در کمپین” سیل مهربانی” جمعیت هلال احمر، مبلغی از حقوق ماهیانه یا بازخرید ایامی از مرخصی‌های شان را برای حمایت از سیل زدگان اختصاص دادند.

هزینه کردن در آموزش و پرورش، سرمایه‌گذاری برای آینده درخشان کشورمان است و اگر امروز برای آینده کشورمان سرمایه‌گذاری کنیم، آینده فرزندانمان را روشن ترسیم کرده‌ایم.

 

**افتتاح مدرسه "امید تجارت"روستای عگل بچای شهرستان رامشیر

در همین راستا همزمان با هفته دفاع مقدس و روزهای ابتدایی مهرماه سالجاری، مدرسه امید تجارت روستای عگل بچای شهرستان رامشیر خوزستان با حضور مهرجو معاون مدیرعامل بانک تجارت افتتاح و به بهره برداری رسید.

این بانک در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی خود در استان هایی مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمانشاه نیزاقدام به ساخت چندین باب مدرسه وخانه بهداشت کرده و  این راه ادامه دارد.

در این زمینه حسینی نژاد فرماندار رامشیر نیز با تقدیر از بانک تجارت  به سبب ساخت مدرسه در روستای عگل بچای اظهار امیدواری کرد این اقدامات بتواند موجبات رشد و بالندگی نسل آینده را فراهم سازد.

گفتنی است، مدرسه "امید تجارت" 109مترمربع زیربنا دارد که از امسال 31 دانش آموز دختر و پسر دوره اول و دوم ابتدایی در آن مشغول به تحصیل می شوند.

 

**افتتاح دبستان شهدای بانک تجارت در روستای "واپگ" شهرستان سرباز

همچنین در ادامه پیشبرد اقدامات بانک تجارت در مسیر تحقق مسئولیت های اجتماعی این بانک، دبستان شهدای بانک تجارت روستای "واپگ" شهرستان سرباز استان سیستان و بلوچستان باحضورقائم مقام مدیرعامل این بانک افتتاح شد.

 نادرخواجه حق وردی قائم مقام مدیرعامل این بانک در این باره گفت که یکی از رویکردهای بانک تجارت در انجام امور اجتماعی و عام المنفعه احداث، نوسازی و تجهیز مدارس در مناطق کمتر برخوردار از نظر اقتصادی است که امروز به لطف خدا توانستیم دبستانی را در یکی از روستا های استان سیستان و بلوچستان افتتاح کنیم.

 

در مرداد ماه سالجاری محمدرضا قربانی مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه طی 10 سال گذشته، 350 مدرسه با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد تومان توسط مجموعه بانکی کشور احداث شده است، گفت: 14 میلیون دانش‌آموز کشور در 110 هزار مدرسه تحصیل می‌کنند که به ازای هر دانش‌آموز به طور میانگین حدود 5/2 مترمربع فضای آموزشی وجود دارد؛ این در حالیست که طبق استاندارد ملی هر دانش‌آموز باید 8/4 مترمربع فضای آموزشی در اختیار داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه مهمترین سند بالادستی که نقشه راه سیستم آموزش و پرورش است، سند تحول بنیادین است، افزود: یکی از موضوعاتی که در این سند بر آن تأکید شده است، توسعه مجتمع‌‌های آموزشی و توجه به کیفیت فضاهای آموزشی، است که می‌تواند در اقتصاد آموزش و پرورش بسیار مهم و موثر باشد.
 

گزارش:معصومه افلاکی
منبع:شمانیوز

 

 

 

همیاری بانک تجارت در بهار تحصیلی با دانش آموزان ایرانی

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟