بزرگ‌ترین رویداد بازرگانی‌ عراق 10 آبان ماه امسال آغاز می‌شود/ اختصاص 15 درصد از نمایشگاه بازرگانی بغداد به غرفه‌های ایرانی

شرح خبر: مجری پاویون جمهوری اسلامی در نمایشگاه بازرگانی بغداد با بیان اینکه بزرگ‌ترین رویداد بازرگانی‌ عراق 10 آبان ماه امسال آغاز می‌شود گفت: 15 درصد از نمایشگاه بازرگانی بغداد به غرفه‌های ایرانی اختصاص یافت.
 بزرگ‌ترین رویداد بازرگانی‌ عراق 10 آبان ماه امسال آغاز می‌شود/ اختصاص 15 درصد از نمایشگاه بازرگانی بغداد به غرفه‌های ایرانی
به گزارش پایگاه خبری شرح خبر: سید علیرضا صدرزاده از حضور ۱۱۲ شرکت ایرانی در چهل و ششمین نمایشگاه بین المللی بازرگانی بغداد خبر داد و گفت: بزرگ‌ترین رویداد بازرگانی‌ عراق 10 الی 19 آبان ماه در محل نمایشگاه بین المللی بغداد برگزار می‌شود.

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته جمهوری اسلامی ایران بزرگترین پاویون را در بین 23 کشور شرکت کننده در نمایشگاه را دارد و ۱۱۲ شرکت در زمینه‌های فن آوری اطلاعات و ارتباطات، مصالح ساختمانی، لوازم خانگی، خودرو و قطعات، مواد غذایی، فرش ماشینی، صنایع دستی و ... در این نمایشگاه حضور دارند.

مجری پاویون جمهوری اسلامی در نمایشگاه بازرگانی بغداد ادامه داد: این نمایشگاه بزرگترین و قدیمی‌ترین نمایشگاه عراق است و دوره گذشته حدود 2 میلیون نفر از این نمایشگاه بازدید کرده‌اند.

دیگران چه می خوانند:

وی با اشاره به سهم قابل توجه شرکت‌های ایرانی از بزرگ‌ترین رویداد بازرگانی‌ عراق گفت: کل مساحت محل برگزاری نمایشگاه از حیث میزان فضای غرفه‌ها حدود ۱۷ هزار مترمربع است که حدود ۱۵ درصد از این میزان یعنی قریب به ۲۵۰۰ متر از مساحت نمایشگاه به شرکت‌های ایرانی اختصاص یافته است.

مدیر مرکز نمایشگاهی جمهوری اسلامی ایران در عراق افزود حدود ۷۰۰ شرکت در این نمایشگاه حضور دارند که کشورمان با ۱۱۲ شرکت حدود ۱۶ درصد از تعداد کل شرکت کننده ها را به خود اختصاص داده است و میزان فضای نمایشگاهی ایران در این نمایشگاه فاصله بسیار زیادی با رقبای اقتصادی ایران در عراق دارد.

وی هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه را آشنایی تجار و بازرگانان ایرانی با فضای اقتصادی عراق و سلایق مشتریان همچنین بازاریابی کالا و محصولات خود همچنین یافتن شرکای تجاری جهت تولید مشترک در عراق دانست .

صدرزاره همچنین ویژگی این دوره از نمایشگاه را تشکیل پاویون شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها در زمینه فن آوری اطلاعات و ارتباطات عنوان کرد و ادامه داد: این پاویون به همت وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات با حضور ۳۰ شرکت تشکیل شده که جا دارد از حمایت های وزیر ارتباطات و همکارانشان در این‌باره صمیمانه تشکر کنم .

وی در پاسخ به این سوال که اتفاقات اخیر در عراق خللی در برگزاری این نمایشگاه ایجاد می‌کند یا خیر عنوان کرد: با توجه به آخرین هماهنگی‌های انجام شده کشور عراق آماده برگزاری چهل و ششمین نمایشگاه بین المللی بازرگانی بغداد است و این نمایشگاه با حضور شخصیت‌های سیاسی و اقتصادی برگزار و انشا الله روز جمعه نمایشگاه با حضور مقامات بلند پایه عراقی افتتاح می‌شود.

منبع:شمانیوز

 

بزرگ‌ترین رویداد بازرگانی‌ عراق 10 آبان ماه امسال آغاز می‌شود/ اختصاص 15 درصد از نمایشگاه بازرگانی بغداد به غرفه‌های ایرانی

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟