خريد لنز

شرح خبر: اگربه فكر ايجاد تغييري جذاب در چهره ي خود هستيد، احتمالا استفاده از لنز چشم يكي از بهترين گزينه ها برای شماست زيرا علاوه براينكه اين تغيير سريع و آسان است، نياز به پرداخت هزينه هاي سنگين مانند عمل هاي جراحي را نداريد. البته هر شي و يا وسيله اي در كنار مزاياي خود معايبي نيز دارد. درصورتيكه اطلاعات مفيد و نسبتا جامعي راجع به آن وسيله داشته باشيد ميتوانيد بهترين تصميم را بگيريد. ما در اين مطلب به شما كمك ميكنيم تا اطلاعاتي در رابطه با خريد انواع لنز طبی و لنز رنگی بدست آوريد. پس با ما همراه باشيد.
خريد لنز
دیگران چه می خوانند:
به گزارش پایگاه خبری شرح خبر:
 اگربه فكر ايجاد تغييري جذاب در چهره ي خود هستيد، احتمالا استفاده از لنز چشم يكي از بهترين گزينه ها برای شماست زيرا علاوه براينكه اين تغيير سريع و آسان است، نياز به پرداخت هزينه هاي سنگين مانند عمل هاي جراحي را نداريد. البته هر شي و يا وسيله اي در كنار مزاياي خود معايبي نيز دارد. درصورتيكه اطلاعات مفيد و نسبتا جامعي راجع به آن وسيله داشته باشيد ميتوانيد بهترين تصميم را بگيريد. ما در اين مطلب به شما كمك ميكنيم تا اطلاعاتي در رابطه با خريد انواع لنز طبی و لنز رنگی بدست آوريد. پس با ما همراه باشيد.

انواع لنز


اگر به فكر خريد لنز هستيد در ابتدا بايد با انواع آن آشنا شويد.




زمان استفاده از لنز
در هنگام خريد لنز، لنزها از لحاظ مدت زمان استفاده از آن ها در دسته بندي هاي مختلفي از جمله لنزهاي روزانه، هفتگي، ماهيانه و سالانه قرار ميگيرند. همانطور كه از اسم اين نوع لنزها مشخص است درحقيقت مدت زمان استفاده هاي متفاوتي دارند. و اين مدت زمان استفاده به تاريخ انقضا لنز بستگي ندارد. بلكه مدت زمان استفاده شما از لنز را نشان مي دهد. البته بايد اين نكته را نيز در نظر بگيريد كه بهتر است هيچ لنزي را بيشتر از 8 ساعت بر روي چشمان خود قرار ندهيد. و اين زمان جزو ساعت خواب شما نيست.(يعني هيچوقت موقع خواب نبايد لنز داشته باشيد حتي اگر با كيفيت ترين برند بازار باشه. هيچوقت!!!) پيشنهاد اكثر پزشكان استفاده از لنزهاي روزانه است. زيرا بعد از پايان روز شما مجبور به تعويض لنز هستيد و اين خطر عفونت چشم را در كمترين حالت خود قرار ميدهد. اگرچه ممكن است از لحاظ اقتصادي خيلي به صرفه نباشد.

لنزهاي نرم
اكثر افرادي كه از لنز به عنوان جايگزين عينك طبی استفاده ميكنند، انتخابشان لنزهاي نرم است.اين لنزها راحتي و سازگاري بالايي دارند. و همانطور كه از اسمشان نيز پيداست، انعطاف پذير نيز هستند. و اين ويژگي باعث مي شود كه لنز راحت تر با انحنا قرنيه چشم سازگار شود. علاوه بر اين ميزان نفوذ پذيري اين لنز ها به اكسيژن نيز مطلوب است. اين لنزها در مدت زمان هاي استفاده ي مختلف كه در بالا به ان اشاره شد، در بازار وجود دارند. وميتوانند نياز هاي افراد مختلف را برطرف كنند. البته نقص هايي نيز دارند، از جمله اينكه بيشتر از لنزهاي سخت آلودگي ها را به خود جذب ميكنند. و دوام آن ها نسبت له لنزهاي سخت كمتر است و ممكن است پاره شوند. كه البته به راحتي تعوبض مي شوند  و انتخاب بهترین لنز طبی با توجه به جستجوی راحت در بین محصولات کار سختی نیست

لنزهاي سخت
درست است كه بعد از ورود لنزهاي نرم به بازار از محبوبيت لنزهاي سخت كاسته شد. اما وجود ويژگي هاي خاصي در اين لنزها باعث شده است كه لنزهاي سخت به خاطره ها نپيوندند. از جمله اين مزايا ميتوانيم به دوام بيشتر لنزهاي سخت نسبت به لنزهاي نرم اشاره كنيم و همچنين رفع عيوب انكساري چشم. بنابراين افرادي كه آستيگماتيسم هستند همچنان خواهان لنزهاي سخت هستند. البته در بعضي مواقع برخي افراد با لنزهاي نرم مشكل تاري ديد دارند. كه اين مشكل ميتواند با استفاده از لنزهاي سخت رفع شود.

راهنماي خريد لنز
قدم اول: شما قبل از خريد لنز بايد مشخص كنيد كه لنز طبي يا لنز زيبايي ميخواهيد. سپس مشخص كنید که مدت زمان استفاده از لنز چقدر باشد. اگر شما نياز به خريد لنز طبي داريد، اين به اين معني است كه مدت زمان استفاده ي شما از لنز زیاد است. پس بهتر است به فكر خريد لنزهاي سالانه و يا فصلي باشيد. اما در صورتيكه ميخواهيد تنها براي زيبايي از لنز استفاده كنيد، پيشنهاد ما استفاده از لنزهاي روزانه است.( البته درصورتيكه لنز رو فقط براي مجلس يا مهموني خاصي ميخواين و تا مهموني بعدي از لنزتون استفاده نميكنيد.) حالت ديگري نيز وجود دارد كه خريد لنز طبي رنگي است. اگر نظر ما را بخواهيد بايد بگوييم بهتر است از عينك از به جای لنزهاي طبي رنگي استفاده کنید .
قدم دوم: اگر ميخواهيد از لنزهاي رنگي استفاده كنيد، قطعا بايد اصول زيبايي را در نظر بگيريد. و يكي از مهمترين اصل هاي زيبايي طبيعي به نظر رسيدن است. براي انتخاب رنگ مناسب شما بايد فاكتورهايي از جمله رنگ پوست و رنگ موهايتان را در هنگام خريد لنز مد نظر بگيريد. تا بتوانيد انتخابي مناسب و زيبا داشته باشيد. يكي از رنگ هايي كه تناژهاي مختلف آن ميتواند با اكثر رنگ ها هماهنگ شود، لنز یخی یا لنز عسلی است. پس ميتواند جزو گزينه هاي شما باشد. اما درصورتيكه نظرتان بر روي رنگ هاي ديگر است پيشنهاد ميكنم مطلب و سایت بینا اپتیک را مطالعه كنيد تا بتوانيد با توجه به رنگ پوست و موهايتان انتخابي مناسب داشته باشيد.

قدم سوم: يادگيري اصول نگهداري و استفاده از لنز
قطعا مهمتر از انتخاب رنگ لنز و يا خريد لنز، يادگيري اصول نگهداري از آن است. فراموش نكنيد لنزهاي زيبايي در كنار تمام مزيت هايي كه دارند، يك عيب بسيار بزرگ دارند و آن احتمال بروز عفونت چشم در اثر استفاده ي نادرست است. پس اگر نميخواهيد به مشكلي دچار شويد حتما قبل استفاده و خريد لنز اين اصول را ياد بگيريد. از آنجايي كه اين قضيه بسيار مهم و مورد توجه است و در اين مطلب نميتوانيم به آن بپردازيم، به طور كاملا مفصل در سایت عینک فروشی معتبر ميتوانيد اين نكات را بخوانيد.

قدم چهارم: انتخاب برند مناسب آخرين قدم خريد لنز است.( البته ميتونيد به صورت جا به جا هم به اين اصول بپردازيد. فقط مهم اينه كه قبل خريد بهشون توجه كنيد! ) برندهاي مختلفي در زمينه ي توليد لنزهاي زيبايي فعاليت ميكنند. تفاوت محصولات اين برند ها در ويژگي هاي لنزهاي توليد و مواد استفاده شده در آن ها است. ويژگي هايي مانند اكسيژن رساني، انحنا لنز، قطر لنز و ... كه بهتر است آن ها را در نظر بگيريد. علاوه براين رنگ هاي توليدي اين برند ها وميزان طبيعي به نظر رسيدن ان ها نيز متفاوت است. اگر بخواهيم چند نمونه از برند هاي مشهور را برايتان نام ببريم بايد به لنز /بوش اند لومب، ايراپتيكس، مورنينگ، دهب اشاره كنيم. پيشنهاد ميكنم براي آشنايي بيشتر با برندهاي مطرح لنز به مطلب عینک بینا مراجعه كنيد.

سخن آخر
اگر ميخواهيد مدت زمان بيشتري از لنزهايتان استفاده كنيد بد نيست فاكتور ديگري را در نظر بگيريد. اينكه محافظت از اشعه ي ماورا بنفش براي شما اهميت دارد يا خير. زيرا تمامي لنزها اين ويژگي را ندارند،البته اين محافظت تنها از قسمت قرنيه چشم است و مابقي بخش ها را پوشش نميدهد. بنابراين اگر فكر ميكنيد كه در معرض آفتاب هستيد و نياز به محافظت از چشمانتان در برابر اشعه ماورا بنفش داريد بهتر است از عينك آفتابي استفاده كنيد.
سلامت چشمان شما بسيار مهم است. بنابراين اين ريسك را نكنيد كه براي خريد لنزهاي خود به مكان هاي غيرمعتبر مراجعه كنيد.در نهايت اگر انتقاد و يا پيشنهادي داريد لطفا ان را با ما در ميان بگذاريد.
 

خريد لنز

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟