احتمالاً مسکن ملی به سرنوشت مسکن مهر دچار شود/ صاحب‌خانه شدن برای قشر متوسط به رویا تبدیل شده است

شرح خبر: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اگر دولت دوازدهم شفافیت را در طرح مسکن ملی رعایت نکند، احتمالاً به سرنوشت مسکن مهر دچار شود.
احتمالاً مسکن ملی به سرنوشت مسکن مهر دچار شود/ صاحب‌خانه شدن برای قشر متوسط به رویا تبدیل شده است
به گزارش پایگاه خبری شرح خبر:

عزت‌الله یوسفیان، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، با بیان اینکه نقش تهران در تعیین قیمت مسکن در سایر شهرها مهم و غیرقابل انکار است، اظهار کرد: وقتی که نرخ قیمت مسکن در تهران افزایش یا کاهش می‌یابد در کلان‌شهرها و شهرهای کوچک با یک تناسبی اثرگذار خواهد بود.

وی افزود: کماکان وضعیت مسکن در تهران در شرایط رکود تورمی به‌سر می‌برد و معلوم نیست تا چه زمانی این رکود تورمی ادامه داشته باشد.

دیگران چه می خوانند:

 

نماینده مردم آمل در مجلس دهم با بیان اینکه هیچ دولتی تا به امروز در رابطه با حل مشکل مسکن موفق نبوده‌ و طرح‌هایشان به شکست انجامیده است، گفت: در این بازار تنها قشری که زیان می‌بیند فقط مستأجر است؛ زیرا مستأجر چقدر می‌تواند پس‌انداز کند تا صاحب‎‌خانه شود. متأسفانه امروز صاحب‌خانه شدن برای اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر به یک رویا تبدیل شده است.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم عنوان کرد: با افزایش قیمت مسکن در کلان‌شهرها و عدم توان طبقه متوسط در خرید خانه، حاشیه‌نشینی افزایش یافته و سرریز جمعیت به 100 تا 200 کیلومتر خارج از کلان‌شهرها مهاجرت کرده‌اند و همین مسئله آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی به کشور تحمیل می‌کند.

یوسفیان افزود: مسکن خالی بسیار زیاد است، اما به خاطر قیمت گزاف، هیچ‌خریداری حاضر به خرید نیست.

 

وی با بیان اینکه هنوز مسکن ملی اعتماد عمومی را جلب نکرده است، خاطرنشان کرد: البته نحوه ثبت‌نام مسکن ملی در مقایسه با ثبت‌نام مسکن مهر خیلی بهتر شده، اما تا این طرح نتواند اعتماد عمومی را جلب کند در موفقیت آن باید شک کرد.

 

نماینده مردم آمل با اشاره به اختصاص وام خرید مسکن به متقاضیان گفت: این وام باید متناسب با قیمت مسکن و تورم باشد، مثلاً حداقل قیمت خانه 50 متری واقع در یک منطقه متوسط تهران حدود 800 میلیون تومان است، خب با 100 یا 120 و یا حتی با 200 میلیون تومان وام می‌توان یک خانه 50 متری خرید؟ این وام به سختی هزینه رهن یک خانه را هم تأمین می‌کند!

 

یوسفیان با بیان اینکه هنوز منابع تأمین مالی اجرای طرح مسکن ملی شفاف نیست، عنوان کرد: نزد مردم و نمایندگان مردم همواره این سؤال ایجاد شده که آیا قرار است طرح مسکن ملی با منابع مالی دولت اجرا شود و بعد از اتمام آن، از مردم پول آن را بگیرند یا اینکه قرار است با هزینه مردم و متقاضیان ساخته شود. من به عنوان یک نماینده از این می‌ترسم که این طرح به سرنوشت مسکن مهر دچار و مانند مسکن مهر با بی‌رغبتی مردم روبه‌رو شود.

 

 وی بیان کرد: اگر کمیته امداد نبود، خانه‌های ساخته‌شده در پروژه مسکن مهر بدون استفاده باقی می‌ماند؛ آقای فتاح با پی بردن به آینده مبهم وضعیت مسکن مهر پیشنهاد داد که خانه‌های فاقد سکنه به کمیته امداد واگذار شود تا کمیته امداد این خانه‌ها را میان مستضعفان و نیازمندان واقعی توزیع کند؛ لذا اگر این پیشنهاد ارائه نمی‌شد، معلوم نبود چه سرنوشتی در انتظار خانه‌های ساخته شده در بیابان‌ها بود.

به گفته این نماینده مجلس دهم؛ اگر دولت دوازدهم شفافیت را در طرح مسکن ملی رعایت نکند، احتمالاً به سرنوشت مسکن مهر دچار شود.



 

احتمالاً مسکن ملی به سرنوشت مسکن مهر دچار شود/ صاحب‌خانه شدن برای قشر متوسط به رویا تبدیل شده است

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟