باید از تعداد بانک‌ها کاسته شود/ تکثر بانکی باعث پول‌شویی و تورم می‌شود

شرح خبر: نماینده مردم کاشمر در مجلس یازدهم گفت: در حال حاضر 30 بانک و موسسه مالی در کشور موجود هستند؛ لذا تکثر بانک‌ها به خودی خود باعث پول‌شویی می‌شود.
باید از تعداد بانک‌ها کاسته شود/ تکثر بانکی باعث پول‌شویی و تورم می‌شود
به گزارش پایگاه خبری شرح خبر:

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد نیک‌بین، نماینده مردم کاشمر در مجلس یازدهم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، با بیان اینکه متأسفانه امروزه تسهیلات قرض‌الحسنه برای بانک‌ها جذابیت ندارد، اظهار کرد: بانک‌ها به جای اینکه اعتبارات را از صندوق یا بانک مرکزی بگیرند و به مردم اعطا کنند، متأسفانه غالب بانک‌ها وارد فعالیت‌های مرتبط با بنگاه‌داری و کارهای تجاری شده‌اند.

وی افزود: امروزه شاهد هستیم که خود بانک‌ها وارد کارهای معاملاتی، بورس، صنعت، معدن، مناقصه و مزایده شده‌اند؛ یعنی بانک‌ها دارند سود می‌گیرند و از طرف دیگر سود می‌دهند.

دیگران چه می خوانند:

نماینده مردم کاشمر در مجلس یازدهم با بیان اینکه بانک‌های قرض‌الحسنه خیلی دوام نمی‌آورند، یادآور شد: چون ساختار بانک‌ها، کلمه بانک و سیاست حاکم بر بانک‌داری، فعالیت‌های قرض‌الحسنه‌شان را به حاشیه می‌برد و آنها را متمایز به سود گرفتن می‌کند.

نیک‌بین توصیه کرد که باید سیاست‌های حاکم بر نظام پولی و بانکی تغییر یابد و از تعداد بانک‌ها کاسته شود؛ چون در حال حاضر 30 بانک و موسسه مالی در کشور موجود هستند؛ لذا تکثر بانک‌ها به خودی خود باعث پول‌شویی می‌شود، باعث تورم می‌شود، باعث زدوبندهای کلان اقتصادی می‌شود، باعث ورود بانک‌ها به بنگاه‌داری می‌شود و نیز زمینه‌ساز ورود بانک‌ها به دلالی خواهد شد؛ لذا تمامی این عوامل تورم شدید را در کشور در پی خواهد داشت.

وی گفت: تکثر بانک‌ها باعث رشد نقدینگی می‌شود و رشد نقدینگی، افزایش تورم را در پی دارد و افزایش تورم هم مردم را فقیر و فقیرتر می‌کند.

این نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی معتقد است که نظام بانک‌داری کشور نیازمند یک جراحی عمیق و اساسی است تا از این طریق این جراحی بتوان اشکالات را پیدا کرد تا برای حلشان راهکاری اساسی اندیشیده شود، اما متأسفانه فعلاً عزمی در این خصوص دیده نشده؛ در صورتی که بانک‌ها بخشی از مشکلات اقتصادی موجود در کشور هستند و اگر مشکل بانک‌ها حل شود، بخشی از مشکلات کشور حل خواهد شد.

 

منبع:شمانیوز

 

باید از تعداد بانک‌ها کاسته شود/ تکثر بانکی باعث پول‌شویی و تورم می‌شود

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟