90 درصد از کنسانتره مورد نیاز فولاد خراسان از داخل استان تامین می گردد

شرح خبر: فولاد خراسان در سال جدید برای اولین بار بیش از 90 درصد از کنسانتره مورد نیاز خود را در استان محل استقرار و از مجموعه معادن «سنگ آهن سنگان خواف» در خراسان رضوی تامین می کند.
90 درصد از کنسانتره مورد نیاز فولاد خراسان از داخل استان تامین می گردد
به گزارش پایگاه خبری شرح خبر:
مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان با بیان این که دستیابی  شرکت به منابع جدید کنسانتره و به ویژه حفظ فرصت ها و پتانسیل های سودآور در داخل استان از برنامه های فولاد خراسان است، افزود: ایجاد فرصت های  جدید و اقدامات موثری که انجام داده ایم،  عامل کسب توفیقات قابل توجهی در ارتقای میزان تولید و سودآوری است.

 

کسری غفوری در نشست مدیران روابط عمومی های نیشابور، که روز یکشنبه 8 تیرماه 1399، در محل این شرکت برگزار شد، گفت: این موفقیت که با حمایت سهامداران عمده و هیات مدیره شرکت صورت گرفت، منجر به کاهش قابل توجه هزینه های حمل کنسانتره از دیگر استان ها به مجتمع خواهد بود.

دیگران چه می خوانند:

 

وی در ادامه با اشاره به تحریم های یک جانبه آمریکا علیه «مجتمع فولاد خراسان» افزود: با اتکا به توان و تخصص کارکنان با غیرت شرکت، هر روز بیش از پیش مسیر پیشرفت و توسعه را طی خواهیم نمود به طوری که توانسته ایم از تحریم ها برای خود فرصت ایجاد کنیم و آن را در عمل نیز ثابت کرده ایم  که مصداق آن رکوردهای مکرر ماهانه تولید از ابتدای امسال است.

 

وی با تقدیر از حمایت های مسئولان استان و شهرستان در سالی که به فرموده رهبر معظم انقلاب سال «جهش تولید» نام گذاری شده، گفت:  تفسیر عملی شعار پرواز فولاد خراسان  با ثبت رکوردهای «تامین مواد اولیه»، «تولید» و «فروش» در سال جاری تحقق یافته است.  

 

 وی با اشاره به اقدامات فولاد خراسان،  به عنوان بزرگ ترین صنعت شرق کشور،  برای تنظیم و ثبات بازار و کنترل قیمت مقاطع سبک فولادی افزود: نرخ های غیر معمول و غیرمنطقی در ماه های اخیر منجر به نارضایتی و سردرگمی خریداران مقاطع ساختمانی فولادی شده بود، که این شرکت در اقدامی داوطلبانه با کاهش قیمت محصولات خود در راستای کاهش التهابات کاذب بازار و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت آهن آلات، پیش قدم شدیم.

 

گفتنی است مجتمع سنگ‌ آهن سنگان خواف در استان خراسان رضوی با ذخیره یک میلیارد تن یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ‌آهن جهان و تامین‌کننده مواد اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ‌ آهن در ایران است.

 

 مجموعه کانسارهای سنگان با ۳۰ درصد ذخایر سنگ آهن کشور در وسعتی به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد، ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی خواف و ۱۸ کیلومتری شمال شرقی سنگان در استان خراسان رضوی و نزدیک مرز افغانستان قرار دارد.

منبع:شمانیوز

 

90 درصد از کنسانتره مورد نیاز فولاد خراسان از داخل استان تامین می گردد

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟