مصرف گیاهانی که شادی های رفته تان را بر می گرداند

شرح خبر: برخی گیاهان علاوه بر داشتن طعم خوب و دلچسب ذهنتان را آرام کرده و سرحالتان می‌آورند.
مصرف گیاهانی که شادی های رفته تان را بر می گرداند
به گزارش پایگاه خبری شرح خبر:

محمدرضا حاجی حیدری، متخصص طب سنتی اظهار کرد: گیاهان خواص متعددی دارند که بدن را در مسیر سلامتی و تندرستی قرار می‌دهند و به درمان بسیاری از ناخوشی‌ها و مشکلات کمک می‌کنند. بعضی از این گیاهان می‌توانند احساس آرامش، آسودگی و خوشی ایجاد کنند.اغلب گیاهان دارویی خوش عطر و بو مانند بادرنجبویه، گل گاو زبان و گل محمدی اثرات مفرح و شادی آور دارند که مصرف همه آنها مهم است اما مصرف گل گاو زبان نیز باید به میزان تعادل مصرف ‌شود.

حاجی حیدری با بیان اینکه از دیدگاه طب سنتی ایران سه عضو اصلی در بدن وجود دارد، تاکید کرد: در اصطلاح به این ۳ عضو اعضای رئیسه گفته می‌شود که شامل قلب، کبد و  مغز است. حالت روحی و روانی انسان عمدتا مربوط به دو عضو قلب و مغز است، بنابراین مصر گیاهانی که حالت شادی آور دارند، باعث انبساط روح و برطرف کردن ضعف، کسالت و افسردگی در افراد خواهد شد و عملکرد قلب را که منشا حیات و انرژی است، ارتقا می‌دهد.

دیگران چه می خوانند:

او افزود: دمنوش‌ها هر یک خواص مخصوص خود را دارند که در ترکیب با هم یک نوشیدنی آرامبخش و شادی‌آور برایتان خواهد بود.

گیاهانی برای رفع خستگی

این متخصص طب سنتی ادامه داد: در طب سنتی مانند بادرنجبویه، گل گاو زبان و گل محمدی با مکانیسم‌های مختلفی باعث ایجاد شادی و نشاط می‌شوند.

حاجی حیدری گفت: از مهمترین گیاهان در دسترس می‌توان به بادرنجبویه، گل گاو زبان و اسطوخودوس اشاره کرد که معمولا به صورت دمنوش می‌توان روزی یک تا دو لیوان از آن را مصرف کرد.

او ادامه داد: استشمام عصاره خوش عطر گل محمدی و یا بوییدن مشک و عنبر حالت شادی آور داشته و انرژی و نشاط را افزایش می‌دهد.

این متخصص طب سنتی با اشاره به ارتباط استشمام عطر خوش بو و کاهش غم در افراد، بیان کرد: عطر‌ها و رایحه­‌های خوشبو تاثیر بسیار زیادی بر روی سلول­های مغزی می‌گذارد و موجی از افکار مثبت را در فرد ایجاد کرده، در نتیجه باعث کاهش استرس در فرد می­‌شود.

او تصریح کرد: از گیاهان شادی آور دیگر می‌توان به دارچین، هل، زعفران و میوه هایی مانند انار و سیب اشاره کرد. توصیه می شود قبل از مصرف سیب، ابتدا آن را بوییده و سپس میل کنید چرا که بوییدن آن باعث تقویت مغز و حواس شده و حالت نشاط آوری نیز خواهد داشت.

6 محصول شادی آور برای یک زندگی متفاوت

این دمنوش‌های خانگی شما را از شر میگرن خلاص می‌کنند

گیاهان دارویی که سلامت زنان را تضمین می‌کنند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مصرف گیاهانی که شادی های رفته تان را بر می گرداند

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟