این گیاه دارویی سنگ های کلیه تان را می خراشد

شرح خبر: خاکشیر از خواص درمانی بسیاری همچون دفع سنگ کلیه و درمان ناباروری در مردان برخوردار است.
این گیاه دارویی سنگ های کلیه تان را می خراشد
به گزارش پایگاه خبری شرح خبر:

خاکشیر گیاهی از تیره شب بویان است که در دشت و کوهستان می‌روید و بلندی ساقه آن تا یک متر می‌رسد. تخم این گیاه ریز و کمی دراز است و به دو رنگ قرمز و قهوه ای وجود دارد که رنگ قرمز آن طعم تلخی دارد. بخش خوراکی گیاه همان دانه‌های خاکشیر است که در میوه‌های خورجین مانند و باریک گیاه قرار دارد. خاکشیر از خواص درمانی بسیاری همچون دفع سنگ کلیه و درمان ناباروری در مردان برخوردار است.

 

دیگران چه می خوانند:

رفع بوی بد دهان با خاکشیر

اگر جزو افرادی هستید که بوی بد دهان آزارتان می‌دهد و نمی‌توانید به راحتی آن را برطرف کنید خاکشیر گزینه درمانی مناسبی برای شما خواهد بود. برای از بین بردن بوی بدن دهانتان تنها کافی است هر روز عصر یک لیوان شربت ترنجبین و خاکشیر بنوشید. برای تهیه شربت مورد نظر ترنجبین را به مدت ۵ تا ۶ ساعت درون آب خیس کنید و پس از صاف کردن آن را با یک تا ۲ قاشق خاکشیر مخلوط کرده و میل کنید. نوشیدن این شربت با دفع اخلاط ناسالم و بلغم اضافه بدنتان بوی بد دهان را از بین خواهد برد.

مصرف خاکشیر برای درمان کبد چرب

خاصیت دیورتیک (ادرارآور) طبیعی خاکشیر باعث سم زدایی و پاک سازی کبد و درمان بیماری‌هایی مانند کبد چرب می‌شود.

دفع سنگ کلیه با خاکشیر

خاکشیر یک دیورتیک (ادرارآور) طبیعی است و افرادی که مبتلا به سنگ کلیه هستند یا کلیه‌هایشان دارای استعداد سنگ سازی است می‌توانند برای درمان از ترکیب خاکشیر و ترنجبین استفاده کنند. برای این منظور ۳ قاشق غذاخوری ترنجبین را پس از ۵ ساعت خیساندن در یک لیوان آب صاف کرده و ۲ قاشق غذاخوری خاکشیر مخلوط کرده و آن را میل کنید. نوشیدن این مخلوط به صورت روزانه به دفع سنگ کلیه کمک می‌کند.همچنین برای دفع سنگ کلیه می‌توان خارشتر، خاکشیر و ترنجبین را با هم مخلوط کرده و صبح ناشتا خورد.

درمان التهابات مجاری ادراری با خاکشیر

متخصصان طب سنتی توصیه می‌کنند برای درمان و تسکین التهاب مجاری ادراری و کلیه از خاکشیر استفاده کنید. برای این منظور نوشیدن روزانه ۴ تا ۵ لیوان خاکشیر که با شیرینی طبیعی مثل سکنجبین شیرین شده باشد بسیار مفید خواهد بود.

مصرف خاکشیر برای درمان یبوست

از دیگر خواص درمانی خاکشیر درمان یبوست‌های ناشی از غلبه سودا در بدن و یبوست ناشی از اضطراب و تنش‌های عصبی است که نشانه این نوع یبوست خارج شدن مدفوع از بدن به صورت تکه‌تکه است. در این حالت گاهی روده به طور کامل تخلیه نمی‌شود و مقداری از مدفوع در روده باقی می‌ماند که این مسئله به مرور زمان موجب بروز مشکلاتی برای سلامت فرد می‌شود؛ زیرا باقی ماندن مدفوع در روده‌ها موجب جذب مواد سمی و ناسالم از طریق جداره روده می‌شود. برای درمان این نوع عارضه و یبوست و کم آبی ناشی از افزایش سن می‌توان از خاکشیر استفاده کرد. برای این منظور روزانه یک قاشق غذاخوری خاکشیر کوبیده شده را به همراه قندآب مصرف کنید.

درمان اسهال با خاکشیر

متخصصان طب سنتی برای درمان اسهال کودکان در فصل تابستان استفاده خاکشیر را توصیه می‌کنند. برای درمان اسهال به کمک خاکشیر تنها کافی است خاکشیر را بو داده و آن را با آب و عسل مخلوط کنید و هر دو ساعت یک بار به بیمار بدهید.

درمان آکنه و جوش صورت با خاکشیر

خواص ضدباکتری خاکشیر باعث می‌شود که برای پاک سازی پوست، درمان آکنه و جوش صورت مفید باشد. برای این منظور ۲ قاشق غذاخوری خاکشیر را با نصف فنجان عرق شاه تره و نصف فنجان عرق کاسنی ترکیب کنید و به مدت ۳ هفته میل کنید.

درمان لک صورت به کمک خاکشیر

خاکشیر یکی از بهترین مواد طبیعی برای سم زدایی پوست است که برای روشن‌ شدن پوست و درمان لک‌ها بسیار مفید است. جهت از بین بردن لک‌های صورت ترنجبین را ۵ ساعت در آب خیس کرده و پس از صاف کردن با ۲ قاشق غذا خوری خاکشیر مخلوط کرده و به مدت ۳ هفته میل کنید.

درمان ناباروری مردان با خاکشیر

متخصصان طب سنتی اعتقاد دارند که خاکشیر ضعف قوای جسمانی را در مردان برطرف کرده و به درمان ناباروری مردان کمک می‌کند.

درمان فشار خون با خاکشیر

برای درمان فشار خون یک لیوان خاکشیر را کوبیده و آن را به صورت پودری نرم درآورید، پودر به دست آمده را در یک ظرف ریخته و به مرور به آن اضافه کنید تا حالت  خمیری پیدا کند. خمیر حاصل را یک تا دو نوبت در هفته روی پاهایتان بمالید و شب تا صبح صبر کنید. البته توصیه می‌شود نوبت اول استفاده از این خمیر در طول روز باشد.

افزایش وزن با خاکشیر

اگر هر روز صبح به صورت ناشتا یک لیوان شربت خاکشیر و شیر را مخلوط کرده و میل کنید باعث افزایش اشتها و چاقی خواهد شد.

کاهش وزن با خاکشیر

اگر روزانه به صورت ناشتا یک قاشق غذاخوری خاکشیر را با یک لیوان آب ولرم مخلوط کرده و میل کنید با بهبود حرکات روده آنها را پاک سازی خواهد کرد. همچنین این نوشیدنی با افزایش دفع چربی از بدن باعث لاغری و کاهش وزن می‌شود.

راهکار طب سنتی برای از بین بردن چربی های بدن

 

خاکشیر دارای خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی قوی است که برای درمان سرماخوردگی و آنفلونزا مفید خواهد بود. خاکشیر در طب سنتی به دلیل طبع سردی که دارد، به عنوان یک تب بر طبیعی شناخته می‌شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

این گیاه دارویی سنگ های کلیه تان را می خراشد

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟