خواص فوق العاده استفاده از فلفل سیاه

شرح خبر: پیپرین عامل طعم و بوی فلفل سیاه هست.«پی‌پرین» موجود در فلفل سیاه از این ادویه ماده‌ای تقویت‌کننده معده، محرک، تحریک‌کننده ترشح شیره معده، بهبوددهنده گوارش و همیار جذب مواد مغذی ساخته هست.
خواص فوق العاده استفاده از فلفل سیاه
به گزارش پایگاه خبری شرح خبر:

پیپرین یک ترکیب شیمیایی با شناسه پاب‌کم ۶۳۸۰۲۴ هست. پیپرین عامل طعم و بوی  فلفل  سیاه هست.«پی‌پرین» موجود در  فلفل  سیاه از این ادویه ماده‌ای تقویت‌کننده  معده ، محرک، تحریک‌کننده ترشح شیره  معده ، بهبوددهنده گوارش و همیار جذب مواد مغذی ساخته هست.

بدون شک  فلفل سیاه  ادویه مورد علاقه همۀ نیست؛ اما افرادی از این ادویه بهرهگیری میکنند و به آن علاقه دارند معتقدند که این ادویه بسیار مورد دلخواه هست. این ادویه به همراه  فلفل قرمز  و  زنجبیل  از ادویه‌های فوق‌العاده و درمانگر برای بهبود گوارش و تحریک متابولیسم بدن هست.

دیگران چه می خوانند:

«پی‌پرین» موجود در  فلفل سیاه  از این ادویه ماده‌ای تقویت‌کننده معده، محرک، تحریک‌کننده ترشح شیره معده، بهبوددهنده گوارش و همیار جذب مواد مغذی ساخته هست. در واقع ترکیبات این فلفل باعث می شوند که بدن ما به برترین و بیش‌ترین میزان خواص نهفته در مواد خوراکی مصرف‌شده را جذب خود کند.

گرچه حواستان باشد اگر دچار مشکلاتی مثل  زخم معده ، ورم معده یا بواسیر هستید نباید از این ادویه بهرهگیری کنید به خاطر این که باعث تحریک مخاط می شود.

 

فواید فلفل سیاه

مفید برای روده‌ها

روغن گیاهی فلفل و همینطور دانه‌های آن حاوی مولکولی به نام «پی‌پرین» میباشند که روده‌ها را فعال میکند به طوریکه حرکت آن‌ها را راحت‌تر می‌سازد. در طب سنتی از ترکیب گیاهان دیگر با فلفل سیاه برای درمان اختلال مربوط به روده مثل تنبلی روده بهرهگیری می کردند.

 

خواص گوارشی

فلفل باعث تحریک ترشح آنزیم‌های گوارشی و صفراوی میشود. باید بدانید که یک غذای حاوی فلفل سیاه خیلی راحت و سریع هضم و جذب بدن میشود و سریع‌تر از روده‌ها عبور میکند.  هندی ‌ها فلفل سیاه را «آتش گوارشی» می‌نامند. در کشور هند فلفل سیاه یکی از ادویه‌های پرمصرف و پرطرفدار هست و بعد از آن  چینی ‌ها دومین مشتری غذا های تند برای هضم راحت غذا میباشند.

 

ضدعفونی‌کننده

فلفل سیاه درعین‌حال ضدعفونی‌کننده، خلط‌آور و حتی محرک  جنسی  هست. این ادویه پرخاصیت برای مقابله با  افسردگی  نیز موثر هست. به خاطر این که باعث افزایش ترشح آندورفین در مغز میشود و مثل یک داروی ضدافسردگی  طبیعی  عمل میکند.

 

منبع آنتی‌اکسیدان‌ها

پی‌پرینی که در برنامه خوراکی جذب بدن می شود همینطور یک آنتی‌اکسیدان مفید محسوب میشود. این خاصیت فلفل سیاه با کلسترول بد خون مقابله کرده و آسیب‌های ناشی از آن را کاهش می دهد. فلفل همینطور بیش از اندازه چربی را کاهش می دهد.

 

خواص ضدالتهابی‌

فلفل سیاه با التهاب‌های بدن که موجب مشکلات زیادی می شود مقابله می کند. در واقع ترکیبات فلفل سیاه را جزو ضدالتهاب‌های  طبیعی  میدانند.

 

محافظ مغز

پی‌پرین موجود در فلفل سیاه همینطور محافظ نرون‌ها یا همان سلول‌های  عصبی  هست و از آسیب آن‌ها جلوگیری میکند. بر زمینه نتایج پژوهش‌های گوناگون این ترکیبات باعث بهبود حافظه نیز می شوند.

همیار لاغری

فلفل سیاه خاصیت ساخت حرارت دارد و برای همین باعث افزایش دمای بدن میشود. همین مساله هم به  لاغری  کمک میکند. به خاطر این که متابولیسم بدن را بالا برده و با چاقی مفرط نیز مقابله میکند. اگر  رژیم   لاغری  دارید و یا نمیخواهید چاق شوید از این ادویه در برنامه خوراکی خود اکثر بهرهگیری کنید.

 

مصرف موضعی

از فلفل سیاه همینطور میتوان به صورت موضعی بهرهگیری کرد. این فلفل حاوی ترکیبی به نام «پی‌پرین» هست که به نظر میرسد برای مقابله با مریضی ویتیلیگو «نوعی اختلال در رنگدانه‌های پوستی» موثر بوده و همینطور بعنوان  ماساژ  عضلانی برای  آرامش  و کاهش درد بهرهگیری میشود.

دقت داشته باشید که اسانس فلفل سیاه باعث افزایش تعریق شده و باعث پاک‌سازی و سم‌زدایی بدن میشود. به خاطر این که تعریق، سموم بدن را از طریق  پوست  دفع می کند.

 

منبع:تالاب

خواص فوق العاده استفاده از فلفل سیاه

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟