مطالبات درمان مشکوک الوصول نیست/ بیمه سرمد 400 میلیاردی می شود

شرح خبر: مهدی مهدوی مدیر عامل بیمه سرمد در خصوص مطالبات از بیمه گذاران و نمایندگان در ترکیب دارایی های بیمه سرمد حجم قابل توجهی دارد، گفت: ترکیب پرتفوی سرمد در رشته درمان خارج از حوزه سهامداری 32 درصد است که با پرتفوی سهامداری یعنی پرتفوی درمان بانک صادرات که به تنهایی 20 میلیارد تومان است این میزان افزایش می یابد.
مطالبات درمان مشکوک الوصول نیست/ بیمه سرمد 400 میلیاردی می شود
به گزارش پایگاه خبری شرح خبر: نشست خبری مدیرعامل و اعضاء هیات مدیره و سهامداران عمده شرکت بیمه سرمد عصر روز گذشته در محل اصلی این شرکت برگزار شد و در خلال این نشست عملکرد شرکت بیمه سرمد مورد بحث و بررسی قرارگرفت و گپ و گفت دوستانه ای بین خبرنگاران حاضر در جلسه و مدیران ارشد این مجموعه صورت گرفت.

 

 مهدی مهدوی  مدیر عامل بیمه سرمد در جمع خبرنگاران گفت:ترکیب پرتفوی سرمد در رشته درمان خارج از حوزه سهامداری 32 درصد است که با پرتفوی سهامداری یعنی پرتفوی درمان بانک صادرات که به تنهایی 20 میلیارد تومان است این میزان افزایش می یابد.

دیگران چه می خوانند:

وی افزود: لازم بذکر است که ماهیت بیمه نامه درمان ،اقساطی دارد  اما خوشبختانه هیچ کدام ازین مطالبات در پرتفوی بیمه سرمد مشکوک الوصول نیست و با یک دوره زمانی مشخص ، با توجه به روال بیمه درمان ، وصول می شود .

وی در خصوص اینکه کاهش مطالبات یکی از شاخص های مهم شرکتهای بیمه ای است گفت: بر این اساس در تلاش هستیم تا با برنامه ریزی های انجام شده، میزان بدهی های معوق به حق بیمه صادره را به زیر سه درصد برسانیم.

مهدوی عنوان کرد: عمده مطالبات مربوط به رشته درمان و بیمه نامه های اقساطی شخص ثالث است.

مدیر عامل بیمه سرمد افزود : تا پایان سال 98 بالغ بر 46 درصد پرتفوی سرمد ، بیمه درمان و بیمه شخص ثالث بود.

به گفته مهدوی  کل پرتفوی سهامداری ما 36درصد است که نشان دهنده این است که بیمه  سرمد در سایر رشته ها و فروش  بیمه های خرد فعالیتهای قابل توجهی انجام داده است.

در ادامه مدیرعامل بیمه سرمد گفت: درسال گذشته 140 میلیارد تومان پرتفو داشتیم که بارشد  83 درصدی به 256 میلیارد تومان رسیده است.

 

مهدوی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه  خسارتهای  معوق سرمد در چه وضعیتی است، گفت: خوشبختانه همه پرونده ها در سال 98 پرداخت شده و هیچ خسارتی برای سال 99 باقی نمانده است، خسارت معوق رشته درمان نیز همانطور که پیش ازین گفتیم هنوز به دلیل ماهیت ان تا مرحله تسویه زمان بر است،  به محض ارسال مستندات و  تشکیل پرونده ها پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: بیمه سرمد کلیه خسارتهای مربوط به پوشش آشوبهای مربوط به ابان 98 را نیز به بانک صادرات و بانک شهر پرداخت کرده است .به گفته وی در این زمینه رقمی بالغ بر 135 میلیارد تومان مربوط به بانک صادرات بوده است.

مدیرعامل بیمه سرمد در پاسخ به پرسش خبرنگار شمانیوز در خصوص نحوه استقبال بیمه گذاران از بیمه کرونای سرمد گفت: با توجه به اظهار گله مندی رییس کل بیمه مرکزی در خصوص عدم توجه مناسب شرکتهای بیمه ای به بیمه کرونا درصدد برامدیم تا در این زمینه نقش موثر ی را ایفا کنیم لذا از آنجاییکه از اسفند ماه در حال برنامه ریزی در این خصوص بودیم ولی بدلیل پاره ای از مشکلات این مهم به تعویق افتاد ولی بعد از آماده شدن این محصول و عرضه آن به بازار بسیار مورد استقبال بیمه مرکزی قرار گرفت وظرف چند روز مجوزهاصادر شد.

مهدوی گفت در پیک اول بیمه کرونا بیشتر جنبه آشنایی  و فرهنگ سازی مهم بود و بیمه گذاران سوالات خاص خود را مطرح میکردند و این بیمه نامه در سری اول بیشتر جنبه بیمه درمانی داشت و بیشتر مردمی که تحت پوشش هیچ بیمه ای نبودند از این بیمه نامه استقبال کردند و با حق بیمه خیلی پایین از 20 هزارتومان تا 160 هزارتومان این بیمه نامه در بازار عرضه شد.

وی افزود : محصول دوم بیمه نامه  کرونای بیمه سلامت انشاالله هفته آینده به بازار خواهد آمد که به نسبت محصول اول از تنوع بالاتری برخورداراست.

 

در ادامه این نشست مجتبی کاتب رییس هیات مدیره بیمه سرمدگفت:بدون شک رشته ثالث و درمان دو رشته زیان ده صنعت بیمه هستند در این راستا بیمه سرمد نیز میزان این دو رشته را در ترکیب پرتفوی خود متعادل خواهد کرد در این خصوص حجم ثالث را افزایش نخواهیم داد .

کاتب تاکید کرد ، در ترکیب پرتفوی سرمد حجم ثالث و درمان 56 درصد است که از  میانگین صنعت بیمه که حدود 63 درصد می باشد پایین تر است.

رییس هیات مدیره بیمه سرمد در خصوص خرید و راه اندازی شعب جدید گفت: قصد راه اندازی شعبه جدید را نداریم و هیات مدیره  هم قصد صدور مجوز را ندارد ولی  از انجا ییکه  در بازار تورمی ایران باید دارایی های خود را حفظ کنیم در نتیجه تمام دارایی های مجموعه  را در سبد بورس یا بانکی قرار نمیدهیم  و از انجا که وضعیت اقتصادی ناپایدار است تنها جایی که در کشور ما نشان داده دارایی ثابت می ماند در خرید املاک است.

به گفته وی این املاک  نیز با همکاری بانک صادرات به صورت اجاره به شرط تملیک با نرخ بهره 14 درصد خریداری شده است.

 

در ادامه این نشست یمنی عضو هیات مدیره بیمه سرمد از افزایش سرمایه 210 میلیاردی بیمه سرمد به 250 میلیارد تومان در هفته آینده خبر داد و افزود: در این راستا بیمه سرمد در صدد اخذ مجوز اتکائی از بیمه مرکزی است .

این سهامدار  بیمه سرمد همچنین پیش بینی کرد که سرمایه بیمه سرمد به 400 میلیارد تومان خواهد رسید و عنوان داشت:  گزارش توجیهی نیز به زودی به هیات مدیره ارایه می شود.

منبع:شمانیوز


 

مطالبات درمان مشکوک الوصول نیست/ بیمه سرمد 400 میلیاردی می شود

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟