استفاده از ظرفیت‌ مددجویان و فارغ‌التحصیلان نخبه کمیته امداد در توسعه صنعت خودرو

شرح خبر: شما و اقتصاد: دیدار رئیس کمیته امداد با مدیرعامل ایران خودرو، بر استفاده از ظرفیت‌ مددجویان و فارغ‌التحصیلان نخبه کمیته امداد در توسعه صنعت خودرو تاکید شد.
استفاده از ظرفیت‌ مددجویان و فارغ‌التحصیلان نخبه کمیته امداد در توسعه صنعت خودرو
دیگران چه می خوانند:
به گزارش پایگاه خبری شرح خبر:   پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد ، ‌فرشاد مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در نشست با رئیس کمیته امداد با اعلام این مطلب، افزود: ایران خودرو براساس مسئولیت‌های اجتماعی خود، می‌تواند از افراد تحت پوشش کمیته امداد حمایت کند. 
 
 
وی با تاکید بر شناسایی ظرفیت‌های اثربخش، افزود: این آمادگی وجود دارد که از توانمندی‌های افراد نخبه تحت پوشش کمیته امداد، در زنجیره تولید خودرو از تامین تا خدمات پس از فروش حتی در قالب ایده و فکر استفاده شود. از ظرفیت افراد با تحصیلات مرتبط صنعت خودرو نیز می‌توان در شرکت‌های دانش‌بنیان و پروژه‌های ساخت داخل بهره برد. 
 
سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد نیز در این دیدار با اشاره به تاریخچه تاسیس کمیته امداد با فاصله کوتاهی از پیروزی انقلاب، راه‌اندازی این نهاد را نشانگر اهمیت توجه به محرومان و در ساختار و هرم جمهوری اسلامی دانست و گفت: ماموریت اصلی کمیته امداد، توانمندسازی محرومان است. 
 
وی افزود:‌ حمایت از بیماران صعب‌العلاج و سالمندان به صورت دائم و همیشگی است، اما سایر افراد تحت پوشش را با ایجاد اشتغال و درآمدزایی مورد حمایت قرار داده‌ایم.  
 
رئیس کمیته امداد ایجاد اشتغال توسط کمیته امداد برای محرومان و افراد تحت پوشش را جلوتر از برنامه ششم توسعه خواند و گفت: این نهاد در طول برنامه ششم توسعه موظف به ایجاد ۳۵۰ هزار شغل بوده، اما درحالی وارد چهارمین سال برنامه توسعه می‌شویم که بیش از ۵۰۰ هزار شغل ایجاد کرده است. 
 
بختیاری افزود:‌ از سال ۷۴ تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار خانواده خودکفا شده و از پوشش کمیته امداد خارج شده‌اند. 
 
وی با بیان این که درحال حاضر ۸۱ هزار دانشجوی تحت پوشش کمیته امداد مشغول تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: از این تعداد، هزار دانشجو در مقطع دکتری تحصیل علم می‌کنند.

استفاده از ظرفیت‌ مددجویان و فارغ‌التحصیلان نخبه کمیته امداد در توسعه صنعت خودرو

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟