دریافت خدمات بانکی در بستر امن بانکداری الکترونیکی بانک تجارت

شرح خبر: تامین امنیت خدمات بانکداری الکترونیک در شرایطی که حدود 90 درصد عملیات بانکی کشور در خارج از شعب ، به صورت الکترونیکی و از طریق موبایل و اینترنت انجام می‌شود، از اهمیت و حساسیت ویژه ای برخوردار است. بانک تجارت با درنظرگرفتن این مهم، بستری امن را برای ارائه خدمات بر پایه بانکداری الکترونیک به منظور خدمت رسانی به مشتریان ایجاد کرده است.
دریافت خدمات بانکی در بستر امن بانکداری الکترونیکی بانک تجارت
به گزارش پایگاه خبری شرح خبر: بانکداری الکترونیک مانند هر نوع خدمات دیگری که بر بستر اینترنت و ارتباطات دیجیتال پایه گذاری شده‌اند یکی از موضوعات  مورد علاقه مجرمان سایبری است.

 

یکی از الزامات اساسی برای توسعه تجارت الکترونیکی در ایران و ورود به بازارهای جهانی وجود نظام بانکی پیشرفته، کارآمد و به روز است. بی تردید استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی تاثیر مثبتی در پیشرفت اقتصادی کشور دارد.

دیگران چه می خوانند:

 

در این بین، شبکه ارتباط اینترنتی ناامن و تبادل اطلاعات از طریق اینترنت بدون در نظر گرفتن الزامات امنیتی، می تواند با ریسک های زیادی همراه باشد؛ به طوری که افراد سودجو ممکن است به اطلاعات حساس کاربر در حین انجام عملیات بانکی از طریق سرویس دهندههای اینترنتی، دسترسی پیدا کنند.

 

با توجه به اینکه بانکداری الکترونیکی در بستری امن در شبکه اینترنت انجام می شود بر همین اساس باید مکانیزمی برای ضمانت انجام هر تراکنش بانکی که در آن داده های حساس مالی رد و بدل می شود وجود داشته باشد.

 

نکته مهم این است که امنیت، یکی از زیرساخت های اصلی در تجارت الکترونیکی و بانکداری الکترونیکی  به شمار می رود و عدم توجه به این امر، صدمات جبران ناپذیری را متوجه اقتصاد کلان کشور می‌کند.

 

با توجه به این مطلب که رکوردهای اطلاعاتی در جریان تبادل اطلاعات یا از روی سرویس دهنده بانک های اطلاعاتی به سادگی می تواند توسط افراد غیرمجاز سرقت شده، تغییر یابند یا هر گونه پردازش غیر مجاز روی آنها صورت گیرد و با درنظر گرفتن اینکه رمز عبور در جریان تبادل اطلاعات یا از روی سرویس دهنده به سادگی می تواند توسط افراد غیر مجاز (با تدارک دیدن حملات مختلف) به سرقت رفته و برای دیگر فعالیتهای غیر مجاز استفاده شوند؛ لازم است سیستم بانکداری کشور به گونه ای طراحی شود که احتمال هرگونه سواستفاده را کاهش دهد.

بانک تجارت برای ارائه خدمات بانکداری الکترونیک در بستری امن، از گذشته تا به امروز برنامه ریزی گسترده ای را انجام  داده است.

 

این بانک برای افزایش هرچه بیشتر امنیت حساب مشتریان، ورود کاربر به سامانه همراه بانک یا اینترنت بانک را با ارسال پیامک به شماره تلفن همراه وی اطلاع رسانی می کند. همچنین این بانک سال گذشته در راستای افزایش امنیت ، سامانه همراز را برای سهولت تولید و دریافت رمز دوم کارت مشتریان خود راه‌اندازی کرد.

 

مشتریان بانک تجارت در صورت فراموشی رمز همراه بانک یا اینترنت بانک خود می‌توانند از طریق سامانه ثبت نام غیرحضوری بانک تجارت به آدرس my.tejaratbank.ir نسبت به تعیین رمز جدید اقدام کنند. همچنین مشتریان در هر ساعتی از شبانه روز می توانند از طریق تماس تلفنی با شماره 1554 و شماره گیری کد 3 ، شماره کارت خود را وارد کرده و پس از وارد کردن رمز پویا از طریق کد 4 ، کارت و رمز خدمات نوین خود را غیرفعال کنند.

 

بانک تجارت کانال‌های متنوع و آسانی را برای پیگیری مشکلاتی از این دست برای مشتریان از جمله مرکز ارتباط مشتریان 1554 به صورت شبانه روزی، سایت اینترنتی، تلفن گویا، مراجعه حضوری، درج در نامه‌های کتبی و صندوق پست الکترونیک مهیا کرده است .

 

پیگیری فوری مشکلات مشتریان در حوزه سوءاستفاده‌های احتمالی، مسدودی فوری حساب، غیرفعالسازی حساب و کارت، همچنین غیرفعالسازی خدمات نوین، راهنمایی و ارائه راه‌کار برای فعالسازی و دریافت رمز غیرحضوری همراه بانک و بانکداری اینترنتی؛ از جمله خدمات مرکز ارتباط مشتریان بانک تجارت است.

 

گزارش: معصومه افلاکی


 

دریافت خدمات بانکی در بستر امن بانکداری الکترونیکی بانک تجارت

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟