بی نظمی مالی اقتصاد کشور را بیمار کرده است/ ضرورت ورود سیستم قضایی بر مساله نگهداری ارز خارج از سیستم بانکی

شرح خبر: مدیرعامل شرکت نفتی پارس طلاییه با تاکید بر ضرورت ورود سیستم قضایی کشور بر مساله نگهداری ارز خارج از سیستم بانکی، گفت: در کشور مشکل بی پولی وجود ندارد بلکه مشکل بی نظمی مالی اقتصاد کشور را بیمار کرده است.
بی نظمی مالی اقتصاد کشور را بیمار کرده است/ ضرورت ورود سیستم قضایی بر مساله نگهداری ارز خارج از سیستم بانکی
به گزارش شرح خبر: و به نقل از پایگاه خبری شمانیوز؛ حمیدرضا جهانیان مدیرعامل شرکت نفتی پارس طلاییه در نشست خبری که با حضور جمعی از خبرنگاران برگزارشده بود با تشریح سابقه فعالیت و عمکرد شرکت نفتی پارس طلاییه گفت: این شرکت از سال 79 فعالیت صادراتی خود را آغاز و موفقیت های بیشماری را در این راستا از آن خود کرده است.

مدیرعامل شرکت نفتی پارس طلاییه افزود: شرکت نفتی پارس طلاییه تنها مجموعه ای است که از آمریکا غرامت گرفت و مفتخر است که توانست از ارتش آمریکا غرامت بگیرد این امر در هیچ جای دنیا سابقه نداشته است.

به گفته کاندیدای دور دوازدهم ریاست جمهوری، این شرکت و مسئولان آن علاوه بر شناخت کامل اقتصاد، بر مشکلات موجود در آن واقف هستند و همچنین راه کارهای برون رفت از مشکلات را می دانند.

دیگران چه می خوانند:

جهانیان با بیان اینکه امروز اقتصاد کشور بیمار است، گفت: این امر باعث شده عده ای از افراد فرصت طلب از این شرایط سواستفاده کنند و مایحتاج مردم را به گروگان بگیرند و در نهایت ارزش پول ملی کشور را کاهش دهند.

مدیرعامل شرکت نفتی پارس طلاییه با بیان اینکه دولت همه ساله قیمت دلار را بر اساس نرخ ریال مصوب می کند، ادامه داد: به اعتقاد من قیمتی که اکنون برای دلار درنظر گرفته شده است غیرقابل باور است؛ در کشور مشکل بی پولی وجود ندارد بلکه مشکل بی نظمی مالی، اقتصاد کشور را بیمار کرده است، درآمد در کشور قابل توجه است اما بی نظمی فراوان است و همین مساله موجب شده افراد فرصت طلب سودهای کلانی را برای خود لحاظ کنند.

وی در ادامه صحبت های خود به مسائل رایج درباب افزایش قیمت دلار و ارز پرداخت و گفت: سوال این است که چرا قیمت دلار افزایش یافت و راه کار برون رفت از این معضل چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که دولت ارزش پول کشور را برای کسب درآمد کاهش می دهد و برای جذب سرمایه ریالی اقدام به فروش ارز در بازار می کند و متاسفانه هیچ برنامه ای برای تامین قدرت مالی مردم ندارد.زمانی که دولت برای پول و سرمایه مردم برنامه نداشته باشد بحران ایجاد می شود و این بحران از جایی شروع شد که مردم با عنوان خریدار به دلار نگاه کردند.

جهانیان افزود؛  ارز در کشور حکم خون اقتصاد را دارد و نباید خون اقتصاد از چرخه مالی کشور خارج شود، این اشتباه بزرگی است که مردم ارز را برای سودآوری خریداری و خارج از سیستم بانکی در منازل نزد خود نگهداری می کنند چرا که به دنبال این امر ارز از سیستم حیاتی اقتصاد خارج می شود.

وی در همین رابطه تاکید کرد: سیستم قضایی کشور باید بر مساله نگهداری ارز خارج از سیستم بانکی، ورود کند، چرا که در هیچ جای دنیا نگهداری ارز خارج از سیستم بانکی مجاز نیست و در این باره لازم است حجت الاسلام رییسی، رییس قوه قضاییه به این موضوع رسیدگی کند، باید برای نگهداری ارز خارج از سیستم بانکی مجازات تعیین شود.

جهانیان گفت: چنانچه این موضوع از سوی قوه قضائیه رسیدگی شود به طوری که لایحه  مجازات نگهداری اسکناس ارزی خارج از بانک ممنوع، به مجلس پیشنهاد دهد بدون شک شاهد قیمت نزولی دلار و زیان محتکرین دلار در کشور خواهیم بود.

وی با اشاره به افزایش تقاضا و کاهش عرضه دلار گفت: به طبع این امر تورم ایرانی در کشور به راه افتاده است.عده ای از افراد دارای قدرت مالی و حتی عده ای افراد دیگر اموال خود را به فروش رسانده اند و ارز خریداری کرده اند و خارج از سیستم بانکی کشور نگهداری می کنند این امر باعث شده قیمت کاذب و حبابی در کشور به وجود بیاید و مسکن، خودرو، زمین، مایحتاج مردم و ... گران شود این در حالی است که هیچگونه نظارتی بر این مساله نمی شود.

این کارشناس اقتصادی، با بیان این مطلب که دولت کوتاه ترین مسیر را برای کسری بودجه را انتخاب کرده است، گفت: دولت در حال حاضر قیمت دلار در بودجه 17500 تومان تعیین شده که می تواند اقتصاد کشور را در آستانه فشار بیشتر قرار دهد، زیرا این به معنای این است که ارز 4200 تومانی چهار برابر شود.

جهانیان با بیان این مطلب که ارز در اختیار کسانی است که نه تولیدکننده هستند و نه بازرگان، تاکید کرد: تنها راهی که می تواند کشور را نجات دهد این است که نگهداری ارز خارج از سیستم بانکی ممنوع  شود و در عین حال برای آن مجازات تعیین شود.

وی متذکر شد: حباب دلار باعث سوءاستفاده فرصت طلبان و بی انصافان شده و بدون هراس با هر قیمتی کالای مورد نیاز مردم را عرضه میکنند،این بی انصافی حتی به بقالی ها هم سرایت کرده به طوری که با دلار ۴۲۰۰ کالا وارد می کنند اما با دلار ۳۰ هزارتومانی محاسبه و عرضه می کنند.

مدیرعامل شرکت نفتی پارس طلاییه با طرح این سوال که چرا غیرت ملی از بین رفته؟ گفت: اگر قانون مجازاتهای اسلامی تغییر کند میتواند بازدارنده باشد، مجازاتها برای فرصت طلبان و محتکرین بسیار پائین تر از جرمشان است.

جهانیان با بیان اینکه ایران جزو بزرگترین تولیدکنندگان نفت است ، ادامه داد: در حال حاضر نفت مواد پایه 85000 فراورده و محصول است اما متاسفانه ایران نتوانسته ارزش افزوده مناسب برای این محصولات ایجاد کند.

وی در همین رابطه افزود: اگرایران به جای فروش نفت خام آن را در اختیار نخبگان داخلی قرار دهد شاید نتوانند در داخل 58 هزار محصول تولید کنند اما می توانند 20 هزار محصول را فرآوری کنند.

جهانیان با تاکید بر لزوم حمایت و اعتماد دولت نسبت به نخبگان گفت: بجای مذاکره و انتظار مساعدت دشمنان لازم است که دولت به جوانان نخبه اعتماد کند این کشور دارای سرمایه هایی از متخصصین، نخبگان و معادن است؛ اما بیکاری متخصصین نتیجه بی برنامه گی دولت بدلیل خام فروشی است درست در جایی که جوانان این مرز و بوم بی کار هستند ، با خام فروشی جوانان چین،هند و اروپا را بکار میبندیم و در نهایت تولیدشان را با مشکلات خریداری میکنیم این در حالی است که ایران باید تحریم کننده باشد نه تحریم شونده.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: تا سرمایه دولت از صنعت خارج و به مسکن و رفاه اجتماعی ورود نکند و سرمایه مردم جایگزین در صنعت نشود وضعیت اقتصاد کشور اصلاح نخواهد شد؛اجرای واقعی اصل ۴۴ قانون اساسی که همه ساله مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است را جدی بگیرند.

جهانیان با تاکید بر واگذاری شرکت های دولتی به مردم و کاهش دخالت دولت در این امر گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی استفاده از داشته های خودمان از جمله نخبگان،جوانان، معادن و ذخایر کشور است که در قالب تعاونی های توسعه میتوان سرمایه ریز مردمی را تبدیل مالکیت صنعت کشور کرد.


 

بی نظمی مالی اقتصاد کشور را بیمار کرده است/ ضرورت ورود سیستم قضایی بر مساله نگهداری ارز خارج از سیستم بانکی

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟