نباید از روستاها غافل شد زیرا روستاها می توانند جلو مهاجرت به شهرها را بگیرند

شرح خبر: رییس شورای عالی استان ها اظهارداشت: در دوره فعالیتم در این شورا، پایگاه خبری تحلیلی شورای عالی استانها تقویت شده زیرا درخصوص ظرفیت های شهری و به ویژه روستا باید اطلاع رسانی شود نباید از توجه به روستاها غفلتی صورت گیرد، روستاها در جهت اهداف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بسیار مهم هستند و می توانند جلو مهاجرت به شهرها را بگیرند.
نباید از روستاها غافل شد زیرا روستاها می توانند جلو مهاجرت به شهرها را بگیرند
به گزارش شرح خبر:

 

به گزارش شمانیوز، علیرضا احمدی رییس شورای عالی استان‌ها روز چهارشنبه در نشست خبری اظهارداشت: شوراها و همین طور شورای عالی استان‌ها ظرفیت بزرگی هستند اما از این ظرفیت به صورت کامل استفاده نمی‌شود.

دیگران چه می خوانند:

وی افزود: اساس و بنای تشکیل شوراها در کشور، قانون اساسی است و بر همین اساس شورای عالی استان ها به وظایف خود عمل می کند.

احمدی گفت: یکی از وظایف شورای عالی استان ها، بردن طرح به مجلس شورای اسلامی است و اکنون سه طرح به مجلس برده ایم و که اعلام وصول شده است.

رئیس شورایعالی استان ها ادامه داد: شورای عالی استان ها در راستای وظایف خود یک سری مصوباتی دارد که در روزنامه رسمی ثبت می شود و شبه قانون است و ابطال این مصوبات فقط از طریق دیوان عدالت اداری است.

 

احمدی با تاکید بر اینکه نظر شورای نگهبان تقویت بعد نظارتی شورای عالی استان هاست، تصریح کرد: بر این اساس سامانه ثبت تخلفات در شورای عالی استان ها را راه اندازی کرده ایم و شکایات ثبت شده پیگیری می شود که این امر می تواند موحب تقویت بعد نظارتی این شورا باشد.

وی به راه اندازی سامانه جامع شورایی نیز اشاره کرد و گفت: در این سامانه اطلاعات شوراهای شهر و روستا و دهیاری ها ثبت و ساماندهی شده است.

رییس شورای عالی استان ها گفت: در دوره فعالیتم در این شورا، پایگاه خبری تحلیلی شورای عالی استانها تقویت شد زیرا درخصوص ظرفیت های شهری و به ویژه روستا باید اطلاع رسانی شود نباید از توجه به روستاها غفلتی صورت گیرد، روستاها در جهت اهداف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بسیار مهم هستند و می توانند جلو مهاجرت به شهرها را بگیرند.

منبع: شمانیوز
 

نباید از روستاها غافل شد زیرا روستاها می توانند جلو مهاجرت به شهرها را بگیرند

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟