ادامه بلاتکلیفی مدیریتی در فولاد مبارکه

شرح خبر: در حالی که تمام شرکت‌های بورسی بعد از اصلاح شدید شاخص، خود را برای بازگشت به بازار آماده می‌کنند، بلاتکلیفی در مدیریت مجموعه فولاد مبارکه اصفهان می‌تواند آثار جبران‌ناپذیری برای منافع سهامداران خرد به همراه داشته باشد.
ادامه بلاتکلیفی مدیریتی در فولاد مبارکه
دیگران چه می خوانند:
به گزارش شرح خبر:
نماد پرطرفدار «فولاد» از ۵ مرداد تا ۱۸ اسفند هم‌پای روند کلی بازار سرمایه ۴۷ درصد اصلاح قیمت داشته است، اما بسیاری از سهامداران با تحلیل بنیادین و به اتکا به ارزش ذاتی این سهام، هنوز پای آن مانده‌اند.
 
این در حالی است که در روزهای اخیر موج حمایت حقوقی‌ها از سهم‌های شاخص‌ساز آغاز شده و با حمایت دولت این سهام در مدار رشد قرار گرفته‌اند؛ فارغ از اینکه این روند تا چه زمانی ادامه دارد و براساس تحلیل تکنیکال، «فولاد» قادر به شکستن چه خط مقاومتی است، وضعیت مدیریتی این شرکت می‌تواند آثار بسیار بدی بر وضعیت سهام آن بگذارد.
 
اکنون اما مدیریت فولاد مبارکه اصفهان وارد حواشی سیاسی شده است و به غیر از تصویب طرح تحقیق و تفحص از آن در مجلس شورای اسلامی، درون دولت نیز اختلافاتی بر سر اداره این شرکت وجود دارد.
 
به نحوی که براساس نامه سازمان بازرسی کل کشور به وزیر صنعت، معدن و تجارت، حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل فولاد مبارکه بازنشسته است و تصدی این پست برای وی منع قانونی دارد.
 
از سوی دیگر، در حال حاضر تکلیف دو عضو هیات مدیره این شرکت مشخص نیست؛ یعنی در حالی که دو نفر توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، به عنوان اعضای جدید هیات مدیره معرفی شده‌اند، اما فولاد مبارکه از انجام امور اداری و ثبتی آن خودداری می کند؛ با این وضعیت قانونی بودن و اثرگذار بودن تصمیمات هیات مدیره این شرکت به طور کامل در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.
 
بلاتکلیفی مدیریتی در فولاد مبارکه و مقاومت بدنه مدیریتی برای تغییرات در حالی رخ می‌دهد که بسیاری از سهم‌های شاخص‌ساز خود را برای بازگشت موفق و کسب سرمایه‌های جدید از بازار سهام آماده می‌کنند؛ اما این نماد بسیارمهم بورسی درگیر حواشی‌ای شده است که می‌تواند منافع سهامداران خرد را به خطر بیاندازد.
 
تا پایان سال وقتی باقی نیست و اگر سکانداران این نماد می‌خواهند سال آینده را با قدرت شروع کنند، باید ثبات مدیریتی را به مجموعه برگردانند و با تکمیل اعضای هیات مدیره، تصمیمات مدافع سهامداران خرد اتخاذ کنند.
 
البته ورود نهادهای نظارتی برای حفظ حقوق سهامداران به این حواشی نیز ضروری به نظر می‌رسد تا از خدشه‌دار شدن اعتبار این نماد مهم بورسی جلوگیری شود.
 
 
 
فولادبان

ادامه بلاتکلیفی مدیریتی در فولاد مبارکه

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟