پاسخ نماینده اصفهان به تکذیب نقش همسر واعظی در صنایع فولاد+اسناد

شرح خبر: نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولتی‌ها دائما می‌گویند افتخار می‌کنیم که در دولتمان بابک زنجانی نداشتیم، گفت: اگر بخواهند حقایق را کتمان کنند ما هم دست به افشای حقایق می‌زنیم.
پاسخ نماینده اصفهان به تکذیب نقش همسر واعظی در صنایع فولاد+اسناد
دیگران چه می خوانند:
به گزارش شرح خبر:
در پی انتشار  گفت و گوی  سید ناصر موسوی لارگانی در خصوص تحقیق و تفحص از مجتمع فولاد مبارکه اصفهان و افشای پشت پرده فشارهای دولت برای لغو این تحقیق و تفحص، نماینده مردم اصفهان به افشای رانت همسر محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور در مجتمع فولاد پرداخت.
 
روابط عومی دفتر رئیس جمهور در واکنش به این اظهارات ضمن تکذیب گفته های نماینده اصفهان در بیانیه ای عنوان کرد: سخنان این نماینده مجلس آلوده به اغراض سیاسی است که قصد دارد قراردادی را که بین دانشگاه آزاداسلامی و فولاد مبارکه منعقد شده به اسم یک فرد تمام کند.
 
سید ناصر موسوی لارگانی صبح امروز (سه‌شنبه) در پاسخ به بیانیه دولت، در گفت و گو با راه دانا اظهار کرد: سند قرارداد همسر محمود واعظی با مجتمع فولاد در دسترس و قابل انتشار است.
 
وی با اشاره به اینکه در تهران و اصفهان چندین دانشگاه وجود دارد که قابلیت همکاری علمی با مجتمع فولاد مبارکه را دارد تصریح کرد: چرا باید مجتمع فولاد با دانشگاهی که رئیس آن همسر آقای واعظی است قرارداد منعقد کند، این نشان می دهد که پای یک رانت در میان است.
 
نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه رد پای همسر آقای واعظی در همه جا از جمله زیر مجموعه های صندوق بازنشستگی به چشم می خورد تصریح کرد: اینها همه جا هستند؛ مدام اعلام می کنند ما افتخار می کنیم که در دولت بابک زنجانی نداشتیم در حالی که ده ها بابک زنجانی در این دولت بوده است.
 
موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: اگر بخواهند حقایق را کتمان کنند ما هم دست به افشای حقایق می زنیم.
 
این نماینده مجلس همچنین ضمن انتشار اسناد این قرارداد در بیانیه ای به تکذیبیه دولت پاسخ داد.
 
 
 
 
 
همچنین متن بیانیه سید ناصر موسوی لارگانی به شرح زیر است:
 
پاسخ یک تکذیبیه و تکرار سوالات بی‌پاسخ:
 
باسمه تعالی
 
روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری باز هم دست به تکذیب زد. از آن جنس تکذیب‌هایی که این روزها کمتر پذیرفته می‌شود. شبیه تکذیب سخنان جناب واعظی درخصوص دخالت دولت در دست‌کاری قیمت ارز برای تمشیت امور دولت و نه ملت! متاسفانه داستان دم خروس است و قسم خوردن آقا محمود ! در پاسخ به مطلب روابط عمومی دفتر رئیس جمهور که در آن رسانه وزین منتشر شد، خواهشمند وفق ماده ۲۳ قانون مطبوعات نسبت به انتشار این جوابیه اقدام لازم را مبذول فرمایید.
 
روابط عمومی دفتر ریاست جمهوری که زیر نظر آقای محمود واعظی اداره می شود از سخنان بر حق اینجانب درباره توزیع رانت در فولاد مبارکه، حمایت پیدا و پنهان از مدیر غیر قانونی و متخلف فولاد مبارکه و بستن قرارداد با دانشگاه همسر محترم محمود واعظی برآشفته و در جوابیه ای مغشوش که متن اصلی آن از قضا تایید سخنان مستند اینجانب است، درصدد برآمده بر یک فساد بزرگ سرپوش گذاشته تا هزاران میلیارد تومان حیف و میل شده به نفع عده ای نورچشمی دیده نشود. اموالی که از جیب سهامداران فولاد مبارکه به یغما رفته است و خسارات سنگین و جبران ناپذیری بر بزرگترین مجتمع فولادی کشور و منطقه وارد شده است.
 
در این راستا به احترام و پشتوانه سیادت و لباسی که مفتخر به پوشیدن آن هستم و در روز شهادت جد اطهرم حضرت امام موسی کاظم (ع) یک پاسخ و تعدادی سوال بی پاسخ‌مانده را به استحضار افکار عمومی می‌رسانم .
 
در ابتدا فرمایش مولایمان حضرت امیرالمومنین علی (ع) خطاب به گارگزاران دولتی را یادآور می شوم :  « وَ الله لو وَجدته قَد تَزوج بِه النّسآء وَ ملک بِه الاماء لرددته الی بِیت المال . »
 
« به خدا سوگند اگر بیابم که به مهر زنان در آمده یا بهای کنیزکان شده، آن را به بیت المال بازمی گردانم... »
 
- بر اساس سند پیوست قرارداد منعقد شده به صورت ترک تشریفات و خارج روال معمول و با دستور شخص مدیر‌عامل فولاد مبارکه با هدف جلب نظر  جناب واعظی، به امضای همسر جناب رییس دفتر! رسیده است. از سوی دیگر قرارداد به صورت باز برای موضوعی کلی (و نه یک نیاز مشخص) با این دانشگاه دور دست از مبارکه و بدون پیشینه همکاری منعقد شده که دلیل آن عدم وجود درخواست و نیاز واقعی از طرف واحدهای فولاد مبارکه بوده است .  
 
علاوه بر قرارداد با همسر جنابعالی، «عظیمیان» برای محکم کردن پیوند با شما، دو نفر از دوستان نزدیک و بازنشسته جنابعالی در وزارت ارتباطات (آقایان سرائیان و پوررنجبر) را یک شبه به مدیریت در تخصصی‌ترین شرکت تابعه فولاد مبارکه منصوب نموده و چون بزرگواران به فعالیتهای اصلی آن شرکت بی‌علاقه و البته ناآشنا بوده‌اند، طرحی فاقد پشتوانه کارشناسی به یکباره تعریف و صدها میلیارد قرارداد به پیوست آن با برخی شرکتهای آشنا! با همان رویه ترک تشریفات منعقد گردیده است. این همان طرحی است که شما در کمتر از شش ماه از رونمایی اول، مجددا با همان کیفیت رونمایی کرده‌اید. البته نباید فراموش کرد که پیش از این فولاد مبارکه برای طرح‌های ارزشمند توسعه ظرفیت میزبان مدیران دولت بود و این روزها برای تثبیت مدیر متخلفش شما را به اصفهان فرا می خواند . باز هم تکذیب بفرمایید ولی یادتان باشد که دیوار حاشادر این خصوص ذکر چند نکته را لازم می دانم :
 
۱- اصرار آقای واعظی بر ابقای حمیدرضا عظیمیان، مدیر عامل بازنشسته، متخلف و غیرقانونی فولاد مبارکه چیست؟ طبق نص صریح قانون به کارگیری بازنشستگان ممنوع و تخلف است. اما آقای واعظی اصرار عجیبی بر ادامه این تخلف و مخالفت با دستور صریح سازمان بازرسی کل کشور دارد. یعنی خلاف اندر خلاف از ناحیه کلوپ دوستانی که بر بزرگترین مجتمع فولادی کشور چنگ انداخته و سالی ۴۰ هزار میلیارد تومان رانت را نصیب خود ونورچشمی ها می کنند !!!!!
 
۲- استان اصفهان جزو استانهای برتر کشور در زمینه داشتن واحدهای متعدد تحقیقاتی، دانشگاهی صنعتی است. چرا فولاد مبارکه دقیقا با واحدی از دانشگاه آزاد که در غرب تهران واقع است، قرارداد ده میلیارد ریالی با ترک تشریفات!! منعقد کرده که همسر واعظی در این واحد مشغول به کار است و دقیقا ایشان هم قرارداد را امضا می کند؟ مزیت این واحد تحقیقاتی و همسر جناب واعظی چیست که هیچ یک از مراکز علمی، دانشگاهی، تحقیقاتی و صنعتی اصفهان چنین مزیتی را ندارند؟ حتی واحدهای دانشگاه آزاد در استان اصفهان بسیار قوی بوده و بنیه علمی و تحقیقاتی شان از سایر مراکز علمی پایتخت کمتر نیست و چه بسا برتر هم است. اما چرا واحد دانشگاه آزاد غرب تهران؟ آیا اگر نام واعظی و همسرش در میان نبود، باز هم قرارداد با این واحد دانشگاهی بسته می شد؟
 
نکته جالب دیگر صدور نامه خرید، هامش مدیر عامل و صدور مصوبه همگی در یک روز یعنی ۲۶ مرداد انجام شده. این نشان دهنده پیگیری ویژه مدیر عامل و دور زدن قواعد معمول در شرکت است. زیرا چنین فرایندی چند هفته زمان میبرد!
 
در مجموع بایستی به جناب واعظی یادآور شد که به رغم تلاش برای طبیعی جلوه دادن این قرارداد و سایر تخلفات و باج دادن‌های مضحک توسط مدیر غیر قانونی و متخلف این شرکت، ظاهرا وی به هدف خود رسیده و جنابعالی در نقش یک نامه‌رسان، ماموریت ابلاغ نامه دست‌نوشته عظیمیان و امضا شده توسط استاندار اصفهان را به رییس جمهور به خوبی ایفا نموده‌اید.
 
۳- دم خروس از آنجا بیشتر بیرون می زند که جناب واعظی در سفر دو روزه هفته گذشته اش به اصفهان علاوه بر دسته گلی که به آب داد و با سخنانی نسنجینده بازار ارز کشور را به هم ریخت تا آنجا که صدای رییس بانک مرکزی را هم در آورد، از تنها مکانی که بازدید کرد مجتمع فولاد مبارکه بود!!! چرا فقط فولاد مبارکه؟ یعنی اگر سایر مراکز صنعتی و تحقیقاتی توان بازی در نقش گاو شیرده را ندراند،قابل نیستند که دستکم از یکی از این مراکز هم بازدیدی شود؟ حالا فراموشی زاینده رود و عدم اشاره به سخنان تبلیغاتی روحانی در زمان انتخابات که گفت اینبار نوبت زاینده رود است، بماند!
 
۴- متاسفانه با پدیده ای عجیب در دولت روحانی مواجه شده اییم که نامی بهتر از "همسران پیمانکار" نمی توان برای آن انتخاب کرد. پدیده "همسران پیمانکار" در سایر استانها و مراکز صنعتی پول پاش هم دیده شده است. نمونه هایی از آن طی همین چند روزه در برخی رسانه ها منتشر شده است.
 
از ویژگیهای این پدیده که چند نمونه از آن در فولاد مبارکه ثابت شده است، امضای قراردادهای چرب و چیلی با پوشش علمی و تحقیقاتی و عناوینی پرطمطراق از این دست با دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی است که همسران یکی از مقامات فعلی یا سابق دولتی طرف امضا قرار می گیرند!! منافع این قرارداد ها هم به تنها جایی که نمی رسد همین مراکز دانشگاهی است که از نامشان برای سرپوش گذاشتن بر توزیع رانت سوء استفاده می شود!!
 
۵- متاسفانه خساراتی که به فولاد مبارکه و سهامدارانش وارد شده به قدری وسیع و حیرت انگیز است که فقط استخراج لیست این خسارتها مدتها زمان می برد!! طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه به این علت با رای بسیار بالا ( ۱۹۸ رای) در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که اسناد و شواهد قطعی و غیر قابل خدشه حاکی از تخلفات جدی و گسترده در این مرکز فولادی است.
 
متاسفانه حلقه ای متشکل از دفتر رییس جمهور، وزیر صمت، برخی رسانه های حق العمل کار و بازیگران پشت پرده، دست بدست هم داده و با تشکیل کلوپ تخلف در فولاد مبارکه و حمایت از مدیر عامل غیر قانونی، برنامه پشت پرده وسیعی برای استفاده از تتمه سرمایه این مجتمع جهت به کارگیری در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ را تدارک دیده اند که ضروری است به سرعت مانع اجرایی شدن این برنامه شوم شد.
 
فولاد مبارکه متعلق به سهامداران، مردم استان و کل کشور است و هیچ شخصی حتی نفر اول و یا دوم دولت حق به کارگیری منابع آنرا جهت اغراض سیاسی-انتخاباتی خود و جناحش ندارد.
 
۶- در آستانه سفر جنابعالی به اصفهان، همکار عزیزم حجه الاسلام میرزایی نماینده مردم شریف اصفهان و رییس هیات تحقیق و تفحص فولاد مبارکه طی نامه‌ای به شما، از رسوایی بزرگ و کلاه‌برداری آشکار میزبان شما در معاف نمودن دو فرزند، اقامت هر سه فرزند در خارج (به رغم ادعای دروغین در رسانه‌ها مبنی بر حضور آن‌ها در کشور)، اقدام عظیمیان به استخدام غیر قانونی منشی ویژه‌اش و انتصاب وی به مدیر کلی در سازمان ملی زمین و مسکن، واگذاری غیر قانونی منزل سازمانی در سعادت آباد تهران به بهای ناچیز به وی و ... پرده برداشت. آیا واقعیت دارد که شما بدون انجام وظیفه ذاتی مبنی بر برخورد با این مدیر متخلف و لغو بازدید، از وی خواسته‌اید تا جوابیه‌ای درخور تهیه نماید. آیا تعظیم ذلیلانه منعکس شده در اخبار به همین دلیل بوده است؟!
 
در پایان امیدوارم بیش از اینکه به پاسخ‌دهی ناشیانه بپردازید، به وظیفه ذاتی خود نظر نموده و با برائت‌جویی از این مدیر متخلف، راه را بر بازگشت فولاد مبارکه به روال فنی و نه سیاسی باز نمایید و اجازه دهید وزیر صمت و معاونین او به وظیفه قانونی خود عمل نموده و بیش از این با عدم اجرای قانون به جرم مشارکت در تخلفات عظیمیان مشغول نباشند. کاش مجبور نشویم پرده از فساد و رانت های فراوانی که به توصیه برخی ازمابهتران در بقیه مجموعه های صنعتی نظیر مس برداریم. انگار کمر همت بسته اید تا همه صنایع فعال کشور را به سرنوشت هفت تپه دچار کنید . ضمنا اجازه دهید برای یکبار هم که شده، شاهد برخورد دولت با مدیر متخلف پیش از ورود نهادهای قضایی باشیم. متاسفانه مشهور است که در این دولت متخلف فقط با دست‌بند قوه قضاییه برکنار می‌شوند!
 
در راستای عمل به وصیت مقتدایمان امام خمینی (ره) اجازه نمی دهیم انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد.
 
سید ناصر موسوی لارگانی
 
خادم ملت و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی
 
 
 
خبرگزاری فارس

پاسخ نماینده اصفهان به تکذیب نقش همسر واعظی در صنایع فولاد+اسناد

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟