تکنولوژی های تلویزیون های سام را بیشتر بشناسید

شرح خبر: اگر به دنبال خرید یک تلویزیون جدید پیش از آغاز سال نو هستید اما فناوری و قابلیت های جدید منجر شده تا دچار سردرگمی شوید پیشنهاد می شود تا با خواندن مطلب تکنولوژی های تلویزیون های سام الکترونیک پاسخ تمامی سوالاتی را که ذهن شما را در مورد فناوری های این محصولات به ویژه تلویزیون سام درگیر کرده است دریافت کنید.
تکنولوژی های تلویزیون های سام را بیشتر بشناسید
به گزارش شرح خبر:

 

پیش از پرداختن به امکانات این تلویزیون های ایرانی ابهاماتی را در خصوص این برند برطرف خواهیم کرد که مطمئنا در انتخاب و پیدا کردن محصول مورد نظر می تواند به مشتری کمک کند. به هنگام جستجو تلویزیون سام در اینترنت و یا بازار ممکن است با موضوعاتی مانند قیمت جدیدترین تلویزیون سامسونگ 2020 یا قیمت جدیدترین تلویزیون سامسونگ 2019 و حتی بهترین تلویزیون سامسونگ 2020 یا بهترین تلویزیون سامسونگ 2019 مواجه شوید و به همین دلیل بهتر است که در ابتدا به طور مختصر در خصوص این برند ایرانی و همچنین تفاوت آن با محصولات سامسونگ توضیحاتی ارائه شود و سپس به سراغ بررسی فناوری های تلویزیون های سام الکترونیک رفت.

دیگران چه می خوانند:

 

 

معرفی تکنولوژی های تلویزیون های سام شرکت سام الکترونیک

 

تکنولوژی های تلویزیون های سام

 

این بخش شامل معرفی تکنولوژی های تلویزیون های سام الکترونیک و همچنین بررسی تفاوت محصولات سام و سام الکترونیک می شود ضمن این که قرار است تا با اشاره به موضوعاتی مانند قیمت جدیدترین تلویزیون سامسونگ 2020 یا قیمت جدیدترین تلویزیون سامسونگ 2019 و حتی بهترین تلویزیون سامسونگ 2020 یا بهترین تلویزیون سامسونگ 2019 ابهاماتی در مورد دو برند سام الکترونیک و سامسونگ برطرف شود. پیش از این مطالبی در خصوص بهترین مدل های سامسونگ و یا قیمت محصولات این شرکت منتشر شده است که در صورت تمایل می توانید به آن ها مراجعه کنید.

 

 

بدعهدی آمریکا در ماجرای برجام باعث شد تا بخش عمده ای از شرکای خارجی شرکت های ایرانی در نقل و انتقال پول دچار مشکل شوند و به ناچار بازار ایران را ترک کردند. در این میان کمپانی کره ای سامسونگ نیز دچار همین دردسرها شد و در نتیجه خبر قطع همکاری شرکت سام الکترونیک و سامسونگ بر روی خروجی رسانه ها قرار گرفت.

 

شرکت سام الکترونیک دست روی دست نگذاشت و از تجربه سال ها همکاری با غول فناوری کره ای استفاده و برند سام را برای تولید یک محصول با کیفیت ایرانی معرفی کرد.

 

در حال حاضر شرکت سام الکترونیک به تولید تلویزیون های ایرانی با برند سام (سام الکترونیک) مشغول است و هر محصول دیگری با برند سام هیچ ارتباطی با شرکت سام الکترونیک ندارد.همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید لوگو شرکت سام الکترونیک به شکل زیر بوده و هر برند دیگری با اسم مشابه هیچ ارتباطی با شرکت سام الکترونیک ندارد.

 

لوازم خانگی سام

 

فعالیت شرکت سام الکترونیک از سال 1376 با تولید تلویزیون و قطعات تحت لیسانس شرکت سامسونگ کره جنوبی آغاز شده و جالب است بدانید که در حال حاضر متخصصان ایرانی این شرکت قادر به تولید 10 پلتفرم در 26 مدل و سایز مختلف هستند.

 

تکنولوژی های تلویزیون های سام



خط تولید تلویزیون سام الکترونیک با حضور مهندس حسین مدرس خیابانی، محسنی بندپی؛ استاندار تهران و همچنین مهدی صادقی نیارکی؛ معاون صنایع وزارت صمت در بهار امسال افتتاح شد که در ادامه ویدیو آن را مشاهده می کنید.

نمایشگر ویدیو
 
 

کیفیت Full HD در تلویزیون های سام الکترونیک

کیفیت Full HD در تلویزیون های سام الکترونیک

 

کیفیت Full HD چیست و یا فول اچ دی چه مزایایی دارد از جمله سوالاتی است که بارها از سوی مخاطبان پرسیده شده و در مطلب تکنولوژی های تلویزیون های سام الکترونیک قصد داریم برای چندمین بار به آن ها پاسخ دهیم.

تلویزیون های Full HD تصاویری با کیفیت عالی ارائه می دهند اما شاید به هنگام مطالعه دفترچه راهنمای این مدل ها فرمت 1080*1920 به چشم شما خورد باشد. منظور از این عبارت این است که در این تلویزیون ها حداکثر 1920 پیکسل به صورت افقی و 1080 پیکسل به صورت عمودی قابل مشاهده است. به عبارت دیگر، تلویزیون های Full HD دارای رزولوشن 1080*1920 هستند و با عنوان تلویزیون های  1080p در بازار شناخته می شوند.

 

توجه داشته باشید که برای دسترسی به کیفیت Full HD در تلویزیون های سام الکترونیک باید از کابل HDMI استفاده کنید زیرا اکثر شبکه های تلویزیون های از این فناوری پشتیبانی نمی کند.

 

 

کیفیت Ultra HD

کیفیت Ultra HD

 

کیفیت Ultra HD مخفف عبارت Ultra High Definition است و در واقع تلویزیون های Ultra HD با رزولوشن 2180*3840 پیکسل تولید و روانه بازار می شوند که چهار برابر رزولوشنی است که در تلویزیون های HD دیده می شود.

 

مهمترین مشخصه تلویزیون های Ultra HD تعداد پیکسل های بالا است و همان طور که می دانید تعداد پیکسل های بیشتر به معنای ارائه کیفیت بهتر است. شاید در هنگام مطالعه تکنولوژی های تلویزیون های سام الکترونیک عبارت UHD 4K را دیده باشید اما از تفاوت آن با Ultra HD بی اطلاع باشید. به طور کلی می توان گفت که UHD 4K همان UHD بوده با این تفاوت که مقدار رزولوشن تصویر 2160*4096 است. برای این که با تفاوت های این دو با یکدیگر بیشتر آشنا شوید در ادامه با ما همراه شوید.

 

تفاوت Ultra HD و Full HD

 

با توجه به تعاریف هر دو فناوری می توان به تفاوت Ultra HD و Full HD پی برد اما اگر به دنبال یک جواب کوتاه هستید باید گفت که بزرگترین فرق این قابلیت مربوط به وضوح بیشتر می شود.

تلویزیون های سام الکترونیک Full HD  از رزولوشن استاندارد 1080*1920 پیکسل بهره می برند  و در مجموع دارای 2.073.600 پیکسل است اما مدل های Ultra HD این برند با رزولوشن 2180*3840 و 8.294.400 پیکسل ساخته می شوند به عبارت دیگر تعداد پیکسل های Ultra HD به چهار برابر Full HD افزایش یافته است.

 

ویژگی 4K در تلویزیون های سام الکترونیک چیست؟

 

ویژگی 4K در تلویزیون های سام الکترونیک

 

اگر بخواهیم یک تعریف ساده از ویژگی 4K در تلویزیون های سام الکترونیک ارائه دهیم می توان گفت که 4K در دنیای دیجیتال یک استاندارد سینمایی دیجیتال است که از رزولوشن 4096*2160 بهره برده و دارای نسبت ابعاد تصویر 1.85 به 1 است که با توجه به این تعریف دو قابلیت 4K و Ultra HD را برابر می دانند.

تلویزیون های 4K از قابلیت ارتقا دهنده برخوردار بوده و در صورتی که تصاویر به رزولوشن بیشتری احتیاج دارند تا تصاویر را با کیفیت بالا به نمایش بگذارند، تعداد پیکسل ها را افزایش می دهد و در نهایت شاهد نمایش تصاویر طبیعی تری خواهید بود.

 

تفاوت 4K و Ultra HD

 

شاید بتوان گفت که مهمترین تفاوت 4K و Ultra HD این است که 4K استاندارد سینما و تولیدکنندگان محتوا و UHD استاندارد تولیدکنندگان صفحه ‌نمایش و تلویزیون و پخش ‌کنندگان محتوا است اما استفاده از این دو فناوری به دلیل عدم آگاهی سازندگان تلویزیون نیست بلکه انجمن فناوری مصرف کنندگان در سال 2013 میلادی تصمیم گرفت به دلیل جلوگیری از سردرگمی خریداران و همچنین فروش بیشتر از عبارت 4K UHD استفاده کنند.

 

به طور کلی می توان گفت که نمایشگر 4K از کیفیت خیلی بالاتری نسبت به نمایشگر فول اچ دی برخوردار است زیرا تعداد رزولوشن های به کار رفته در آن هم از نظر ارتفاع و هم عرض خیلی بیشتر از فول اچ دی است.

 

فناوری HDR

فناوری HDR

 

فناوری HDR کوتاه شده عبارت High Dynamic Range است که برای نخستین بار در سال 2016 به عنوان یکی از فناوری های تلویزیون معرفی شد و از آن زمان به بعد بسیاری از برند های مطرح تولید کننده تلویزیون از این قابلیت در محصولات خود بهره ببرند که البته سام الکترونیک یکی از این شرکت های لوازم خانگی است. معنای تحت الفظی High Dynamic Range در واقع محدوده دینامیکی بالا است و هدف از بهره بردن این فناوری ایجاد تصاویری واضح و با کنتراست بالا و به عبارت دیگر نزدیک به واقعیت است.

 

فناوری HDR طی سال های اخیر به یکی از قابلیت مهم تلویزیون تبدیل شده و خرید تلویزیونی با این ویژگی برای مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار است. این فناوری در تلویزیون های سام الکترونیک طیف رنگی گسترده ایجاد می کند که در نهایت تصاویر تلویزیون به دلیل تضاد و تنوع رنگی بالا با جزئیات بیشتری نمایش داده می شود.

 

تلویزیون های مجهز به این فناوری می توانند کنتراستی برابر با 1000 و 2000 nit تولید کنند. ممکن است در ذهن مخاطبانی سوالاتی در خصوص کنتراست و یا واحد اندازه گیری آن ایجاد شود که در پاسخ به پرسش آن ها می توان گفت که کنتراست نسبت میان روشنایی درخشان ترین رنگ سفید و روشنایی تاریک ترین رنگ سیاه در صفحه نمایش بوده که با واحد nits اندازه گیری می شود. در بخش آخر مدل هایی که به فناوری HDR مجهز هستند معرفی شده است.

 

کیفیت صدای دالبی در محصولات سام الکترونیک

 

کیفیت صدای دالبی در محصولات سام الکترونیک

 

سیستم های صوتی مختلف در تلویزیون های سام الکترونیک به منظور ایجاد صدایی با وضوح و کیفیت بالاتر تعبیه شده اند. با توجه به این که در لیست تکنولوژی های تلویزیون های سام قابلیت کیفیت صدای دالبی وجود دارد در این بخش به معرفی آن می پردازیم.

جالب است بدانید که دالبی در واقع نام یک شرکت است که در زمینه ارتقا و افزایش کیفیت صدا فعالیت می کند و تمامی استانداردهای ارائه شده از سوی این شرکت مانند دالبی دیجیتال، دالبی استریو و … به عنوان دالبی معروف است.

نخستین موردی که در ابتدا باید به آن اشاره کرد این است که قرار گرفتن  صدای دالبی در کنار تعداد کانال های صوتی و باندها به معنی صدای فراگیر نیست بلکه باید گفت که سیستم دالبی به منظور کاهش نویز و ایجاد صدایی شفاف و واضح استفاده می شود.

 

تیونر DVB-T2

 

وجود تیونر DVB-T در لیست تکنولوژی های تلویزیون های سام الکترونیک به معنای حضور گیرنده ی دیجیتال در تلویزیون است که با علامت DVB شناخته می شود و گیرنده دیجیتال DVB-T کوتاه شده ی عبارت Digital Video Broadcasting Terrestrial بوده و به منظور  پخش زمینی ویدیوی دیجیتال کاربرد دارد. به بیان ساده تر، امکان دریافت کانال از طریق آنتن پشت بام و یا کنار تلویزیون فراهم شده است و مهمترین تفاوت آن با نسخه های آنالوگ پشتیبانی از محتوا های فول اچ دی، اچ دی و .. به صورت همزمان است اما تیونر DVB-T2  چیست؟ این نسخه مدل ارتقا یافته DVB-T است که برای نخستین بار در سال 2009 معرفی شد و از توانایی این استاندارد می توان به افزایش حداقل 30 درصد ظرفیت ارسال با آنتن های موجود اشاره کرد. با استفاده از این قابلیت در تلویزیون های سام الکترونیک نیازی به خرید گیرنده ی دیجیتال نیست و تمامی کانال های داخلی با وضوح بالا نمایش داده می شود.

 

کاربرد قابلیت PVR یا ضبط برنامه در تلویزیون های سام الکترونیک

 

قابلیت PVR یا ضبط برنامه در تلویزیون های سام الکترونیک

 

اهمیت اطلاع از کاربرد قابلیت PVR یا ضبط برنامه در تلویزیون های سام الکترونیک به هنگام خرید محصولات این برند ایرانی و جستجو در بازار و اینترنت بیشتر مشخص می شود. PVR در واقع به دستگاه ضبط تصویر دیجیتال گفته می شود که البته در  اغلب مواقع از عبارت Personal Video Recorder به معنی دستگاه ضبط تصویر شخصی برای آن استفاده می شود. به لطف این فناوری تلویزیون های سام الکترونیک امکان ضبط برنامه ی مورد علاقه شما در فلش، هارد اکسترنال و … فراهم شده است و دیگر نگرانی بابت از دست دادن فیلم و یا سریال تلویزیون وجود ندارد.

 

شاید برای شما و یا اعضای خانواده پیش آمده باشد که دو برنامه مورد علاقه شما به طور همزمان پخش شود در این صورت می توانید یکی از برنامه را ضبط کرده و با خیالی آسوده و در فرصتی مناسب به سراغ تماشای برنامه مد نظر خود بروید. با توجه به این که زمان زیان زیادی تا آغاز سال جدید و تعطیلات نوروز باقی نمانده است، این قابلیت در این ایام و حجم بالای ویژه برنامه های عید بیشتر کارایی دارد. برای استفاده از این فناوری تنها کافی است که یک هارد و یا فلش را به پورت یو اس بی تلویزیون خود متصل کنید.

 

خروجی هدفون در تلویزیون های سام الکترونیک

 

خروجی هدفون در تلویزیون های سام

 

در لیست تکنولوژی تلویزیون های سام الکترونیک مطمئنا قابلیت خروجی هدفون به چشم شما خورده است اما برخی از افراد در خصوص ویژگی و کارایی آن اطلاعاتی ندارند که در این بخش قصد داریم تا قابلیت های آن را به طور کامل شرح دهیم. خروجی هدفون بیشتر در مواقعی کاربرد دارد که قصد دارید تا به طور شخصی به صدای تلویزیون گوش کنید. به لطف این فناوری به راحتی می توانید صبح زود و یا حتی شب بدون ایجاد هر گونه مزاحمتی برای اعضای خانواده فیلم مورد علاقه خود را تماشا کنید و یا از انجام بازی های مختلف نهایت لذت را ببرید.

 

این فناوری تلویزیون های سام الکترونیک در محیط های شلوغ و یا در محیط های کاری نیز به کار می آید و در کمترین زمان ممکن می توانید صدای تلویزیون را به هدفون ارسال کنید.روش های متفاوتی برای ارسال صدای تلویزیون به هدفون وجود دارد که از طریق سیم، بلوتوث و یا بی سیم می توانید از این قابلیت بهره ببرید اگرچه نیاز به تنظیمات ابتدایی وجود دارد.

مطمئنا به هنگام مطالعه تکنولوژی تلویزیون های سام الکترونیک و امکانات آن عباراتی مانند درگاه HDMI، پورت شبکه (LAN) و  اتصال بی‌سیم (WiFi) به چشم شما خورده است که در ادامه به طور مختصر به شرح آن پرداخته شده است.

 

  • درگاه HDMI: پورت HDMI برای نخستین بار در سال 2002 معرفی شد و در واقع نوعی پورت ارتباطی است که وظیفه انتقال صدا و تصویر را به طور همزمان و با کیفیت بالا از طریق کابل را برعهده دارد.
  • پورت شبکه LAN: این پورت با عنوان هایی مانند Ethernet نیز شناخته می شود که مخفف عبارت Local area network بوده و برای رد و بدل کردن اطلاعات کاربرد دارد.
  • اتصال بی‌سیم (WiFi): اتصال یک دستگاه به تلویزیون از طریق وای فای و پخش زنده انواع ویدیو، تصاویر و صدا بر روی صفحه نمایش تلویزیون می تواند در نوع خود جذاب باشد.

 

لیست مشخصات و قیمت تلویزیون های سام الکترونیک

 

تلویزیون های سام الکترونیک در مدل و سایزهای مختلفی روانه بازار می شوند و لیست مشخصات و قیمت تلویزیون های سام الکترونیک به منظور راحتی مشتریان گردآوری شده است. اگر در تدارک خرید یک تلویزیون جدید پیش از آغاز سال جدید هستید و تمایل دارید تا از برنامه های تلویزیونی در تعطیلات نوروز لذت ببرید در ادامه با ما همراه شوید.

 

تلویزیون ال ای دی سام الکترونیک مدل UA39T4500TH 

تلویزیون ال ای دی سام الکترونیک مدل UA39T4500TH 

مشخصات

  • سایز صفحه:39 اینچ
  • کیفیت تصویر:HD
  • رابط هوشمند:دارد
  • درگاه USB:دارد
  • HDR:ندارد
  • درگاه HDMI:دارد
  • تعداد درگاه های HDMI:دو عدد
  • استانداردهای صوتی:Dolby
  • اتصال بی‌سیم (Wi-Fi):ندارد
  • بلوتوث:ندارد
  • تیونر:DVB-T2
  • پشتیبانی از شبکه های تلویزیونی 4K: خیر

قیمت: 6.400.000 تومان

تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل UA43T5500TH

تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل UA43T5500TH

مشخصات

  • سایز صفحه:43 اینچ
  • کیفیت تصویر:Full HD
  • رابط هوشمند:دارد
  • درگاه USB:دارد
  • درگاه HDMI:دارد
  • تعداد درگاه های HDMI:سه عدد
  • استانداردهای صوتی:Dolby
  • اتصال بی‌سیم (Wi-Fi):دارد
  • بلوتوث:ندارد
  • تیونر:DVB-T2

قیمت: 6.780.000 تومان


تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل UA55TU7000TH 

تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل UA55TU7000TH 

مشخصات

  • سایز صفحه:50 اینچ
  • کیفیت تصویر:Full HD
  • رابط هوشمند:دارد
  • درگاه USB:دارد
  • درگاه HDMI:دارد
  • تعداد درگاه های HDMI:سه عدد
  • استانداردهای صوتی: دالبی دیجیتال
  • اتصال بی‌سیم (Wi-Fi):ندارد
  • بلوتوث:ندارد
  • تیونر:DVB-T2

قیمت: 8.660.000 تومان


تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل UA55TU7000TH

تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل UA55TU7000TH

 

مشخصات

  • سایز صفحه:65 اینچ
  • کیفیت تصویر:Ultra HD – 4K
  • رابط هوشمند:دارد
  • درگاه USB:دارد
  • HDR: دارد
  • درگاه HDMI:دارد
  • تعداد درگاه های HDMI:سه عدد
  • استانداردهای صوتی: دالبی
  • اتصال بی‌سیم (Wi-Fi):دارد
  • بلوتوث:ندارد
  • تیونر:DVB-T2

قیمت: 12.420.000 تومان
 

تلویزیون ال ای دی سام الکترونیک مدل UA65TU7000TH

تلویزیون ال ای دی سام الکترونیک مدل UA65TU7000TH

 

مشخصات
 

  • سایز صفحه:65 اینچ
  • کیفیت تصویر:Ultra HD – 4K
  • رابط هوشمند:دارد
  • درگاه USB:دارد
  • HDR: دارد
  • درگاه HDMI:دارد
  • تعداد درگاه های HDMI:سه عدد
  • استانداردهای صوتی: دالبی
  • اتصال بی‌سیم (Wi-Fi):دارد
  • بلوتوث:ندارد
  • تیونر:DVB-T2

قیمت: 22.500.000 تومان


منبع: شمانیوز

 

تکنولوژی های تلویزیون های سام را بیشتر بشناسید

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟