افتتاح مجتمع پخت آهک و دولومیت شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه(ممرادکو)

شرح خبر: مجتمع پخت آهک و دولومیت شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه(ممرادکو) صبح روز پنجشنبه 17 تیرماه 1400 به دستور مقام محترم ریاست جمهور جناب آقای دکتر روحانی افتتاح گردید.
افتتاح مجتمع پخت آهک و دولومیت شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه(ممرادکو)
دیگران چه می خوانند:
به گزارش شرح خبر:
 در هفتاد و نهمین پویش «تدبیر و امید برای جهش تولید»  روز پنجشنبه 17 تیرماه 1400 آیین بهره برداری از تجهیز ناوگان عملیات معدنی شرکت کاراوران صنعت خاورمیانه به دستور مقام محترم رییس جمهور جناب آقای دکتر روحانی و با حضور مهندس رزم حسینی وزیر صنعت معدن و تجارت،دکتر قاسمی مدیرعامل  محترم بانک پاسارگاد و رییس هیأت مدیره شرکت میدکو، دکتر پورمند  مدیرعامل محترم شرکت میدکو و مدیران محترم عامل شرکت های زیرمجموعه هلدینگ میدکو برگزارگردید.
 
دکتر روحانی ریاست محترم جمهور در هفتادو نهمین دوره افتتاح پروژه های بزرگ صنعتی گفت: افتتاح این طرح ها یک معنا و مفهوم بسیار مهمی هم برای دوستان و هم دشمنان ما دارد برای دوستان ما این پیام را دارد که ملت بزرگ ایران با استعدادش با شرکت های دانش بنیان و سرمایه گذاری ها و با حضور مردم با استفاده بهینه و درست از همه ی امکانات کشور و تکنولوژی های مهم قادر هست که در شرایط جنگ اقتصادی، تولید و جهش در تولید را به پیش براند و هر روز و هر هفته شاهد افتتاح های بسیار مهم در کشور باشیم.
 
دکترروحانی اظهار داشت : دولت و ملت در کنار یکدیگر در سخت ترین شرایط مهم ترین پروژه ها را به ثمر رساندند . اینکه ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مجتمع بزرگ فولادی را با طرح کوره بلند برای اولین بار افتتاح می کنیم نشان می دهند که مردم و جوانان و مهندسین و کارگران ما به طور منظم برای سربلندی ایران عزیز، آنی درنگ نمی کنند و راه و مسیر خودشان را ادامه می دهند.
 
وی افزود: امروز طرح عظیمی در تولید فولاد با ظرفیت یک و هفت دهم میلیون تن افتتاح شد که ظرفیت بسیار بالایی است و می تواند در صنعت تولید فولاد و برای توسعه ی کشور بسیار تاثیر گذار باشد و همانطور که ملاحظه کردید تقریبا این مجتمع در یک استانی ادعای خودکفایی دارد یعنی زنجیره تولید از سنگ آهن تا محصول نهایی را در استان تامین می کندهمچنین آب را از داخل استان از طریق آبفا تامین می کند که این  نکته بسیار مهم است.
 
 
 
 
 
  گفتنی است، آهک و دولومیت پخته یا کلسینه شده، دو ماده مصرفی در صنعت فوالد هستند که کیفیت، نحوه نگهداری و استفاده از آن ها بر روی محصول نهایی تاثیر بسزایی دارد.
از سوی دیگر ظرفیت فولاد میدکو تا پایان سال 1400 به 2.4 میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت که نیازمند حجم بالایی از آهک و دولومیت میباشد. برای برآورده نمودن نیاز مجتمع های فولادسازی میدکو، مجتمع پخت آهک و دولومیت توسط شرکت گسترش و نوساز ی معادن خاورمیانه (ممرادکو) با ظرفیت تولید 400 هزار تن در سال احداث شده است.
 
قابل ذکر است عملیات اجرایی احداث این واحد تولیدی که بزرگترین مجتمع تولید آهک و دولومیت کلسینه در سطح کشور می باشد، از شهریورماه سال 1394 در شهرستان کرمان و در زمینی به مساحت 12 هکتار آغاز گردید.
 
با آغار بهره برداری از مجتمع آهک و دولومیت ممرادکو، معادن سنگ آهک و دولومیت منطقه کرمان فعال شده و پیش بینی می شود زمینه اشتغال پایدار 300 نفر بصورت مستقیم فراهم شود.
 
فناوری مورد استفاده در مجتمع پخت آهک و دولومیت ممرادکو، کوره های دو قلوی پیشرفته می باشد که در نوع خود از کمترین میزان انتشار آلاینده ها و بیشترین بهره وری انرژی برخوردار می باشد.
 
در این جلسه  افتتاحیه آقای مهندس ایران نژاد مدیرعامل شرکت گسترش ونوسازی معادن خاورمیانه(ممرادکو) گزارشی از روند پروژه های خود برای رییس جمهور ارائه و به سوالات ایشان پاسخ دادند.
 
 

افتتاح مجتمع پخت آهک و دولومیت شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه(ممرادکو)

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟