تأثیر ارز دیجیتال بر صادرات و اقتصاد کشور

شرح خبر: با توجه به اینکه مدت زمان زیادی از ورود ارزهای دیجیتال و لزوم استفاده از این نوع ابزار مالی در آینده اقتصاد ایران هم محتمل است و بهره گیری از ظرفیت رمز ارزها در توسعه صادرات غیر نفتی به ویژه برای مقابله با محدودیت های ناشی از تحریم موضوعی مهمی است، در این خصوص با آقای مهندس حسین جرئتی مدیرعامل هلدینگ رستاک به گفتگو پرداخته ایم که در ادامه تقدیم نگاه مخاطبان عزیز خواهد شد؛
تأثیر ارز دیجیتال بر صادرات و اقتصاد کشور
به گزارش شرح خبر:

 متن صاحبه به شرح زیر میباشد:

پرسش: چرا ارزهای دیجیتال هنوز نتوانسته اند به شکل رسمی وارد نظام بانکی کشورها شوند؟ 

دیگران چه می خوانند:

پاسخ: سال ها از  پیدایش ارزهای دیجیتال می گذرد اما این نوع ارز به دلیل بی پشتوانه بودن، هنوز نتوانسته به طور رسمی و کامل وارد نظام بانکی کشور ها شود. این در حالی است که از نگاه برخی کارشناسان، امکان استفاده از ارزهای دیجتال با پشتوانه به منزله ارزهای ترجیحی در تجارت جهانی در آینده نزدیک وجود دارد. از این رو پیش بینی می شود این رمز ارزها به زودی می تواند ارز انتخابی برای تجارت بین الملی باشد، از این رو بانک های مرکزی کشورهای مختلف برای انتشار ارزهای دیجیتال خود در حال تحقیق و بررسی هستند.  ساتوشی ناکاموتو با شاهکار خود دنیای مالی و اقتصادی را دگرگون کرده است و تغییر دنیای مالی می تواند به تغییر تمام دنیا منجر شود. ساتوشی ناکاموتو بیت کوین را با هدف انتقال قدرت به مردم بنا کرد. 

پرسش: استفاده ار رمزها در شرایط تحریم چه مزایایی دارد؟ 

پاسخ: در شرایطی که به علت تحریم های آمریکا، روند مبادلات مالی و پرداخت های بین المللی با چالش مواجه شده و بازرگانان در انتقال دلار و سایر ارزهای مورد نظر خود از طریق نظام بانکی، محدودیت دارند، برخی با استفاده از فناوری های جدید و به ویژه ارزهای دیجیتال با پشتوانه توانسته اند این موانع را بر طرف کنند و امکان معامله و تهاتر با رمز ارزها موجب تضعیف جهانی دلار و پایان سلطنت این ارز جهانی گردیده است.

لذا در دنیای کنونی، مسئله اصلی در بحث واردات و صادرات، امکان تبادلات مالی است. 

پرسش: جایگاه ایران در ایجاد و گسترش ارزهای دیجیتال چگونه است؟

پاسخ: ایران دانش ایجاد ارز دیجیتال با پشتوانه ای که در همه جهان قابل تبدیل باشد را داراست.

ارز دیجتال ایرانی با پشتوانه یا رمز ارز بومی با پشتوانه بهترین جایگزین و راه حل برای دور زدن تحریم ها و دریافت ارز در داخل کشور است، چرا که علاوه بر امنیت و سرعت بیشتر کارمزد بسیار کمتری دارد و موجب حذف واسطه ها می شود. بر این اساس، صرافی های مجاز و سامانه های تبادل رمز ارز دارای مجوز و بانک ها می توانند در چارچوب ضوابط نسبت به انجام پرداخت های ارزی بابت واردات و صادرات از طریق ارز دیجیتال با پشتوانه و رمزارزهای استخراج شده در داخل کشور اقدام نمایند.

پرسش: مزایای ارز دیجیتال در گسترش صادرات چیست؟ 

پاسخ: از آنجا که دنیا به سمت دهکده جهانی پیش می رود و ارز دیجیتال به عنوان وسیله ای جهت تبادلات که دارای ارزش و امنیت در دنیا می باشد به کار می رود، واضح است که ارز دیجیتال می تواند پشتوانه ای برای صادرات باشد.

به طور مثال بسیاری از شرکت ها و فروشندگان چینی، به دریافت ارز دیجیتال به جای ارز رایج این کشور بسیار راغب تر بوده و این موضوع فرصت مناسبی برای تجار داخلی تلقی خواهد شد.

در این روش، شما دیگر ریسک کاهش ارزش پولی خود به دلیل افزایش قیمت ارز تا زمان مراجعه به بانک و صرافی را نخواهید داشت و از طرفی، به دلیل امنیت بالای شبکه بلاکچین، انتقال ارز با بالاترین امنیت و کوتاهترین زمان انجام می شود.

همچنین شبکه بلاکچین به گونه ای طراحی شده است که هیچگونه کنترل و نظارت بر تبادلات ارزی شما امکان پذیر نخواهد بود؛ معنای این جمله این است که هیچ شخصی از درآمد و تبادلات مالی شما مطلع نخواهد شد.

این امر اگرچه در ابتدا باعث ایجاد نگرانی در مورد عدم وجود کنترل بر روی ارزهای دیجیتالی می گردد، اما در نهایت می توان به این نتیجه رسید که با وجود تحریم های ظالمانه به شرکت های طرف قرارداد و همکار کشور می تواند بسیار کمک کند. کارشناسان با نگاهی به چگونگی ادامه واردات و صادرات کره شمالی با وجود تحریم‌های سنگین، به این نتیجه رسیده‌اند که این کشور از ۱.۵ میلیارد دلار سرمایه به صورت ارز دیجیتال، برای تأمین بودجه مجموعه بزرگی از زنجیره‌های تأمین و شبکه‌های تجاری استفاده می‌کند.

 برای واردات یا استفاده از خدمات سایر شرکت ها در خارج از ایران، می توانید بوسیله خرید ارز دیجیتال (مثلا: ارز دیجیتال ایرانی با پشتوانه BZE که توسط شبکه زر انتشار یافته ) با کارمزد اندک و در سریعترین زمان ممکن، با طرف خارجی خود تسویه حساب کرده و آن کالاها یا خدمات را دریافت نمایید.

پرسش: درباره ضریب نفوذ ارزهای دیجیتال در بازارهای پولی و مالی را توضیح دهید؟

صحبت در مورد ارز دیجیتال یا Cryptocurrency با توجه به گستره ی روز افزون این نوع ارزها کار دشواریست، سرعت رشد ارز دیجیتالی و افزایش مخاطبان و خواهان این نوع ارز دولت ها را به ناچار بر آن داشته که ارزهای دیجیتالی را به عنوان یک ارز جدید و معتبر پذیرفته و قوانین جدیدی برای آن وضع نمایند، ارزهای دیجیتالی نه تنها باعث ایجاد تغییرات گسترده در بازارهای اقتصادی دنیا شده بلکه بازارهای بورس دنیا و در کل سیستم تجارت جهانی نیز از ورود به مقوله ی ارزهای دیجیتالی دوری نکرده اند.

صحبت از ارزهای دیجیتالی صحبت از آینده ی اقتصاد دنیاست، اگرچه که بیشتر دولت ها همچنان از به رسمیت شناختن ارزهای دیجیتالی امتناع می ورزند اما به اقرار تحلیلگران اقتصادی و اقتصاددانان بزرگ دنیا این اتفاق به زودی خواهد افتاد و دولت ها به ناچار می بایست ارزهای دیجیتالی را به رسمیت بشناسند و در این میان افراد و تجاری که با تحلیل آینده ی بازار ارز های دیجیتال با پشتوانه و اندکی ریسک به دنیای رمز ارزها ورود می کنند بی شک می توانند در آینده تاثیرات مثبت ارزهای دیجیتالی را بر کسب و کار خود ببینند.

هلدینگ رستاک در زمینه ایجاد و گسترش ارزهای دیجیتال چه کارهایی انجام داده است؟

 

در آخر می توان گفت در شرایط سخت کنونی که دنیا با بیماری خطرناک کرونا دست پنجه نرم میکند و در کنار تحریم ها صادرات را نیز مختل نموده است ، استفاده از ارز دیجیتال ایرانی با پشتوانه BZE که توسط شبکه زر انتشار یافته کمک شایانی به اقتصاد کشور می کند از این رو موسسه مالی اعتباری فناوری هوشمند شبکه زر با توافق با هلدینگ رستاک برای نخستین بار در میهن عزیزمان ایران سامانه ای را جهت تسهیل سازی امر صادرات، معرفی و به اوج رساندن محصولات و کالاهای ایرانی ( اوج ایران ) با بیش از ۳۲ زبان زنده دنیا و کمک به ارز آوری در کشور با زیرساخت امن ارز دیجیتال ایرانی راه اندازی نموده است .


منبع: شمانیوز
 

تأثیر ارز دیجیتال بر صادرات و اقتصاد کشور

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟