آبشاری زیبا اما ناشناخته که به ثبت ملی رسید

شرح خبر: آبشار هلی دره یکی از زیبا ترین آبشارهایی است که به تازگی به ثبت آثار ملی طبیعی رسیده است.اما ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که هلی دره به چه معناست و یا برای سفر به این آبشار زیبا دقیقا باید به کجا سفر کرد؛ به همین دلیل قصد ما معرفی این آبشار به شما است تا آن را بهتر بشناسید پس در ادامه مطلب همراه ما باشید.
آبشاری زیبا اما ناشناخته که به ثبت ملی رسید
به گزارش شرح خبر:

آبشار هلی دره یکی از زیبا ترین آبشارهایی است که به تازگی به ثبت آثار ملی طبیعی رسیده است.اما ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که هلی دره به چه معناست و یا برای سفر به این آبشار زیبا دقیقا باید به کجا سفر کرد؛ به همین دلیل قصد ما معرفی این آبشار به شما است تا آن را بهتر بشناسید پس در ادامه مطلب همراه ما باشید.
 ​
معنی نام آبشار هلی دره

با این که شاید عجیب به نظر برسد ولی هلی به معنای آلوچه می باشد. پس در نتیجه نام این آبشار به معنای دره ی آلوچه می باشد.
قدمت آبشار هلی دره
آبشار هلی دره مربوط به دوران کرتاسه تا کواترنری زمین شناسی است . دوره کرتاسه سومین دوره زمین شناسی محسوب می شود که در 145.5 سال تا 65 میلیون سال پیش یا به زبانی دیگر حدود 80 میلیون سال به طول انجامید. و از طرفی دوران کواترنری درانتهای دوره زمین شناسی نوزیستی قرار دارد. جالب است بدانید که ما هنوز در این دوره  کواترنری هستیم که از حدود دو و نیم میلیون سال پیش آغاز شده است.

دیگران چه می خوانند:


ویژگی آبشار هلی دره

ارتفاع این آبشار حدود 12 متر می باشد و در جنگل های هیرکانی قرار دارد و اطراف آن را پوششی ازدرخت های توسکا، ممرز وافرا پوشانده است.
موقعیت مکانی آبشار هلی دره
این آبشار در کیلومتر هشت جاده قدیم چالوس به مرزن آباد و درمنطقه پل کرات قرار گرفته است.پس از نظر دسترسی میتوان گفت بسیار مناسب  برای بازدید می باشد.
 
 

15613


اطلاعات به ثبت رسیدن آبشار هلی دره

 

آبشار هلی دره به عنوان طولانی ترین آبشار و اثر طبیعی منطقه بعد از طی تشریفات قانونی مورد نیاز به شماره853 به ثبت رسید و از این به بعد جزء آثار ملی محسوب می شود.
سفر به هلی دره
همانطور که می دانید خیلی از ایرانی ها بیشتر از اینکه علاقه به گشت و گزار در ایران داشته باشند، علاقه به سفر های خارجه هستند و از تور های خارجه  چه هوایی  و چه زمینی همچون تور ترکیه هوایی استفاده میکنند و به کشور های مجاور و یا حتی دورتر سفر می کنند ولی آبشار هلی دره به عقیده خیلی از کسانی که از آن دیدن کرده اند ارزش سفر کردن را در ایران با هزینه کمتر دارد پس اگر قصد سفر به نقاطی دیدنی از ایران را داشتید، آبشار هلی دره را اصلا فراموش نکنید.

 

آبشاری زیبا اما ناشناخته که به ثبت ملی رسید

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟