تسهیل ورود شرکت ها به بورس

شرح خبر: وزیر اقتصاد از تسهیل ورود شرکت‌ها به بازار سرمایه خبر داد و گفت: در تلاشیم طی یک ماه آینده کلیه اطلاعات و صورت‌وضعیت شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و بیمه‌ها را همانند شرکت‌های بورسی، به‌صورت شفاف به مردم ارائه کنیم.
تسهیل ورود شرکت ها به بورس
دیگران چه می خوانند:
به گزارش شرح خبر: وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: یکی از مواردی که به‌زودی در دستور کار قرار خواهد گرفت، تسهیل ورود شرکت‌ها به بازار سرمایه و همین طور تأمین مالی شرکت‌ها، پروژه‌ها و سهام پروژه‌ها به بورس است. متأسفانه آمارها حاکی از آن است که طی پنج‌ماهه اول ۱۴۰۰، عایدی سرمایه خوبی از بورس حاصل نشده و غلبه با بازار ثانویه بوده است.

احسان خاندوزی ادامه داد: تسهیل‌سازی بورس، درهای بیشتری به‌روی فعالان جدید اقتصادی باز می‌کند؛ پس از این باید به‌دنبال آن باشیم که نهادهای بازار سرمایه نسبت به نیازها و تحولات بازار سرمایه؛ چابک‌تر و به‌دنبال خلق ابزارهای لازم باشند.

او تصریح کرد: اگر بخش‌هایی از اقتصاد اصلاح شود بازار سرمایه جذاب‌تر خواهد شد، اگر برخی قیمت‌گذاری‌ها تصحیح شوند، نرخ‌گذاری در بازار سرمایه هم روند درستی به خود می‌گیرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: همان طور که «کدال» سامانه‌ای برای نمایش شفافیت شرکت‌های بورس محسوب می‌شود؛ باید عملکرد بانک‌ها و بیمه‌ها به‌صورت شفاف بیان شود؛ در تلاشیم تا ظرف مدت یک ماه آینده کلیه اطلاعات و صورت‌وضعیت شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و بیمه‌ها را همانند شرکت‌های بورس ، به‌صورت شفاف به مردم ارائه کنیم؛ این اتفاق سبب می‌شود که مردم بدانند یک مدیرعامل، یک شرکت و مجموعه را با چه شاخص‌هایی تحویل گرفته است و با چه شاخص‌هایی تحویل می‌دهد. این‌ها جزو وعده‌های سنجش‌پذیر ما در ماه اول وزارت امور اقتصادی و دارایی خواهد بود.

تسهیل ورود شرکت ها به بورس

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟