نام تجاری لوازم خانگی خارجی ممنوع می شود؟

شرح خبر: ​این روزها اخبار در خصوص ممنوعیت واردات برندهای کره ای داغ شده و اعلام ممنوعیت واردات این محصولات این سوال را مطرح کرده که آیا استفاده از لوگوی خارجی روی محصولات داخلی نیز ممنوع خواهد شد؟
نام تجاری لوازم خانگی خارجی ممنوع می شود؟
به گزارش شرح خبر:

به گزارش شمانیوز و به نقل از اکوایران؛ ابهام به وجود آمده در خصوص استفاده از لوگوی خارجی روی لوازم خانگی داخلی موجب شد تا سازمان حمایت حقوق و مصرف کنندگان با طرح 4 سوال از معاون صنایع وزارت صمت  خواستار شفاف سازی در این مقوله شود. در این نامه که به معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شده، این نکته مورد توجه قرار گرفته که با توجه به ابهاماتی که در خصوص تولید این گروه از محصولات در داخل کشور با درج لوگوی خارجی وجود دارد آیا سایر تولیدکنندگان نیز می توانند از لوگوی خارجی استفاده کنند. 

با این شرایط می توان گفت به نظر می رسد یکی از مسائلی که پس از ممنوعیت واردات لوازم خانگی هدفگذاری شده، به ممنوعیت استفاده از نام تجاری برندهای خارجی روی کالای داخلی باز می گردد. موضوعی که موجب شد تا سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با طرح چهار پرسش خواستار رفع این ابهامات شود.  

دیگران چه می خوانند:

سوالات مطرح شده از سوی عباس تابش رییس سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان شامل موارد زیر می شود.   

1-با توجه به زیرساخت های قابل توجه و توانمندی تولید انواع محصولات لوازم خانگی در داخل کشور با همکاری و درج برندهای داخلی و راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی آیا اساسا تولید محصولات مذکور با درج عنوان لوگوی برند خارجی روی محصولات مجاز و دارای توجیه قانونی است؟

2-با توجه به اظهارات مسوولین شرکت گروه انتخاب (اسنوا) مبنی بر اخذ اجازه شرکت دوو کشور کره جنوبی به منظور درج عنوان و لوگوی برند شرکت روی محصولات تولیدی در داخل کشور، آیا مجوز مذکور برای درج روی کالای تولید داخل کفایت داشته و بر این اساس سایر تولیدکنندگان داخلی نیز مجاز به اقدام در این خصوص هستند؟

3-با توجه به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت واردات لوازم خانگی بر برند کره ای، آیا تولید محصولات مذکور در داخل کشور با برند شرکت های کره ای و سایر تولیدکنندگان جهانی نیز مشمول حکم معظم له است؟

4-میزان سهم داخلی سازی برند دوو گروه انتخاب در داخل کشور چند درصد است؟

حال باید منتظر پاسخ صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت بود تا مشخص شود که آیا نام تجاری لوازم خانگی خارجی روی تمام محصولات داخلی ممنوع خواهد شد. 

منبع: شمانیوز
 

نام تجاری لوازم خانگی خارجی ممنوع می شود؟

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟