مشخصات فنی و امکانات ایمنی تندر پیکاپ، همان وانت ال ۹۰

شرح خبر: وانت‌های شهری، یکی از نیازمندی‌های خودرویی هستند؛ که متأسفانه در کشور ما خیلی به این مسئله توجه نشده‌است. شرکت‌های خودروسازی داخلی، علیرغم نیاز مبرم به وانت‌های شهری، خیلی به تولید محصولات متنوع از این نوع نپرداخته‌اند. به همین دلیل در بازار داخلی، شاهد تنوع محصولات این وانت‌ها نیستیم. با خودروی ال ۹۰ رنو حتماً آشنایی دارید. همان خودرویی که به مشخصات فنی مناسب و استهلاک کم و البته دید عقب ناکافی شهره است. خوب است بدانید که این خودروساز فرانسوی یعنی رنو نسخه تندر پیکاپ این خودرو را نیز در کارنامه خود دارد. با هم نگاهی دقیق‌تر به وانت تندر می‌اندازیم. با ما همراه باشید.
مشخصات فنی و امکانات ایمنی تندر پیکاپ، همان وانت ال ۹۰
دیگران چه می خوانند:
به گزارش شرح خبر: وانت‌های شهری، یکی از نیازمندی‌های خودرویی هستند؛ که متأسفانه در کشور ما خیلی به این مسئله توجه نشده‌است. شرکت‌های خودروسازی داخلی، علیرغم نیاز مبرم به وانت‌های شهری، خیلی به تولید محصولات متنوع از این نوع نپرداخته‌اند. به همین دلیل در بازار داخلی، شاهد تنوع محصولات این وانت‌ها نیستیم. با خودروی ال ۹۰ رنو حتماً آشنایی دارید. همان خودرویی که به مشخصات فنی مناسب و استهلاک کم و البته دید عقب ناکافی شهره است. خوب است بدانید که این خودروساز فرانسوی یعنی رنو نسخه تندر پیکاپ این خودرو را نیز در کارنامه خود دارد. با هم نگاهی دقیق‌تر به وانت تندر می‌اندازیم. با ما همراه باشید.

نگاهی کلی به تندر پیکاپ رنو

شرکت خودروسازی رنو سال 2004، سدانی با نام داچیا لوگان (تندر 90، ال 90) روانه بازار کرد. رنو سه سال پس از عرضه این خودرو، نسخه پیکاپ آن را نیز تولید کرد. اولین بار در سال 2007 این خودرو در نمایشگاه بخارست رومانی رونمایی شد. فروش این خودرو از سال 2008 در رومانی شروع شد و در همان سال به بازار خودرو آفریقای جنوبی هم رسید. جالب است که در آفریقا تندر پیکاپ با نام نیسان NP200 شناخته و عرضه شده‌است.
در کشور ما شرکت ایران خودرو از سال ۹۳ تولید این پیکاپ شهری را شروع کرد. در واقع با توقف تولید وانت باردو یا وانت پیکان، ایران خودرو وانت آریسان و تندر پیکاپ را جایگزین آن کرد. تندر پیکاپ در واقع نسخه وانت همان تندر ۹۰ یا ال ۹۰ است. در بازاری که تنوعی برای خودروهای پیکاپ وجود ندارد. باید گفت تندر پیکاپ خودروی خوب و مناسبی محسوب می‌شود. این خودرو با برخورداری از پیشرانه خوب و استهلاک و مصرف کم انتخاب مناسبی برای باربری‌های شهری به حساب می‌آید. در ادامه مطلب بیشتر به بررسی مشخصات فنی و طراحی این خودرو می‌پردازیم.

طراحی وانت L90

همان‌طور که می‌دانید، تندر پیکاپ همان پلتفرم ال 90 را دارد؛ فقط در قسمت عقب تغییراتی به خود دیده‌است. در بخش جلویی شاهد همان چراغ‌ها، سپر و جلوپنجره ال ۹۰ هستیم. اما نمای جانبی این خودرو به واسطه‌ی قسمت باربری با ال ۹۰ تفاوت دارد. بخش جانبی این وانت کوچک شهری به لطف شیبی که قسمت کابین را به بخش باربری متصل می‌کند، نمای زیبایی دارد. نمای جانبی با زه‌های پهن مشکی، آذین شده‌است. می‌توان گفت که وانت خودروی ال ۹۰ از خود سدانش زیباتر است. چون یکی از مشکلات سدان ال ۹۰ بخش عقبی این خودرو بود.
در بخش عقبی تندر پیکاپ، شاهد چراغ‌های بزرگ عمودی هستیم که در دو طرف درب بخش بار به زیبایی قرار گرفته‌اند. در کل همان‌طور که انتظار می‌رود، طراحی این خودرو که برگرفته از ال ۹۰ است، بسیار ساده است.
 
داخل کابین تندر پیکاپ، بزرگ و جادار است و یکی از مزیت‌های این خودرو به حساب می‌آید. در کل، بخش داشبورد، مشابه همان ال ۹۰ است و همان پلاستیک‌های خشک در این خودرو هم استفاده شده‌است. از یک خودروی اقتصادی شاید نباید بیش از این انتظار داشت. در پشت صندلی‌ها یک فضای خالی در حدود ۳۰۰ لیتر تعبیه شده تا بتوانید وسایل و ابزار مورد نیازتان را در آنجا قرار دهید. واقعا باید گفت که این خودرو فضای کابین بزرگی دارد.

مشخصات فنی تندر پیکاپ

در بخش مشخصات فنی وانت ال ۹۰، باید بگوییم که این خودرو، دارای پیشرانه‌ای مفید و استهلاک پایین است. به لحاظ مصرف سوخت نیز این خودرو کم مصرف به حساب می‌آید. وانت ال ۹۰ همان پیشرانه معروف ال ۹۰ را دارد. از مزیت‌های این موتور می‌توان به شتاب و قدرت خوب آن اشاره کرد. در جدول زیر مشخصات فنی این خودرو را مشاهده می‌کنید:
مدل خودرو تندر پیکاپ (وانت ال ۹۰)
شرکت سازنده رنو فرانسه
شرکت تولید کننده داخلی ایران خودرو
موتور K4M
حجم موتور ۱۶۰۰ سی سی
حداکثر توان ۱۰۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۱۴۰ نیوتن متر در ۳۷۵۰ دور در دقیقه
سوپاپ ۱۶
نوع سوخت بنزین بدون سرب
سیستم انژکتوری پاشش چند نقطه‌ای
حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت
شتاب ۰-۱۰۰ ۱۰.۱ ثانیه
گیربکس ۵ سرعته دستی
سیستم تعلیق جلو: مک فرسون
عقب: فنر پیچشی تقویت شده
ظرفیت باک ۵۰ لیتر
مصرف سوخت ترکیبی ۷.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
ابعاد خودرو طول: ۴۴۵۰ میلیمتر
عرض: ۱۷۴۰ میلیمتر
ارتفاع: ۱۶۴۰ میلیمتر
فاصله محورهای عقب و جلو: ۲۹۰۵ میلیمتر
وزن خودرو ۱۱۲۰ کیلوگرم
ظرفیت حمل بار ۸۰۰ کیلوگرم
 
برای اطلاعات بیشتر در خصوص امکانات ایمنی و رفاهی تندر پیکاپ به لینک زیر مراجعه نمایید:
https://bimeh.com/mag/l90-pickup/

امکانات ایمنی و رفاهی وانت ال ۹۰

وانت ال ۹۰، دارای امکانات ایمنی و رفاهی زیاد و خاصی نیست. در بخش ایمنی، این خودرو دارای دو کمربند ایمنی برای راننده و سرنشین جلو است. ضمن این‌که، وانت تندر مجهز به ایموبیلایزر و سیستم قطع سوخت خودکار در مواقع اضطراری نیز می‌باشد.
فرمان این خودرو، هیدرولیکی و سیستم ترمز آن ABS + EBD است. امکانات رفاهی این خودرو شامل موارد زیر است:
  • تهویه دستی
  • سیستم صوتی رادیوپخش + CD Player+ دو بلندگو و پورت USB
  • چراغ‌های جلو: هالوژنی
  • چراغ‌های عقب: لامپی
  • تنظیم دستی آینه‌های جانبی
  • شیشه بالابر دستی
  • تنظیم صندلی‌ها و پشت سری آن‌ها به صورت دستی
  • آنتن (پیچی- سقف)
رینگ‌های وانت ال ۹۰، ۱۵ اینچی فولادی است.

بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه تندر پیکاپ

در آخر، به بحث بیمه وانت ال ۹۰ می‌رسیم. همان‌طور که می‌دانید، بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه، بیمه‌های لازم برای هر خودرویی هستند. هزینه این بیمه‌ها به موارد مختلف از جمله سال ساخت، مدل، کاربری و … بستگی دارد. برای اینکه از هزینه بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث خودروی تندر پیکاپ آگاهی داشته باشید، می‌توانید به سایت bimeh.vom  مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات درخواستی، هزینه‌های این بیمه‌ها را جداگانه استعلام بگیرید.
به عنوان کلام پایانی، باید بگوییم که تندر پیکاپ یا وانت تندر، دارای فضای کابین کافی و جادار، استهلاک کم، شتاب و قدرت کافی می‌باشد. علاوه بر این‌ها، قطعات یدکی این خودرو در سراسر کشور، موجود هستند و از این بابت نباید نگران باشید.
منبع: سایت بیمه دات کام (https://bimeh.com)

مشخصات فنی و امکانات ایمنی تندر پیکاپ، همان وانت ال ۹۰

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟