مشخصات فنی و آپشن‌های برلیانس H230، خودرو چینی پر فروش در ایران!

شرح خبر: این روزها، شاهد حضور گسترده خودروهای چینی در کوی و برزن‌های سراسر کشور هستیم. عواملی مانند قیمت پایین و البته تحریم‌ها، باعث حضور پررنگ این خودروها در داخل کشور شده‌است.
مشخصات فنی و آپشن‌های برلیانس H230، خودرو چینی پر فروش در ایران!
دیگران چه می خوانند:
به گزارش شرح خبر:
 
برلیانس h230
این روزها، شاهد حضور گسترده خودروهای چینی در کوی و برزن‌های سراسر کشور هستیم. عواملی مانند قیمت پایین و البته تحریم‌ها، باعث حضور پررنگ این خودروها در داخل کشور شده‌است. یکی از شرکت‌های چینی که توانسته در ایران فروش موفقی داشته‌باشد، شرکت برلیانس است. این شرکت خودروسازی تا کنون دو سری از محصولات خود یعنی H200 و H300 را روانه بازارهای داخل کشور کرده‌است. در این مقاله قصد داریم به یکی از خودروهای سری H200 برلیانس، یعنی برلیانس H230 بپردازیم. با ما همراه باشید.

برلیانس H230، سدان ارزان‌قیمت چینی

در کشور ما مرسوم است که ابتدا مدل هاچ‌بک یک خودرو و کمی بعد مدل سدان آن عرضه می‌شود؛ اتفاقی که برای مثال، برای پژو ۲۰۶ افتاد. اما در مورد سری 200 برلیانس، این اتفاق نیفتاد. شرکت برلیانس، سال 2012 ابتدا مدل سدان H230 را در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی کرد و چند ماه بعد در اختیار مشتریان قرار داد. یک سال پس از آن، نوبت به هاچ‌بک h220 یا همان برلیانس H220 رسید. در ایران هم ورود این دو خودرو به همین ترتیب، صورت گرفت.
 

اواخر سال ۹۴، شرکت سایپا مونتاژ و تولید دو تیپ دنده‌ای و اتوماتیک برلیانس H230 را آغاز کرد. سال بعد هم نوبت به H220 بود که به بازار داخل عرضه شود. سایپا سال 95 تولید این خودرو را به پارس خودرو سپرد و همزمان تولید دنده اتومات را نیز متوقف کرد. اکنون فقط تیپ دنده‌ای این خودرو، توسط پارس خودرو تولید می‌شود و در سبد محصولات سایپا قرار دارد. در ادامه نگاه دقیق‌تری به ویژگی‌های این اتومبیل خواهیم انداخت.

 

طراحی Brilliance H230

سدان H230، یک خودروی کوچک سگمنت B است. این ماشین به لحاظ طراحی در رنج قیمتی خود، نسبتاً خوب ارزیابی می‌شود. چراغ‌های جلو این خودرو فرم ذوزنقه‌ای ساده‌ای دارند. روی جلو پنجره برلیانس H230 نوارهای کرومی قرار دارد؛ که به خوبی در امتداد خطوط روی کاپوت هستند.
دو خط موازی نمای جانبی این خودرو را آراسته‌اند و نمای جانبی را حجیم‌تر کرده‌اند. یکی از این خطوط در راستای دستگیره درها از جلو تا پشت خودرو امتداد یافته و دیگری پایین‌تر از آن و تنها روی درب‌هاست. دستگیره‌ها و آینه بغل‌ها همرنگ بدنه خودرو می‌باشند. بخش پشتی این خودرو هم طراحی ساده‌ای دارد. چراغ‌های عقب این اتومبیل بزرگ است و دارای دو رنگ سفید و قرمز می‌باشد. محل نصب پلاک روی در صندوق عقب قرار دارد که با یک تورفتگی مشخص است.
داخل کابین برلیانس H230 ساده طراحی شده و دو رنگ نقره‌ای و مشکی برای دیزاین داخلی به کار رفته است. متریال مورد استفاده از کیفیت بالایی برخوردار نیستند که با توجه به اقتصادی بودن این خودرو انتظار بیشتری هم نداریم. در کابین این خودرو خبری از نمایشگر لمسی نیست؛ فقط یک نمایشگر دیجیتالی تک رنگ برای نشان دادن ساعت و دما دارد.

مشخصات فنی برلیانس H230

در بخش مشخصات فنی، سری H200 یعنی مدل هاچ‌بک H220 و سدان H230 خصوصیات مشابهی دارند. هر دو این خودروها مجهز به موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری BM15L هستند. در جدول زیر می‌توانید ویژگی‌های فنی برلیانس H230 را مشاهده کنید:
مدل خودرو هاچ‌بک H220
شرکت سازنده اصلی برلیانس چین
شرکت مونتاژکننده داخلی پارس خودرو
تیپ دنده ای MT
نوع موتور BM15L- 4 سیلندر
تعداد سوپاپ ۱۶
حجم موتور ۱۴۹۸ سی سی
حداکثر توان ۱۰۳ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۱۳۸ نیوتن متر در ۳۸۰۰ دور در دقیقه
نوع سوخت بنزین
ظرفیت باک ۴۲ لیتر
مصرف سوخت ترکیبی ۶.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
سطح استاندارد آلایندگی EOBD+Euro5
حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت
شتاب ۰-۱۰۰ ۱۳ ثانیه (به صورت رسمی اعلام نشده)
فرمان الکتریکی
ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
عقب: کاسه‌ای
گیربکس ۵ سرعته دستی
نوع فرمان الکتریکی
ابعاد خودرو طول: ۴۳۹۰ میلیمتر
عرض: ۱۷۰۳ میلیمتر
ارتفاع: ۱۴۸۲ میلیمتر
فاصله محورهای جلو و عقب: ۲۵۷۰ میلیمتر
وزن خودرو ۱۱۹۴ کیلوگرم
ظرفیت صندوق ۴۲۰ لیتر
رینگ و تایر رینگ ۱۵ اینچی فولادی
تایر 185/60R15
 
 
سیستم تعلیق جلوی این خودرو مک فرسون و سیستم تعلیق عقب آن نیمه مستقل است.

بررسی امکانات ایمنی و رفاهی برلیانس H230

سدان اقتصادی H230 دارای امکانات و آپشن‌های زیادی نیست؛ البته خیلی هم دور از ذهن نمی‌باشد. در بحث ایمنی، این ماشین مجهز به کیسه هوای راننده و سرنشین جلو است و کیسه هوای جانبی ندارد. علاوه بر کیسه هوا، این خودرو به لحاظ ایمنی مجهز به ایموبیلایزر، ایزوفیکس و قفل شیشه محافظ کودک می‌باشد. در صورتی که کمربند ایمنیتان را نبسته باشید، سیستم خودرو به شما هشدار می‌دهد. درهای این خودرو در سرعت بالای 20 کیلومتر در ساعت به صورت خودکار قفل می‌شوند و در هنگام تصادف به طور خودکار باز می‌شوند.

داخل کابین Brilliance H230
 
این خودرو دارای ترمز ضد قفل ABS و EBD است و قفل مرکزی به همراه ریموت کنترل دارد.
امکانات رفاهی این خودرو شامل موارد زیر است:
  • شیشه بالابر برقی درها
  • سیستم صوتی رادیوپخش با 2 بلندگو، دارای پورت USB
  • تنظیم الکترونیکی آینه‌های جانبی
  • تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو
  • میله فرمان جمع شونده
  • کامپیوتر اطلاعات سفری
مدل دنده دستی این خودرو فاقد سانروف برقی، سنسور پارک دنده عقب و چراغ مه‌شکن جلو است. در واقع این خودرو دارای امکانات پایه است و خبری از آپشن‌های به روز در این خودرو نیست. یادمان نرود که با یک خودروی ارزان قیمت و اقتصادی چینی مواجهیم.

بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه  Brilliance H230

بیمه از مهم‌ترین اقلامی است که یک خودرو، چه داخلی و چه خارجی، باید داشته باشد. بیمه‌های مربوط به خودرو شامل بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه هستند. هزینه‌های این بیمه‌ها با هم متفاوت است و بسته به مدل خودرو، سال ساخت، کاربری و … تفاوت می‌کند. برای استعلام و خرید بیمه شخص ثالث و استعلام بیمه بدنه خودروی برلیانس H230 خود می‌توانید به سایت bimeh.com مراجعه کرده و با درج اطلاعات درخواستی، اقدام به خرید یا استعلام انواع بیمه‌نامه نمایید.
 
در آخر باید گفت که خودروی برلیانس H230 دارای فرمانی نرم و مصرف سوخت پایین است. علاوه بر این‌ها، عایق‌بندی کابین هم تقریباً خوب صورت گرفته است. این خودرو با خودروهایی مانند پژو پارس و تندر ال ۹۰ مقایسه می‌شود. برای خرید می‌توانید نیم نگاهی به هر سه خودرو داشته باشید و با مقایسه آن‌ها با یکدیگر، بهترین گزینه را انتخاب نمایید.
منبع: سایت بیمه دات کام (https://bimeh.com)

مشخصات فنی و آپشن‌های برلیانس H230، خودرو چینی پر فروش در ایران!

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟