بهسازی نیروگاه برق ری با تکیه به توان داخلی/واحدهای با ظرفیت بالا راه اندازی می شوند

شرح خبر: حمید بادرستانی، مدیرعامل نیروگاه ری گفت: بهسازی این نیروگاه با تکیه به توان داخلی از یک سال گذشته آغاز شده است.
بهسازی نیروگاه برق ری با تکیه به توان داخلی/واحدهای با ظرفیت بالا راه اندازی می شوند
دیگران چه می خوانند:
به گزارش شرح خبر:
 
 وی که در مراسم بازدید خبرنگاران از این نیروگاه سخن می گفت،با اعلام این خبر، افزود: در این نیروگاه ۱۲۵ نوع تجهیز که شامل بیش از ۴۲ هزار قطعه می‌شود، داخلی‌سازی شده است.
 
بادرستانی تاکید کرد: با تکمیل برنامه نوسازی و بهسازی نیروگاه ری، واحدهای جدید با راندمان بالا جایگزین واحدهای قدیمی و فرسوده می شوند.
 
مدیرعامل نیروگاه ری خبر داد:پس از احداث پست GIS، فرآیند احداث نیروگاه جدید ری آغاز خواهد شد.
 
وی ادامه داد: میزان تولید برق این نیروگاه، از ظرفیت آن کمتر است. ظرفیت تولید برق نیروگاه ری ۴٫۵ میلیارد کیلووات ساعت است.این در حالی است که تولید خالص این نیروگاه در سال جاری در مجموع ۲٫۱ میلیارد کیلووات ساعت بوده است.این میزان به دلیل سوخت محدودی است که دیسپچینگ به دلیل راندمان پایین و ۲۰ درصدی در اختیار نیروگاه ما قرار می دهد.
 
بادرستانی افزود: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۹۹ درصد سوخت مصرفی نیروگاه، گاز طبیعی بوده و این نیروگاه، حداقل آلایندگی را برای کلانشهر تهران داشته است.
 
وی در توضیح میزان  برق تولیدی توسط این نیروگاه گفت: تولید نیروگاه ری با ظرفیت اسمی ۸۰۰ مگاوات و ظرفیت عملی ۵۰۰ مگاوات در کم‌ترین حالت، ۱۰ درصد از برق مورد نیاز شهر تهران را تأمین می‌کند.
 
مدیر عامل نیروگاه برق ری تاکید کرد: در سال جاری نسبت به سال قبل میزان تولید خالص این نیروگاه افزایش یافته  و به ۲.۱ میلیارد کیلووات ساعت رسیده است.این در حالی است که اگر همه واحدهای این نیروگاه وارد مدار شوند، میزان تولید می‌تواند به ۴.۵ میلیارد کیلووات ساعت افزایش یابد.

بهسازی نیروگاه برق ری با تکیه به توان داخلی/واحدهای با ظرفیت بالا راه اندازی می شوند

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟