احتمال افزایش ذخیره معدن مس جانجا تا یک میلیارد تن

شرح خبر: مدیرعامل ایمیدرو در پاسخ به پرسش خبرنگار پایگاه خبری شمانیوز با اشاره به توسعه معدن مس-طلا جانجا در سیستان و بلوچستان، گفت: این معدن دارای بیش از ۱۰۰ میلیون تن ذخیره قطعی است که پیش بینی می‌شود با توسعه اکتشافات در منطقه، ذخیره احتمالی آن به یک میلیارد تن برسد.
احتمال افزایش ذخیره معدن مس جانجا تا یک میلیارد تن
دیگران چه می خوانند:
به گزارش شرح خبر:
به گزارش شمانیوز ، وجیه الله جعفری چهارمین نشست صمیمانه رسانه ای خود را طی یک ماه اخیر در روز سه شنبه ۲۴ خردادماه ۱۴۰۱، با خبرنگاران و فعالان رسانه برگزار کرد.
 
رئیس هیأت عامل ایمیدرو، در این نشست با اشاره به فعال شدن معدن جانجا در سیستان و بلوچستان، گفت: در گذشته بسیاری معتقد بودند که در این منطقه امکان برداشت نیست، اما طی دوسال بررسی و تحقیق که خود من انجام دادم با همکاری کارشناسان خارجی و داخلی و استعلامات حتی از ژئوفیزیک مشخص شد امکان برداشت و ذخیره در این پهنه که از ۹۰ کیلومتر فعلا ۸ کیلومتر آن شناسایی قطعی شده، وجود دارد.
 
جعفری با اشاره به کنسرسیوم برنده مزایده معدن جانجا، اظهار داشت: هلدینگ صنایع و معادن غدیر، چادرملو، گل‌گهر، تجلی، گهرزمین برنده مزایده معدن مس «جانجا» در سیستان و بلوچستان شده است.
 
وی ادامه داد: البته ما نظارت خود را بر نداشته‌ایم بلکه سرمایه گذاری را برای معدنی که امروزه یک معدن اقتصادی در یک منطقه خیلی خوب جذب کرده ایم و قرارداد ۲۵ ساله به اندازه عمر این معدن بسته شده که ۲۰ سال، زمان بهره‌برداری است و از ۵ سال آینده کنسرسیوم متعهد به انجام ساخت کارخانه کنسانتره و شروع بهره‌برداری است.
 
معاون وزیر صمت اضافه کرد: بر اساس تعهد سرمایه گذار طی پنج سال آتی با احداث کارخانه تولید کنسانتره مس (ظرفیت سالانه حداقل ۱۳۰هزار تن) و ایجاد صنایع پایین دستی، شرایط برای رشد تولید و اشتغالزایی در این منطقه فراهم خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: با فعال شدن معدن جانجا در سیستان و بلوچستان، بخش خصوصی فعالیت خود را در معادن اطراف توسعه بخشیده و آینده‌ای پررونق در انتظار آن مناطق است.
 
جعفری با تاکید بر اینکه در گذشته این منطقه امنیت ضعیفی داشت، اضافه کرد: اکنون همان نفرات که باعث ناامنی می‌شدند در این معدن مشغول به فعالیت می‌شوند.
 
مدیرعامل ایمیدرو، تامین امنیت، توسعه اقتصادی، افزایش اشتغال و رفاه برای مردم منطقه یکی از اثرات اجرای طرح مس جانجا دانست و افزود: در کنار توسعه معدن و احداث واحدهای فراوری صورت می گیرد.

احتمال افزایش ذخیره معدن مس جانجا تا یک میلیارد تن

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟