آغاز پذیره نویسی نخستین صندوق تضمین اصل سرمایه توسط "کاریزما"؛ به زودی

شرح خبر: مدیر عامل گروه مالی کاریزما از دریافت موافقت اصولی صندوق تضمین کاریزما خبر داد گفت : پذیره نویسی نخستین صندوق تضمین اصل سرمایه در نیمه نخست مرداد ماه سال جاری آغاز خواهد شد.
آغاز پذیره نویسی نخستین صندوق تضمین اصل سرمایه توسط "کاریزما"؛ به زودی
دیگران چه می خوانند:
به گزارش شرح خبر:
علی تیموری مدیرعامل گروه مالی کاریزما در نشست خبری با اهالی رسانه که در محل ساختمان این مجموعه برگزار شد ، گفت : بعد از اتفاقات سال 99 که به دلیل افزایش شاخص بورس و ورود سرمایه های سرگردان به بازار سرمایه و ریزش هایی که دامن گیر سرمایه گذاران شد ، وزارت اقتصاد و سازمان بورس اوراق بهادار به دنبال راهکاری برای تضمین اصل سرمایه، سرمایه گذاران بودند که از سرمایه آنها حفاظت کرده و اعتماد را به بازار سرمایه بازگردانند.
به همین دلیل گروه مالی کاریزما ایده راه اندازی صندوق تضمین اصل سرمایه چند ضمانتی را برای نخستین بار مطرح کرده و توانست موافقت اصولی  آن را از سازمان بورس اوراق بهادار دریافت کند.
در ادامه این نشست عزت اله طیبی مدیرعامل شرکت سبدگردان کاریزما در خصوص ویژگی های این صندوق توضیح داد و گفت: نوع صندوق تضمین مختلط بوده و بسته به شرایط بازار می‌تواند 70درصد در سهام و 30 درصد در اوراق با درآمد ثابت یا بالعکس سرمایه‌گذاری انجام گیرد. تعیین نسبت‌های سرمایه‌گذاری در اوراق و سهام، بسته به شرایط بازار توسط مدیر صندوق تصمیم‌گیری خواهد شد.
وی تصریح کرد :  صندوق تضمین اصل سرمایه دارای دو نوع واحد است. یکی صندوق تضمینی که رکن ضامن دارد و نوع دیگر که در آن نقش رکن ضامن توسط سهامداران ممتاز ایفا می‌شود؛ صندوق تضمین کاریزما از نوع صندوقی است که سهامداران ممتاز سرمایه سهامداران عادی را تضمین می‌کنند، این صندوق چندضامنی است و همین ویژگی باعث می‌شود توزیع ریسک به بهترین صورت ممکن اتفاق افتد
طیبی اظهار داشت : صندوق تضمین کاریزما دارای دو نوع واحد ممتاز و واحدهای سرمایه‌گذاری عادی است که بر این اساس دارندگان واحدهای ممتاز افرادی محسوب می‌شوند که سرمایه افراد دارای واحدهای عادی را تضمین می‌کنند که همین مساله می‌تواند ریسک موجود را توزیع و احتمال نکول را از بین ببرد. سرمایه‌گذاران واحدهای عادی این صندوق نیز افرادی هستند که بسیار ریسک‌گریز بوده و ریسکی را در خصوص تهدید اصل سرمایه خود نمی‌پذیرند که با توزیع ریسک صورت گرفته توسط رکن چندضامنی، سهامداران عادی از مواجهه با ریسک از دست دادن سرمایه خود در امان خواهند ماند مشروط به آنکه 90 روز از زمان سرمایه گذاری آنها گذاشته باشد.
مدیرعامل شرکت سبدگردان کاریزما تصریح کرد: واحد ممتاز نوع دوم صندوق تضمین به شکل etf در بورس مورد خرید و فروش قرار خواهد گرفت و واحدهای عادی نیز به شکل صدور و ابطالی بوده که افراد به راحتی می‌توانند برای خرید آن از طریق سایت charisma.ir اقدام کنند.


منبع: رصد بورس

آغاز پذیره نویسی نخستین صندوق تضمین اصل سرمایه توسط "کاریزما"؛ به زودی

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟