کتاب «به سوی پروانگی» رونمایی شد / توصیف خودشناسی با زبان شاعرانه

شرح خبر: آیین رونمایی کتاب به سوی پروانگی با حضور الهام صبور نویسنده اثر و جمعی دیگر از فرهیختگان این حوزه روز پنجشنبه 3 آذرماه برگزار شد.
کتاب «به سوی پروانگی» رونمایی شد / توصیف خودشناسی با زبان شاعرانه
به گزارش شرح خبر: در این مراسم حسین شیرمحمدی و حسین تقی زاده و الهام صبور نویسنده کتاب درباره مباحث مطروحه در کتاب و حوزه شعر و ادبیات سخنرانی کردند.

موضوع کتاب خودشناسی و ذهن شناسی است که دکتر صبور دغدغه های خود را در عرصه های قدرت ایمان، اندیشه، تفکر و خداشناسی را با زبانی زیبا، شاعرانه و پرمعنا و ژرف توصیف می کند.

قدرت باور و ایمان، قدرت اندیشه، قانون ارتعاش افکار، قانون توجه، پاکسازی روح و ذهن، قدرت درون، جهان بازتابی، مدیریت عادت ها، تضاد، عشق بی قید و بیداری از جمله فهرست های زیبا و خواندنی این کتاب به شمار می روند.

دیگران چه می خوانند:

در ادامه این مراسم دکتر حسین شیر محمدی گفت: این کتاب در حوزه توسعه فردی و معنویت است که عموم مردم می توانند از آن استفاده کنند.

وی در ادامه با طرح این سوال چرا باید دانسته ها و تجربی تمان را به کتاب تبدیل کنیم گفت: کتاب نوشتن یک کار اخلاقی است چرا که موجب میشود که دیگران از تجربه را تجربه نکنند و هر فردی که تجربه و آگاهی دارد می تواند آن را مکتوب کند.

شیر محمدی با بیان اینکه ما در ایران خیلی فرهنگ مکتوب نداریم گفت: حتی اگر فردی در زندگی دچار شکست شده است تلخی و ناراحتی دارد می تواند غم بزرگ را به کار بزرگ تبدیل کند یعنی شکست خود را به یک اثر مکتوب کند.

وی تاکید کرد: کتاب نوشتن لزوماً این نیست که یک محتوایی را از ابتدا ابداع کنید می توانید بعضی محتوا ها را ترکیب کنید چرا که این خود می تواند یک نگارش کتاب باشد.

دکتر حسین شیر محمدی گفت: هرچه انسان رابطه خود را با کتاب بیشتر کند شکست آن در زندگی کمتر است در واقع هر چه رابطه انسان با آگاهی و کتاب خواندن کمتر باشد شکست او در زندگی بیشتر است.

در ادامه این مراسم دکتر الهام صبور درباره نوشتن کتاب به سوی پروانگی اظهار کرد: گاهی یک اتفاق ، یک نگاه، یک حرف ساده یا خواندن یک جمله در یک کتاب یا روی تابلویی در خیابان در حکم تلنگری است که چیزی را در وجود انسان شعله ور می کند که گویی سالها منتظر آن بوده است.

وی افزود: مثل این است که چراغ قوه را روی نقطه ای بیندازند که در تاریکی و زیر سایه ها دیده نمی‌شده و حالا زیر نور چراغ خودنمایی می کند.

نویسنده کتاب با بیان اینکه زندگی فقط گذراندن روزمرگی ها و رسیدن به آرزوها و پشت سر گذشتن مشکلات نیست گفت: احساس کردم دلم می خواهد قبل از اینکه وقت رفتن برسد اثری از خودم در این دنیا باقی بگذارم، چرا که همه ما با هدفی آفریده شده ایم و زندگی هدیه ای از طرف خداوند به بنده هایش است و ما باید به پاس قدردانی از این لطف خداوند اثر خوبی از خودمان در کائنات به جا بگذاریم.

صبور گفت: با این فکر تصمیم به نوشتن گرفتم اما همچنان ترس از نتوانستن ها و نشدن ها و اخلاق کمال گرایانه ام مانع از این می شد که با جدیت شروع به نوشتن کنم.

وی در ادامه افزود: این کتاب شما را به سمت آگاهی و بیداری معنوی سوق خواهد داد چرا که ما انسانها برای رسیدن به نور و گاهی باید از تاریکی ها بر کنیم و من این فرایند را تبدیل کرم ابریشم به پروانه تشبیه کرده‌ام.

نویسنده کتاب با بیان اینکه مادر مرحله ناآگاهی، بسان کرم ابریشمی هستیم و مسیر رشد ما نیز چیزی شبیه آن است گفت: تا زمانی که با تاریکی ها و ترس های درون خود روبرو نشویم و آنها را درک نکنیم و محدودیت های موجود در باورها و افکار مان را نشناسیم و برطرف نسازیم و تا زمانی که تغییر نکنیم آگاهی در ما شکل نمی گیرد.

وی گفت: رسیدن به پروانگی نوعی بیداری است بیداری که در پی نوع آگاهی شکل می گیرد ، ما به سطحی از آگاهی می رسیم که به جای قضاوت به درک هر رفتار و پدیده اکتفا می کنیم و به جای شکر و شکایت شکر گذاری می کنیم و به جای نفرت عشق میریزیم و به جای کینه و نفرین می بخشیم.

صبور با بیان اینکه همه ما موجودات جزئی از شبکه متصل به هم در کائنات هستیم و همه ما مشترکات زیادی داریم گفت: نور الهی در کالبد روح همه ما وجود دارد؛ چرا که همه ما همه مخلوقات خداوند یکسان هستیم و زمانی که این را درک کنیم و با نور وجود یکدیگر ارتباط برقرار کنیم حال بهتری خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: شرایط زندگی ما فقط زمانی تغییر خواهد کرد که ذهن و افکار و باورهای ما تغییر کندو  برای اینکه نتیجه متفاوت بگیریم باید اول خودمان متفاوت شویم.
وی در ادامه گفت: در این کتاب با مفهوم باور و قدرت افکار آشنا می‌شویم و در میابیم که ما خالق زندگی خودمان هستیم و همه اتفاقات زندگی مان را آگاهانه یا ناآگاهانه با افکار و باورهای ما رقم میزنیم.

دکتر صبور افزود: در این کتاب درباره اصلاح باورها به عنوان اولین قدم در رسیدن به خواسته هایمان و بعد کشف گوهر درون و قانون توجه به عنوان یکی از قوانین نانوشته بدیهی در مسیر زندگی و پس از آن به لزوم پاکسازی ذهن به واسطه دریافت انرژی های منفی روزانه اشاره شده است.

نویسنده کتاب با بیان اینکه هدف نهایی این کتاب بیداری معنوی است گفت: منظور از بیداری معنوی یعنی برخاستن از خواب غفلت و نگاه به زندگی از دریچه متفاوت با قبل به گونه ای که آگاهی ای که در مسیر این بیداری در انسان شکل می گیرد باعث می شود مسئولیت همه اتفاقات زندگی خود را بپذیرد و با درک همه جنبه های وجودی خود و اعتقاد به این موضوع که همه چیز از درون شکل می گیرد تجربه واقعی تر از زندگی داشته و حال بهتری را به واسطه کشف قدرت درون خود درک کند.

وی در پایان گفت: در این کتاب سعی شده است تا با بیان مطالب به زبان ساده، سطح آگاهی خواننده را نسبت به خودش و جهان هستی بالا ببرد و دیدگاه متفاوتی را به او نشان دهد تا زین پس، اتفاقات اطراف خود را از زاویه متفاوت‌تری ببیند ، زاویه ای که او را به اتصال به نور الهی نزدیک می کند.

در ادامه نیز می توانید تصاویر مراسم رونمایی از کتاب «به سوی پروانگی» اثر دکتر الهام صبور را مشاهده کنید؛

photo_2022-11-24_22-08-32_m3z9.jpg

photo_2022-11-24_22-08-43_87u5.jpg


 

کتاب «به سوی پروانگی» رونمایی شد / توصیف خودشناسی با زبان شاعرانه

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟