رشد چندهزار درصدی موسسه ملل در سودآوری

شرح خبر: موسسه ملل گزارش ۹ ماهه خود را با رشد چند هزار برابری سود خالص سهم منتشر کرد.
رشد چندهزار درصدی موسسه ملل در سودآوری
دیگران چه می خوانند:
به گزارش پایگاه خبری شرح خبر: موسسه ملل در حال حاضر دارای ۶ هزار و ۶۰ میلیارد ریال سرمایه است و تصمیم دارد که این سرمایه را به میزان قابل توجه چندهزار میلیارد ریالی افزایش دهد. موسسه ملل در ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ۹۷ سود خالص ۶۶ میلیارد ریالی اعلام کرد.
 
رشد چندهزار درصدی موسسه ملل در سودآوری
این در حالی است که در ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ۹۶ این موسسه با زیان چهار هزار و ۳۳۰ میلیارد ریالی به کار خود پایان داده بود گزارش ۹ ماهه خود را با رشد چند هزار برابری سود خالص سهم منتشر کرد که نشان از عملکرد مثبت چندهزار برابری موسسه ملل دارد. بر اساس این گزارش، سود موسسه برای هر سهم در پایان سه ماهه سوم ۱۱ ریال بود.

عملکرد درامدی موسسه در حوزه مشاع با رشد ۵۱ درصدی از رقم ۱۳ هزار و ۵۷۸ میلیارد ریالی به مبلغ ۲۰ هزار و ۴۸۲ میلیارد ریالی رسید. سود وجه التزام که بیشترین بخش از درآمد مشاع را به خود اختصاص می‌دهد حدود ۲۰ هزار و ۴۸۲ میلیارد ریال بود که بواسطه تسهیلات ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی رخ داده است.

سود انباشته موسسه ملل ۴۹۹ میلیارد ریال بوده است. جمع درامد بانک در این دوره ۱۰ هزار و ۱۰۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

افزایش سرمایه چندهزار میلیارد ریالی موسسه ملل

مروجی موسسه ملل در حال حاضر دارای ۶ هزار و ۶۰ میلیارد ریال سرمایه است و تصمیم دارد که این سرمایه را به میزان قابل توجه چندهزار میلیارد ریالی افزایش دهد.

در همین رابطه، قائم‌مقام موسسه اعتبباری ملل گفت: امیدواریم تا پایان سال ۱۳۹۸، افزایش سرمایه به ۸ هزار میلیارد ریال محقق شود. محمدرضا مروجی اعلام کرد: در برنامه مدون پنج ساله‌ای که این موسسه از سال ۱۳۹۵ آغاز کرده است، پیش‌بینی شده بود که در پایان سال ۱۴۰۰، سهم دارایی‌های ما از کل نقدینگی کشور به ۵ درصد برسد؛ اما متاسفانه شرایط پیش آمده در اقتصاد کشور باعث شد در سال‌جاری تنها به جبران کاهش ۳۰ درصدی منابع سال گذشته بپردازیم.

کفایت سرمایه استاندارد موسسه ملل

قائم‌مقام موسسه اعتباری ملل تصریح کرد: تقریبا بسیاری از شاخص‌های ما در حد نرمال است. برای مثال کفایت سرمایه که در حدود ۸ درصد بوده و با توجه به تغییرات به وجود آمده از سوی بانک مرکزی هنوز هم مثبت هستیم. قائم‌مقام موسسه اعتباری ملل با بیان اینکه در حال حاضر ما در پی افزایش سرمایه نیز هستیم گفت: در سال ۱۳۹۵ از بانک مرکزی مجوز افزایش سرمایه از پنج هزار میلیارد ریال به ۸ هزار میلیارد ریال را اخذ کردیم که در سال گذشته میزان سرمایه به ۶ هزار میلیارد ریال رسید. مروجی تصریح کرد: البته به‌نظر می‌رسد این افزایش سرمایه در سال ۱۳۹۷ تحقق نیابد؛ اما بسیار امیدواریم که تا پایان سال ۱۳۹۸، افزایش سرمایه به ۸ هزار میلیارد ریال محقق شود.

برنامه‌های توسعه‌ای موسسه ملل

جوادیبرای رسیدن به اهداف موسسه، مدیران آن برنامه‌های پنچ ساله طراحی کردند تا بتوانند مسیر توسعه و پیشرفت را با برنامه ریزی طی کنند.
 
رشد چندهزار درصدی موسسه ملل در سودآوری
بر همین اساس سید امین جوادی، مدیر‌عامل موسسه اعتباری ملل تصریح کرد: در حال حاضر موسسه اعتباری ملل در زمینه توسعه همه ابزار‌های بانکداری الکترونیک مرسوم و نوآوری در این زمینه فعالیت دارد و همپا با بانک‌های بزرگ کشور خدمات مالی و پولی الکترونیکی ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: دیتا میت شامل فرآیند‌های خرد بانکی، شرکتی وتجاری است. این سامانه امکان تبادل ارز، ضمانت‌نامه بانکی و عقودی مانند مضاربه، صدور اعتبار اسنادی، مشارکت و وکالت را فراهم می‌کند. وی افزود: موسسه ملل در زمینه تحقق بانکداری الکترونیک گام‌های زیادی برداشته و ما در تلاش هستیم تا همگام با توسعه خدمات الکترونیکی در بانکداری جهانی این خدمات را برای شهروندان ایرانی به بهترین شکل فراهم کنیم. وی با تاکید بر اینکه موسسه اعتباری ملل در زمینه سلامت بانکی در وضعیت نسبتا خوبی قرار دارد، اظهار کرد: ما در حال حاضر مکانیزم اعتبارسنجی دقیقی در موسسه پیاده کرده‌ایم.

رشد چندهزار درصدی موسسه ملل در سودآوری

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟