بهترین روش های رشد مو و جلوگیری از ریزش مو

شرح خبر: مو ها نقش مهمی در زیبایی افراد دارند اگر موهایتان خشک یا چرب است باید آن ها را تقویت کنید واز ریزش آن ها جلو گیری کنید و اگر دچار ریزش مو شده اید باید از روش های مناسب برای درمان این مشکل کمک بگیرید.
بهترین روش های رشد مو و جلوگیری از ریزش مو
به گزارش پایگاه خبری شرح خبر:


رشد مو

مو ها نقش مهمی در زیبایی افراد دارند اگر موهایتان خشک یا چرب است باید آن ها را تقویت کنید واز ریزش آن ها جلو گیری کنید و اگر دچار ریزش مو شده اید باید از روش های مناسب برای درمان این مشکل کمک بگیرید.

دیگران چه می خوانند:


ازدلایل ریزش مو می توان به کمبود انواع ویتامین ها از جمله ویتامین های گروه B اشاره کرد بنا بر این غذاهایی نظیر موز ، سیب زمینی ، واسفناج میتواند به رشد موها کمک موثری کند ، همچنین استفاده از مکمل های دارویی با تجویز پزشک نیز میتواند راه مناسبی برای تقویت ورشد موهای شما باشد.

توصیه های مراقبتی برای رشد مناسب مو از نگاه نیازمندی های پزشکی


1- تغذیه مناسب
برای درمان ریزش مو وهمچنین افزایش رویش  مو ها بهتر است ققبل از هر اقدامی واستفاده ازز دارو ها ومکمل های دارویی تغذیه وروش تغذیه مناسبی داشته باشیم.


سعی کنید به مقدار کافی پروتئین مصرف کنید چرا که افرادی که کم تر پروتئین مصرف می کنند بیشتر به ریزش مو دچار می شوند ، این ریزش در خانم ها بیشتر دیده می شود. پرو تئین ها با خورد موادی مانند: ماهی ، گوشت ، لوبیا ، وسایر حبوبات ، آجیل و... تامین می شوند.


2- توجه به سلامت پوست سر
پوست سر زمینه رشد موهایی است که شما به آن ها توجه دارید که در زیبایی وظاهر شما نقش پررنگی دارند ، نقش پوست سر برای مو ها درست مانند نقش خاک و زمین برای رشد گیاهان است ، اگر خاک وریشه یک گیاه در وضعیت مطلوبی قرار نداشته باشند نمیتوان از آن گیاه انتظار رشد مطلوب را داشت.


برای این که بدانید موهای سرتان در چه وضعیتی قرار دارند یکدسته از موها را در دست بگیرید واز ریشه تا نوک موها را لمس کنید ، ضخامت موها در کل طول مو باید یک سان باشد ، اگر در راه لمس طول مو ها متوجه تغییر ضخامت شدید موهای شما در وضعیت مناسبی قرار ندارد.


طبق تحقیقات ماساژ روزانه پوست سر میتواند کمک زیادی به افزایش رشد مو وتقویت سلامت پوست سر می کند. با انجام روزانه 5 دقیقه ماساژ در طول روز میتوانید به ضخیم تر شدن مو هایتان کمک کنید.


برای این کار می توانید از انواع روغن ها مانند روغن نارگیل و تقویت کننده های مو کمک بگیرید وبا نوک انگشتان در مسیر هایی دایره مانند پوست سر خود را ماساژ دهید.

رشد مو


3- پرهیز از زیاده روی در شانه زدن و حرارت دادن به مو
در شانه زدن مو ها همیشه اعتدال را رعایت کنید ، نه آن که همیشه شانه به دست باشید و پوست سر را با شانه زدن زیاد خراش دهید و نه آن قدر در شانه زدن مو ها کم کاری کنید که به سلامت موها ضربه بزند.


به اندازه لازم از شانه زدن برای آراستگی مو های خود کمک بگیرید.شانه زدن موها باعث می شود پوست سر تحریک بشود و روغنی بین مو ها ایجاد کند که به رشد موها کمک می کند وبرای سلامت آن ها مفید است.


همچنین نباید موها را با آب بسیار داغ شست وبا حرارت زیاد ومستقیم خشک کرد وحالت داد ، استفاده از وسایلی مثل اتوی مو وسشوار اثرات مخربی بر روی مو دارند.حرارت مستقیم اتوی مو وسشوار دشمن درجه یک موهای شماست. گرد آوری شده توسط نت افزار


4- دوری از استرس ونگرانی
استرس ونگرانی از جمله عوامل اصلی در ریزش موها هستند ، اگر شما از هزاران ماده مقوی و بسته های تقویت کننده مو و رعایت رژیم وتغذیه به دنبال افزایش رشد موهای خود باشید با وجود استرس موفق نخواهید بود.


سعی کنید با روش های مختلف از جمله ورز هایی ماندد یوگا ، مدیتیشن وکار هایی که برایتان آرامش بخش باشد از استرس ها ونگرانی دوری کنید ومیزان استرس خود را کاهش بدهید. با این کار می توانید فرصت مناسبی برای رشد وضخیم شدن به موهایتان بدهید.

رشد مو


5- پرهیز از شامپو کردن زیاد مو ها
شامپو کردن و شست و شوی زیاد مو ها می تواند اثرات مخربی را بر ریشه وساقه موهای شما داشته باشد ، به همین دلیل در شستن وشامپو کردن موها نیز اعتدال را رعایت کنید.


شست مو ها دو یه سه بار در هفته می تواند روغن های طبیعی را به موها برساند و مو ها بتواندد خود را ترمیم کنند و مرطوب بمانند. اما اگر این تجمع چربی در پوست سر زیاد باشد موجب ایجاد شوره وخارش پوست سر می شود.


از نرم کننده های مو وآب رسان ها نیز غافل نشوید ، این گونه محصولات دو دسته هستند ، دسته اول را در حمام وبعد از شامپو کردن موهایتان باید استفاده کنید وسپس آبکشی کنید و تنها آثار کمی از آن ها روی موهایتان بماند ودسته دوم بعد از استحمام برای نرم تر شدن مو وسحولت در شانه کردن که نیاز به آب کشی ندارند.


6- نوشیدن مقدار زیاد مایعات و آب
نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در طول روز می تواند برای مو ها مفید باشد.علاوه بر این نوشیدن زیا دآب برای سلامت و ارایی بهتر انئام بدن نیز مفید است. نوشیدن آب سبب می شود تا سموم بدن دفع شود و آب رسانی به تمام اندام ها از جمله مو ها بهتر انجام بگیرد.


7- توجه به بهداشت رو بالشی ها
با توجه به اینکه انسان ها مقدار قابل توجهی از شبانه روز در حال استراحت وخواب هستیم توجه به بهداشت روبالشی ها که موهای ما مستقیم بر رو آن ها قرار می گیرد بسیار پر اهمیت است.

برای افزایش رشد مو باید محیطی که موها داعم با آن در ارتباط هستند نیز تمیز باشد. علاوه براین بهتر است به جای استفاده از روبالشی های نخی از رو بالشی های ابریشمی استفاده کنید.زیرا ابریشم نرم تر است و اصطکاک کم تری با مو ها ایجاد می کند ، رو بالشی های نخی بیشتر باعث شکست مو ها می شود.


8- استفاده از روغن طبیعی مو قبل از خواب
شانه کردن موها قبل از خواب می تواند کمک زیادی به سلامت موهایتان بکند ، از پوست سر شروع کنید و به آرامی با شانه کردن روغن های طبیعی پوست سر را به سمت ساقه مو روانه کنید ، با این کار علاوه بر مرطوب ماندن طبیعی ساقه مو ها به افزایش جریان خون در پوست سر و تسریع روند رشد موها کمک می کنید.


9- صبور باشید
در پایان و با ذکر تمام راه کار هایی که گفته شد رشد مو اتفاقی نیست که به سرعت انجام شود با رعایت اصول و راه کار های گفته شده می توانید بعد از مدتی اثرات مطلوبی را بر روی مو های خود ببینید اما انجام مدوام این راه کار ها و رعایت موارد بهداشتی وتغذیه ای در رشد موها به زمان کافی نیاز دارد و صبر و شکیبایی نسبتا زیادی را می طلبد ، بنابر این از رعایت موارد گفته شده نا امید نشوید تا نتیجه مطلوب را بیابید.

رشد مو

• ریزش مو
موهای ما روزانه به طور طبیعی دارای ریزش ورویش هستند ، یعنی هرروز تعدادی از موهای ما می ریزند وبه همان مقدار دوباره جایگزین آن ها می شود ، اما نشانه ریزش موی غیر طبیعی چیست؟


عارضه ناراحت کننده ریزش مو ها همیشه ودر طول همه زمان ها انسان هارا درگیر کرده و می کند ، هیچ کس چهره ای با مو های کم پشت را نمی پسندد چرا که یکی از مهم ترین عوامل در زیبایی بویژه در خانم ها مو ها می باشند.
به طور کلی دو نشانه برای ریزش موی غیر طبیعی وجود دارد ، یکی ریزش روزانه بیش از 80 تا 100 تار مو ودیگری اینکه فرد احساس کند مو هایش به صورت منطقه ای یا کلی کم پشت یا خالی شده است.


همچنین اگر فرد ریزش موی چندانی را مشاهده نکند ولی احساس کند موهای جلوی سرش نسبت به قبل کمتر شده نیز دچار ریزش موی غیر طبیعی است ، حتی اگر ریزش مو کمتر از روزانه 50 تار مو باشد.


• ریزش موقتی موها
به طور کلی ممکن است ریزش مو ها به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد ، ریزش مو ها ممکن است موقتی ویا غیر موقتی باشد و همچنین ممکن است برخی ریزش ها قابل برگشت وبرخی غیر قابل برگشت باشند.


استرس و اظطراب یکی از عوامل مهم در ریزش مو است ، به طور کلی ریزش روزانه بیش از 100 تار مو میتواند در شرایطی باشد که فرد دارای استرس واظطراب و تنش باشد ، ولی خوشبختانه در اغلب موارد این نوع ریزش مو قابل برگشت می باشد.


استرس های ناگهانی مانند شنیدن ناگهانی یک خبر بد یا حادثه ناگهانی میتواند موجب ریزش موقتی مو ها شود ، یا استرس های ناشی از ایجاد یک بیماری نیز میتواند موجب ریزش موی موقتی شود مثلا بعد از چند هفته سرماخوردگی شدید فرد دچار ریزش برگشت پذیر می شود.

فقر آهن یا اختلالات هور مونی نیز میتواند از عوامل مهم در ریزش مو ها محسوب شود ، کمبود آهن به ویژه در خانم ها می تواند باعث ریزش موی برگشت پذیر شود که با مصرف قرص آهن درمان می شود.البته این موضوع در مردان خیلی شایع نیست و به ندرت ریزش موی مردان به این دلیل اتفاق می افتد.


همچنین ریزش موها می تواند به دنبال استفاده از دارو ها نیز اتفاق بیفتد که بعد از قطع دارو ریزش موها نیز قطع می شود همچنین در خانم ها تا مدتی بعد از زایمان دچار ریزش مو می شوند که حد اکثر شش ماه طول می کشد وریزش موی برگشت پذیر است.


اختلال در غده هیپوفیز ، غده تیروئید نیز میتواند باعث اختلالات هورمونی وریزش موی موقت شود ، در ریزش موی موقتی کار اصلی که باید انجام شود انتظار است تا اتفاقی که منجر به ریزش موها شده است پایان یابد.

همچنین کاهش وزن ورژیم های غذایی غیر اصولی میتواند از عوامل مهم وتاثیر گذار بر ریزش موها باشد.کاهش وزن ممکن است تاثیر مطلوبی بر بدنتان داشته باشد ولی باید این نکته را در نظر گرفت که کاهش وزن باعث کمبود ویتامین های مورد نیاز برای رشد مو در بدن نشود. کاهش سریع وزن باعث غافلگیر شدن سیستم بدن می شود وبه مدت 6 ماه دچار ریزش مو می شوید سپس بر طرف می شود.


ریزش موها میتواند به دلیل بیش از حد فرم دادن ومدل دادن به مو نیز اتفاق بیفتد. حالت دادن و تحث فشار قرار دادن مو میتواند به باق مو آسیب وارد کند وباعث ریزش آن ها شود. علاوه بر اجتناب از فرم دادن بیش از حد به موهای خود پس از هربار شست وشو سعی کنید موهای خود را با سشوار خشک نکنید واز تحت فشار گذاشتن آن ها پرهیز کنید.


از جمله عوامل ریزش مو ها میتوان به بیماری پوست سر نیز اشاره کرد.پوست سر ناسالم می تواند با ایجاد التهاب در روند رشد مو ها اختلال ایجاد کند.برای تشخیص بیماری های پوستی سر و همچنین درمان آن ها نیاز به مراجعه پزشک دکتر نوروزیان وانجام آزمایشات لازم است. و در نهایت خرید محلول

• عدم توقف ریزش موها
بسیاری از افراد نگران ریزش موهای غیر موقتی خود هستند ، اما نکته جالی اینجاست که برخی از این نوع ریزش مو نیز برگشت پذیر است.
ریزش موی سکه ای ، ریزش موی ارثی و ریزش موی اسکار گذار ، یعنی ریزش مویی که هم قسمتی از سر خالی شود وهم پوست سر دچار تغییر شود در دسته بندی ریزش های غیر موقتی مو قرار می گیرند.البته ریزش موی سکه ای کخه در آن یک یا چند منطقه از سر دچار ریزش مو می شود برگشت پذیر است ، هر چند در مواردی این برگشت با درمان دارویی ود ر مواردی به صورت طبیعی درمان می شود.


همچنین ریزش موهای ارثی اگر پیشرفته نباشد نیز قابل برگشت می باشد ، ولی باید این نکته را در نظر گرفت که درمان اینو نوع ریزش مو ممکن است طولانی باشد وزمان زیادی را برا درمان صرف کنید ویا حتی ممکن است این درمان را تا آخر عمر ادامه دهید.


همچنین این نکته نیز مد نظر است که ریزش موی ارثی از شایع ترین موارد ریزش مو است به صورتی که 80 درصد از آقایان و50 درصد از خانم ها دچار این نوع ریزش مو می شوند. مهم ترین نشانه ریزش موی ارثی در مردان وزنان به اگو دار بود آن بر می گردد ، یعنی جلوی سر خالی میشود ولی پشت سر باقی می ماند.


• باور های نادرست درمورد ریزش مو
چند تصور خطا در بین عموم جامعه در مورد ریزش مو وجود دارد که اطلاع از این تصورات می تواند کمک کند تا روند درمان به راه اشتباه نرود.


1. معمولا در موارد شایعی از ریزش مو مکمل روی تجویز میشود ، اما معمولا نه افرادی که دچار ریزش مو هستند کمبود روی دارند ونه روی در روند رزش مو تاثیری دارد.


2. اغلب موارد ریزش مو به کمبود مواد معدنی مانند کلسیم ارتباطی ندارد و هنوز ثابت نشده که مصرف مکمل های ویتامینی ومعدنی میتواند روند ریزش مو را قطع کند.


3. شامپو ها ، نرم کننده ها و رنگ مو ها تقریبا هیچ اثری بر کاهش یا افزایش ریز مو ندارند.همچنین این مورد در باره فرآورده های گیاهی نیز مطرح است.بهتر است برای استفاده از این نوع محصولات حتما با پزشک مشورت شود. کتراک

ما یک تیم تخصصی در رابطه با مشاوره پوست و مو هستیم که میتوانید با شماره های زیر تماس گرفته و از مشاوره رایگان ما استفاده کنید

۰۲۱۶۶۸۷۳۶۷۴
۰۹۱۰۹۸۰۰۵۳۹

 

بهترین روش های رشد مو و جلوگیری از ریزش مو

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟