بررسی سه محصول سرمایشی برای فصل تابستان

کولر گازی های زیادی در سراسر دنیا توسط برند های مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند که دارای قیمت های متفاوتی هستند. اگر به دنبال خرید کولر گازی باشید قطعا با این تفاوت قیمت ها روبرو می‌شوید که میتواند دلایل مختلفی داشته باشد.
بررسی سه محصول سرمایشی برای فصل تابستان

با شروع فصل های گرم سال بیشتر افراد به دنبال خرید و راه اندازی یک سیستم سرمایشی برای منزل و محل کار خود هستند که علاوه بر خنک سازی محیط عمل تهویه هوا را نیز انجام دهد. از جمله محصولاتی که در کشور ما زیاد استفاده می‌شود و معمولا در بیشتر محیط ها به چشم میخورد میتوان به کولر آبی، کولر گازی و پنکه اشاره کرد. برای انتخابی با عملکرد بالا و محصولی با کیفیت باید با توجه به عملکرد هر کدام از این محصولات، متراژ محیط خود و همچنین پروسه نصب را نیز در نظر بگیریم. در این مقاله به برسی این سه محصولی که نام بردیم می‌پردازیم و در نهایت شما با توجه به سلیقه و نیازی که انتظار دارید، میتوانید محصول خود را انتخاب کنید.

کولر آبی چیست؟

کولر آبی از سالیان دور در کشور ما استفاده می‌شود و به نحوی مختص کشور ما می‌باشد. این محصول یکی از دستگاه های خنک سازی است که در صورتی که ظرفیت آن طبق متراژ محیط انتخاب و به خوبی نصب شود میتواند علاوه بر خنک سازی درست محیط، عمل تهویه را نیز به خوبی انجام دهد. این سیستم با تولید سرمایش تبخیری و با مصرف آب، عمل خنک کردن هوا را انجام می‌دهد. این سیستم هوای گرم را به داخل کولر کشیده و با تبخیر آب روی پد های سلولزی و یا پوشال ها، هوا را خنک می‌کند. هرچه ابعاد کولر آبی بیشتر باشد، درواقع ظرفیت آن بیشتر بوده و هوای بیشتری به داخل کولر وارد می‌شود و در نتیجه قدرت خنک کنندگی آن نیز بالاتر است.

دیگران چه می خوانند:

عوامل موثر در قیمت کولر آبی

برند های سازنده لوازم خانگی زیادی در کشور ما اقدام به تولید کولر آبی کرده اند و در طی چند سال اخیر نیز با پیشرفت تکنولوژی آپشن های زیادی به این کولر ها افزوده شده. قیمت کولر آبی با توجه به ویژگی هایی که در آن وجود دارد و همچنین مهم ترین عامل آن یعنی ظرفیت کولر آبی تعیین می‌شود. علاوه بر این ها نوع کولر آبی نیز بر روی قیمت محصول تاثیر زیادی دارد. انواع مختلفی کولر آبی در بازار موجود است که میتوان به نوع پوشالی (معمولی)، سلولزی و پرتابل یا قابل حمل و اشاره کرد. مصرف انرژی و ویژگی هایی چون کنترل از راه دور نیز پارامتر هایی بوده که بر روی قیمت کولر آبی تاثیر گذار است.

کولر گازی چیست؟

از جمله پرکاربرد ترین محصولات تهویه مطبوع در سراسر دنیا کولر گازی بوده، این سیستم در بیشتر پروژه های ساختمانی و مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از محبوبیت بالایی برخوردار است. این سیستم درواقع به کمک سیکل تبرد هوا را سرد می‌کند. سیکل تبرد در یخچال ها، پکیج ها، چیلر ها و ... نیز وجود دارد و استفاده می‌شود. اگر به زبان ساده بیان کنیم، این سیستم انرژی برق را گرفته و به سرما تولید می‌کند. تولید سرما درواقع گرفتن گرما بوده که طی عملیاتی انجام می‌شود. این کولر بر خلاف اسم خود، با انرژی الکتریکی کار می‌کند و با عث ایجاد سرما شده نه با گاز.

قیمت کولر های گازی

کولر گازی های زیادی در سراسر دنیا توسط برند های مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند که دارای قیمت های متفاوتی هستند. اگر به دنبال خرید کولر گازی باشید قطعا با این تفاوت قیمت ها روبرو می‌شوید که میتواند دلایل مختلفی داشته باشد. از جمله این دلایل که بر روی قیمت کولر گازی تاثیر گذار است، ظرفیت کولر گازی می‌باشد که معمولا از 9 هزار شروع شده و تا بالای 36 هزار در بازار موجود است. ویژگی های دیگری که بر روی قیمت تاثیر گذار است شامل : برند سازنده، نوع کولر گازی (ایستاده، دیواری، داکت، مولتی اسپیلت) عملکرد کولر که تک کار بوده و یا عملکرد سرمایش/گرمایش را انجام می‌دهد، میزان مصرف برق، و ...

پنکه ها و انواع آنها

پنکه ها و انواع آنها

یکی دیگر از وسایل سرمایشی که در فصول گرم سال مورد استفاده قرار می‌گیرد، پنکه می‌باشد. این وسیله که یک حس نوستالژی را نیز به ما می‌دهد، معمولا در خانه ها و اتاق های کوچک که امکان نصب دیگر وسایل گرمایشی وجود ندارد و متراژ آنها پایین بوده، مغازه های کوچک و ... استفاده می‌شود. تولید کنندگان لوازم خانگی زیادی در سراسر دنیا اقدام به تولید پنکه کرده که معمولا افراد در برای خرید در بین برند های معروف به دنبال انتخاب بوده. قیمت پنکه ها در بازار به نوع آنها که دیواری، ایستاده، سقفی، مه پاش و ... باشد بستگی زیادی دارد. از جمله پارامتر های دیگری مانند مصرف برق، سیستم تایمر، کنترل از راه دور، تعداد پره ها و برند سازنده بر روی قیمت تاثیر بسزایی داشته.

بررسی سه محصول سرمایشی برای فصل تابستان

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟