پیشرفت پروژه احداث پایانه مکانیزه مواد فله معدنی در هرمزگان

​ شرکت مدیریت بین‌المللی همراه، جاده ریل دریا ( هیمکو ) پیشرفت پروژه ساخت بزرگترین اسکله بارگیری مواد فله معدنی به صورت مکانیزه در بندر شهید رجایی را در مردادماه ۱۴۰۳ بیش از ۱۱ درصد اعلام کرد.
پیشرفت پروژه احداث پایانه مکانیزه مواد فله معدنی در هرمزگان

عملیات انجام شده:

مطالعات پروژه، مطالعان ریلی ، متریال هندلینگ ، دریایی و اسکله ، سیویل ،مطالعات و طراحی پایه، مطالعات ریسک، تحویل زمین، دیوارکشی‌ها، تکمیل عملیات خاک برداری و خاک‌ریزی‌ها، احداث جاده‌های دسترسی و بسترسازی‌ها، خرید خدمات آب و برق.

دیگران چه می خوانند:

عملیات در حال انجام:

آماده‌سازی محوطه استوک پایل‌ها، ساخت دایک استحصالی فاز و یک، خاکبرداری کریدور ریلی، احداث جاده و پل دسترسی به اسکله های موجود، برنامه ریزی آغاز ساخت اسکله ، روسازی بتنی.

هدف گذاری کوتاه‌مدت:

راه اندازی بخش خشکی با رویکرد پیش بارگذاری.

یادآوری می‌شود با تحقق کامل طرح جامع فولاد در کشور، مواد معدنی و محصولات فولادی حجم بالایی را در بخش حمل‌ونقل به خود اختصاص می‌دهند. شرکت جاده ریل دریا (هیمکو) در جهت توسعه زیرساختهای لجستیک در این صنعت و به طور خاص، کاهش هزینه‌ها و ارتقاء سودآوری شرکتهای سهامدار خود فعالیت می‌کند.

قرارگیری این ترمینال مواد معدنی که دارای یارد ریلی است در مجاورت یکی از مهمترین مراکز جذب و تولید بار کشور یعنی بندر شهید رجایی، ضرورت و پتانسیل بالایی جهت توسعه ریلی هیمکو ایجاد می‌کند.

دسترسی ریلی و جاده‌ای به معادن بزرگ کشور، امکان استفاده از اسکله‌های موجود و بهره‌برداری زودهنگام از پایانه، قابلیت توسعه آتی طرح از جمله مزیت‌های اجرای این طرح به‌شمار می‌رود.

افزایش ظرفیت ریلی و بندری مواد فله معدنی در منطقه بندرعباس و امکان ساماندهی انبارهای مواد فله از روش سنتی به مکانیزه و حذف آلایندگی‌های موجود برای بهبود محیط زیست نیز از پیامدهای مثبت طرح پایانه مکانیزه حمل و نقل مواد معدنی هیمکو خواهد بود.

سهامداران این مجموعه را شرکت‌های: سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، تجلی توسعه معادن و فلزات، معدنی و صنعتی گل گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و سنگ آهن گهرزمین تشکیل می‌دهند.

 

پیشرفت پروژه احداث پایانه مکانیزه مواد فله معدنی در هرمزگان

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟