شرکت ملی صنایع مس ایران در دو ماهه نخست سال 1404 با وجود چالش های ناشی از ناترازی انرژی موفق شد با ثبت فروش بیش از 31 هزار میلیارد تومانی، رشد چشمگیر 46 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را رقم بزند.
درآمدهای عملیاتی شرکت ملی صنایع مس ایران در سال 1404، روندی صعودی و چشمگیر داشته است و عملکرد این شرکت نشان از جایگاه مستحکم فملی در بازارهای داخلی و بین المللی را دارد.
با وجود آغاز زودهنگام محدودیتهای ناشی از ناترازی انرژی در کشور، فروش شرکت تا پایان اردیبهشت ماه به 31 هزار میلیارد تومان رسید؛ رقمی که در مقایسه با 21 هزار میلیارد تومان فروش ثبتشده در مدت مشابه سال گذشته، نشاندهنده رشد 46 درصدی است.
در سبد فروش شرکت ملی صنایع مس ایران، کاتد همچنان نقشی محوری و راهبردی ایفا میکند؛ در دو ماهه نخست امسال، در مجموع 32960 تن کاتد در بازار داخل و خارج به فروش رسیده که این میزان وزن حدود 76 درصدی از کل فروش 31 هزار میلیارد تومانی را به خود اختصاص داده است.
بر اساس این گزارش، شرکت ملی صنایع مس ایران در 2 ماهه نخست امسال، بیش از 24 هزار تن کاتد در بورس کالا عرضه کرده است که این میزان، سهمی معادل 58 درصد از کل فروش شرکت را شامل میشود.
عملکرد صادراتی شرکت نیز در این بازه زمانی قابل توجه است؛ بهطوریکه مجموع فروش صادراتی فملی تا پایان اردیبهشت ماه به 6348 میلیارد تومان رسیده است؛ عددی معنادار که نشان از حضور مؤثر شرکت در بازارهای بینالمللی دارد.
بدون تردید، تقویت جایگاه صادراتی فملی به منظور تثبیت موقعیت در بازارهای جهانی و افزایش ارزآوری برای کشور، یکی از محورهای راهبردی و بلندمدت این شرکت به شمار میرود.
با توجه به جایگاه استراتژیک فلز مس در اقتصاد جهان امروز و نقش کلیدی آن در آینده بدون کربن، برنامهریزیها در شرکت ملی مس بهگونهای صورت گرفته است که این مجموعه بتواند سهمی حداکثری از این فرصت تاریخی داشته باشد.
تداوم روند مثبت فروش، ثبات نرخ محصولات و مدیریت هدفمند در حوزه صادرات، آیندهای روشن و رو به رشد را برای فملی رقم خواهد زد. این مسیر با تکیه بر برنامهریزیهای دقیق مدیریتی مبتنی بر ظرفیتهای واقعی شرکت، حمایت سهامداران، و تعهد کمنظیر کارکنان سختکوش شرکت ملی صنایع مس ایران دنبال میشود.
0 دیدگاه